December

December

måndag 18 april 2016

Någon tjuvar!!!



Det finns några saker som kan reta mig väldans.

1 - när någon tar min parkering

2 - när någon tar min mjölk.

Jag kan inte dricka kaffe eller te om jag inte har mjölk och tar med mig i en liten flaska om jag inte tar ett helt paket och nu blev det en flaska eftersom det var snart helg -igår.

Och den mjölken skulle kunna räcka till 2 muggar kaffe idag - det blir bara 1 för någon har snott min mjölk.

Så jag sitter och är lite småsur.



Jag förstår att man tar andras mjölk om det är i mjölkpaket - det gör jag också - lånar ur grannens kyl här på jobbet men när man har en liten söt glasflaska så borde man ju kunna tänka ett steg längre - den är privat.

Och jag har ju mina aningar eftersom styrelsen hade möte igår och det finns sån där tetramjölk som dom kan ta men dom var väl för lata att leta fram den och då blir det jag som får lida.

Men men jag får i alla fall i mig en stor mugg med kaffe idag. Hann inte med någon hemma, låg så länge jag kunde, drack te och åt en macka och så har jag fixat sonens lunch - nu kan jag skämma bort honom igen :) kokat potatis och tagit upp fläskfilé som var färdig ur frysen och gjort beasås.

Måste smörja honom så han kan byta mina däck i helgen!

Sen gjorde jag smoothie. Avocado, cocosgrädde, ananas, färsk ingefära, gurkmeja, kanel, lite mango och lite apelsinjuice och en skvätt grek yoghurt. Gott ska det bli. Min bror och svägerska är experter på att göra smoothies så denna har jag fått inspiration av från dom.

Lite lättare att andas idag - det regnar och då flyger inte pollen omkring men det sliter på mig och det är ju som jag sagt tidigare - också ett bakslag som jag nu är drabbat av. Det kommer ikapp.

Var så ineffektiv igår på jobbet. Fick inte något gjort, satt mest och bara satt. Så trött så när jag gjort mina timmar åkte jag hem, ris fanns kvar sen sonens tagit med sig sitt till lunch och jag tog upp harricote och majs ur frysen och stekte och åt. Sen la jag mig i sängen och där låg jag och höll på somna men tittade på play - Maria Wern och Springfloden innan jag tog på mig kläder, gick ut med vovven och åkte för att hämta hem dottern, sen lite kvällsfika och i säng. Så jag har fått många timmar sömn även om jag vaknat några gånger men jag känner att jag vill ha mer.

Bildresultat för go to bed

Så jag har tagit beslutet att inte gå med på promenaden imorgon. Då måste jag ställa klockan och jag känner att nej, det är inte läge för det. Sova tills jag vaknar och sen ta tag i dagen med däck istället.

Dottern ska till kompisar ikväll och äta pizza - hon har inte träffat dom på länge nu så det blir mycket hon kan berätta om och vice versa så hon ska väl hämtas hem sent.

Ska skjutsa henne dit och sen åker jag hem och gör inget mer denna kväll - utan det blir vila och åter vila.

Bildresultat för rolig bild huvudvärk













Just nu känner jag att jag håller på att få huvudvärk - trots kaffet! Inte bra så jag hoppas det släpper för jag har ju boostat kroppen med värktabletter redan. Och jag känner mig lite som en urvriden trasa - men M - GLÖM INTE! Du har ju haft en underbar semester - note to self

Bildresultat för good times funny quotes


Tar alvedon forte och naproxen vid frukosten men ska detta hålla i sig får det bli någon fler. Annars tar jag sen nästa dos innan jag går och lägger mig. Men dom pratade om åska på radion så kan ju skylla på den.

Det är fredag och för mig på jobbet betyder det ekonomidag - så nu ska jag hålla på med siffror.

Trevlig helg och Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar