December

December

onsdag 13 april 2016

Som ett brev på posten - försenat

Onsdag hela dagen idag och jag har varit och tagit min injektion. Den behövs känner jag.

Är så trött att jag inte alls kan fokusera - så bakslaget är här.

Men jag tror också att det har lite andra orsaker än att jag varit iväg.

Pollen och egentligen ska man ju duscha både sig själv och hund när man kommer in och varit ute men vem orkar sånt! Så kudden är väl full av detta som man andas in under natten.

Växling mellan landsdelar. Från torr härlig luft till den fuktiga vi har här. Förr fick jag alltid ont i bihålorna när jag hade varit hemma där och sen kommit hem hit. Och ett tag i dag kände jag mig sjuk men det är ju som sagt inte helt lätt att veta vad som är vad. Fibro eller sjuk och nu då också pollen.

Hämtade  också hem sonen från jobbet igår! Han fick jobba över och slutade inte förrän 00:30 och eftersom vi inte har hunnit med att prata så mycket så var det både trevligt och kul att sitta där i bilen han och jag och prata i kapp oss lite.

Men jag somnade sen inte förrän vid 2 och så ringde klockan 9 idag. Alldeles för få timmar!

Igår när jag slutade jobbet åkte jag hem, tog en macka och bytte om. Jag och dottern åkte till skogen och gick en härlig promenad i vårsolen. Klockan var närmare halv 6 och solen stod fortfarande högt på himlen och värmde gott. Helt vindstilla var det också och vovven vågade sig ner i vattnet.



Detta gjorde sen att vi inte åt middag förrän sent för vi var ute ca 1 timme och sen skulle vi handla på ica också.

Jag gjorde pekas potatisgratäng och så hittade vi grillade soyabiffar i frysdisken som också åkte med in i ugnen och blev klara ihop med gratängen och så en tomat och löksallad till. Gott!

Och medan vi satt där i köket och åt vår middag tittade vi på 1:ans vem bor här - det är lite kul tycker vi och inte helt lätt att gissa. Vi får ju bara se en del av det som deltagarna får se och vissa har ju alla rätt medan andra bara har 1 rätt - sig själva.

Det är kul att se olika inredningsstilar.

Sen gick jag och la mig i sängen och slötittade på tvn där innan det blev dags att göra sig klar för att åka iväg och eftersom vi inte var klar och ätit förrän efter 21 så blev det inte lång väntan.

Jobbar till 3 idag och vi funderade på att gå en runda i naturreservatet innan yogan idag men jag tror inte jag fixar det. Middag har vi kvar sen igår men jag byter nog soyafiléerna mot lax som sonen lagar idag till sin matlåda.

Och har jag tur behöver jag inte hämta honom idag men imorgon behöver han det igen. Jag trodde ju att hans pappa kanske skulle vara mer på att bjuda hem honom på en middag. Men det blev inget. Han hörde aldrig av sig och sonen var hos kompisar första helgen vi var iväg och denna kände han sig lite risig och ville bara vara men ändå kunde pappan säga - jag kommer och hämtar dig så äter vi middag ihop.

I bilen hem pratade vi lite om nästa resa uppåt och kanske till senare i höst och fjällvandra över någon dag. Det finns både stugor att låna och bo i av släkt och nära stugan. Min bror har pratat om det nu några gånger att det skulle vara kul så kanske blir det något vi gör i år.

Bildresultat för när vågskålen väger över

Och sonen var också intresserad - så det värmer så gott i mammahjärtat att han vill umgås med sin mamma och syster. Så dom där natthämtningarna är ju jobbiga men dom ger också väldigt mycket så vågskålen här väger över till det positiva.

Onsdag som sagt och det är yoga ikväll - nu var det länge sen jag gick känns det som. Det var ju inget över påsken och så semestern på det och inte så mycket som en liten solhälsning har jag gjort. Men det kan bli skönt att få sitta där och inte göra så mycket mer än att sträcka ut sig i olika rörelser.

Men men - det är som det är och jag vet ju också att det skulle komma. Det är redan onsdag och snart helg. Det finns en hundpromenad att vara med på men jag har inte svarat mer än kanske än. Sonen vill åka iväg till ett köpcentrum och titta på ny mobil - senaste S7 som han ska unna sig - han har fått bonuslön också så det gör han rätt i. Och så en ny jacka nu till våren som han kan ha till och från jobbet. Han känner att den han köpte förra året kanske inte är så passande till detta - det är mer en rock men tunn. Och dottern är ledig så vi kanske gör en gemensam sak av detta. Det är ju också här kul att han vill åka med mig och göra detta.

Nu ska jag försöka fokusera på jobbet men ska börja med att skala en apelsin tänkte jag. Det blir frukt idag att äta. Orkade inte fixa något när jag vaknade och jag åt heller inte min gröt utan tog macka med kaviar. Så får det bli när energin är borta - och man inte ens knappt orkar äta.

Och jag måste ju också tipsa om boken jag lyssnar på. Vi började i bilen med den. Ole Dole av M J Arlidge - spännande är den.

Bildresultat för ole dole

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar