December

December

onsdag 25 maj 2016

Det var ju då detta med minnet.

Det var väl tur att jag idag kände mig lite snygg och fräsch. Även om håret inte var nytvättat och frisyren lite så där slarvigt uppsatt i en knut. Men rena och hela kläder :)

Det är onsdag och det är ju synonymt med spruta på vårdcentralen klockan 11. Idag hann jag också in och boka klipptid till sonen och sen också in på biblioteket för att lämna och hämta böcker.

Sen in på ica och köpa något att äta på jobbet. Det blev bara en liten macka med enbart smör och en kopp kaffe för jag var så trött när jag skulle kliva upp så det gick inte att få i sig mer.

Och så ser jag från bilen att vi har flaggor uppsatta - såna där sk beachflaggor - tänker då - jaha va kul att skolan som är på området sätter upp dom eller varför är dom uppe.

När jag ska parkera får jag säga till en bil att dom tyvärr måste flytta på sig för det är reserverat för oss - tror inte jag var för sur - hoppas jag.

Och så går jag in mot mitt kontor och ser ett annat tält och en som ska grilla och då slår det mig.

Ja visst JA

Vi hade sponsorlunch idag. Det hade jag totalt glömt bort - trots att det står tydligt på tavlan 25:3 11:30 sponsor lunch. Vilken tur att jag kom i tid.

Och personerna som jag körde bort - ja dom är sponsorer :/

Men nu är jag mätt, grillad hamburgare och vi har haft poängpromenad och lite trevlig lunchsamvaro. Nu är det över och jag kan jobba, Läser mail och ser något som är bluffmail kanske. Man ska verifiera en kod - på mastercard som vi har men jag tror inte på det.

Likaså ringde det från +1176 - tänker lite 1177 så jag svarar men det är på engelska och jag säger direkt - you cant fool me och lägger på.

Bildresultat för you can't fool me

Jag brukar inte svara på nummer jag inte känner igen och är det något som inte kommer upp på truecaller googlar jag men den här gången tänkte jag att det kan kanske vara från ortopeden men jag kommer inte svara på såna här nummer igen och hade jag tittat tydligt hade jag sett plustecknet före.

Igår - ja det blev ju ingen gräsmatta klippt, det blev heller inga blommor planterade. Och på jobbet blev jag inte kvar tiden ut.

Det kom åska och jäsiken det smällde till ovanför oss här i huset så vi packade ihop så att vi inte skulle få åsknedslag i datorn och sen regnade det resten av kvällen så efter middagen så la jag mig och slöade i sängen, tänkte först läsa men fastnade framför något på tv som jag idag inte kommer ihåg vad det var.

Men jag hann tvätta! 3 maskiner blev det igår. Inte helt fulla men det var olika 40-tvättar med mina kläder som inte kan tvättas ihop och hängt upp på galgar så det bara är att hänga in i garderoben sen.

Sonen kom hem tidigt också. Åskan påverkade deras jobb så dom hade inte gjort mycket för bandet stod still mest hela deras skift och till sist åkte man hem.

Nu jobbar han ikväll och är sen ledig resten av veckan.

Ja då var veckans injektion tagen och jag har haft samma sköterska nu flera gånger och hon kommer ihåg att vi ska boka på nya tider och vi har tittat flera veckor men sommarschemat är inte satt så det gick inte boka på idag heller. Tur att hon kommer ihåg när mitt minne sviker.

Jag brukar ju ofta tala om hur trött jag är, att det är den som är värst och att värken är sekundär i mitt fall men nu är det baske mig jämt i vågskålen.

Trött - ja som vanligt, alltid.

Men värken - ja den är värre än det varit på mycket länge. Axeln ja den har ju bråkat med mig länge men jag har nu ont i ryggen - i länden och det är som ett bälte runt midjan av värk och så går det ner mot skinkorna och sen ner i benen och mer på fram än bak och under fötterna. Mest på höger sida men även lite på vänster.

Är det fibron som nu bestämt sig för att det är det här stället på kroppen som det ska jäklas med ett tag nu och så kommer det gå över för att flytta sig till annan plats.

Värktabletterna gör inte så mycket nytta tycker jag eller så hade det varit 7 resor värre om jag inte tagit dom.

Jobbigt är det i alla fall. Men jag har full rörlighet och det ska jag vara glad över. Funderar på om jag ska ta kontakt med sjukgymnasten för akupunktur men jag avvaktar lite.

Nu ska jag jobba lite, blir inte många timmar eftersom flera redan gått åt till att vara social och äta :)

Må Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar