December

December

fredag 22 april 2016

TGIF

Äntligen är det fredag igen. Det har varit en intensiv vecka med massa körningar hit och dit men det har också varit en bra vecka med lugna kvällar så det har varit lite balans i tillvaron.



Jag har sovit gott om nätterna och lagt mig i bra tid och det gör mycket för min tillvaro helt klart. Speciellt när man vaknar varje natt och känner att detta är ju inte bra för jag kommer kanske inte somna om - men det har jag gjort.

Sitter på min kontorsstol och har attans värk i ryggen men det är absolut helt självförvållat. Jag har gått i skytteltrafik med säckar av skräp - inte jättemycket i varje men ändå. Man har ställt upp en kontainer i området som man gör varje år och varje år har jag inte kunnat slänga något där för den har varit överfull men nu fanns det plats så jag fick rensat bort en massa som legat i en hög ute i trädgården och väntat på att få åka till tippen med.

Men det är inte lätt att ta säckar som är otympliga även om dom inte var så tunga och gå x antal vändor.

Såg att kontainern stod där när jag gick en runda med vovven och det var skönt ute i dag. Solen skiner och det kändes lite kallt i köket när altandörren stod öppen men kände direkt att jag hade för mycket kläder på mig.

Igår blev det en ordentlig arbetsdag utan att lämna för tidigt och åka iväg. Efter jobbet så åkte jag hem, bytte kläder och gick en runda med vovven. Dottern var hemma men kände sig inte helt ok så hon hade sovit på dagen och inte hunnit med så mycket mer.

Vi gjorde sen middag - köpte skogschampinjoner - dom som är bruna på hatten och det tror jag aldrig jag gjort förr men dom smakade inte mer skogigt alls och man får nog köpa vanliga champinjoner samtidigt och smaka för att se om man känner någon skillnad. Men dom var goda helt klart och så sparris och pasta. Bilden känns lite tråkigt om jag får säga det själv men lite parmesan och soltorkade tomater gjorde det mycket bättre :)













Sen så skar jag fläskkött - i strimlor och stekte och hade i enchiladskrydda, krossade tomater och en skvätt grädde så fick det puttra ihop och sonen har idag en go middag och ris fixade jag också idag till honom.

Idag ska vi ha fredagsmys jag och dottern. Vi ska iväg för att köpa glödlampor - hennes har gått sönder - hon har bra belysning vid sin spegel där hon sitter varje dag och gör klart sitt ansikte och utan den belysningen blir det inte bra och så har sänglampan också gått sönder.

Vi ska sen köpa hem thaimat - vårrullar och mysa.

Sonen ska jobba i helgen också - på söndag och hans kollega jobbar inte som det verkar så då får jag åka och hämta hem honom också. Dottern jobbar också kväll den dagen så yogan ligger risigt till.

Men det är också något jag inte ska känna press över och det är lika med hundpromenaderna - är jag inte med ska jag inte känna mig pressad över att jag inte är det för det är helt mitt val. Vill jag stressa, ställa klockan och ha mig eller vill jag låta det bli som det blir och vara nöjd med det. Då väljer jag det sista :)

Men det är en promenad i morgon och min plan är just här och nu i alla fall att vara med på den. Och tittar jag på väderkartan så visar det att det så bli bra väder imorgon - sen får man väl se det där och då för det är ju sällan det helt stämmer tycker jag.




















Sakta men säkert läker min brännskada och det klias och har sig och huden runt själva blås-såret är strävt och läderartat. Även själva såret är torrt. Tänker på dom som bränner sig rejält över hela kroppen vid en brand tex - så fruktansvärt jobbigt dom har det. Har också en bekant som tappade vattenkokaren med hett vatten över sin fot och hon var sjukskriven en månad och fick gå för omläggning varannan dag hos vc och svårighet att inte få ha på sig skor och strumpor hur som helst - då får man vara glad för en liten skada som min även om det också gjorde ont men läkningen - som inte gör så ont - är också jobbig för man vill ju sätta naglarna och klia klia men det går ju inte. Försöker smörja men då svider det så det är ju ff skadat men det blir bättre och jag är glad att det inte blivit infekterat och haft sig.

Jobbar mellan raderna och ska nu gå ut och kolla brevlådan. Det är ekonomifredag och det är fakturor som gäller. Har även svarat på några mail och pulat med några gåvobevis som vi ska dela ut här på jobbet. Det ska vara loggor och annat och jag pulade med det igår också och kollegan som bett mig göra dom var nöjd. Lite finjustering bara och så är det klart.

Må Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar