December

December

torsdag 26 maj 2016

Då blev det sol igen

Efter regn kommer sol sägs det och just idag är det rätt - ja det var uppehåll igår också men så kyligt det blev efter regnovädret.

Så planen i em är att klippa gräsmattan. Sonen är hemma och kan få hjälpa mig att hämta både gräsklipparen och trimmer.

Och jag har planerat för att vi ska åka till byggaffären på fredag och handla lite. Ett av staketen in mot grannen är så kasst och där har jag planer för att nu sätta 3 såna transportpallar som jag har fått tag i som staket och jag behöver lite stolpar och annat.

Tänker också att jag ska ha varannan pall och varannan kompostgaller. Vet inte om det blir bra i verkligheten men i mitt huvud känns det som att det kan bli fint och så ska jag använda pall och sätta blommor i - som ska hänga ner snyggt.

Det kommer ju inte bli så här tjusigt för jag kommer inte ha plank bakom men en liten vink hur jag tänker det.


Så tänker jag återvinna delar av staketet som nu finns och sätta som botten så jag kan lägga jord och plantera.

Eller så kanske det blir totalt fiasko!

Gjorde inte mycket när jag kom hem igår. Jag for förbi centrum en sväng. Tittade på torget och växterna som man säljer där för att få inspiration. Vill ha något högt och stort längst bak i min rabatt. Det är lite glest tycker jag. Och klematis skulle jag vilja ha.

Men jag köpte inget men när jag kom hem fick jag en perenn av grannen som hade över efter sin plantering - vet inte vad den heter men det skulle bli gula blommor och är någon sorts stenpartiväxt så nu är har jag grävt ner den i min rabatt och hoppas den ska trivas. Fick också ner mina chokladblommor och marguriter.

Sen åt jag det jag hade med mig till jobbet - yoghurt och ananas. Trött och ont så jag gick och la mig i sängen och lyssnade på bok och höll på att somna så jag fick satt klockan på ring för jag skulle iväg och hämta dottern sen. Somnade inte och fick en runda med vovven innan jag åkte iväg men sen gick jag och la mig nästan direkt när jag kom hem och somnade - helt slut men jag har sovit dåligt i natt och vaknat ett par gånger. Haft lite svårt att somna om och sen låg jag till nästan 11 idag innan jag klev upp.

Och nu sitter jag på jobbet och är själv. Det är jag på torsdagar men inte heller grannkollegan är här.

Skönt är det att vara själv och man kan fixa och dona med sånt som ligger. Jag börjar komma ikapp och får rensat bort en massa gammalt som ligger.

Rensa i röran är ju som att rensa i själen sägs det.

Och hemma är det rörigt fortfarande men jag fick igår köpt ställ för smycket som jag tittat på - kostar 40 kronor bara så jag köpte 2 och igår fyllde jag dessa.

Bildresultat för smyckeshållare tgr

Liknar denna men utan det när snygga krussidullet ovanpå. Så kom då nästa problem - vart ska dom stå? Badrummet - ingen plats och så tänkte jag att det kanske inte är så bra med all fukt men. Men i morse kom jag på - ovan för min säng har jag en väldigt enkel hylla som någon av barnen gjort. Det är 2 sidstycken och så ett plan - där fick dom stå :)

Blev så bra så. Nu var det då bara resten kvar. Har ju fortfarande vintersaker som ska till källaren, I källaren ska en väska upp med sommarkläder - så mycket att göra, så lite tid och ork.

Men men - någon gång ska jag väl komma ikapp med det också.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar