December

December

torsdag 14 april 2016

Bunkrat upp

Det är seeeegt nu!

Trött, snorig, nyser och har mig.

Men jag fick köpt en ny spray till näsan igår när jag hämtade ut mer allergimedicin och ögondroppar på apoteket.



Jag använder annars mest jämt Nasonex - kortisonspray för näsan men jag kunde kombinera med denna spray också sa dom så det gör jag nu.

Bra när det inte ger dåsighet för det har jag nog av ändå men även mina piller kan jag ta på morgonen för allergin. Mina första tog jag på kvällen för dom gjorde en trött och som sagt - det har jag nog av ändå så allt som går att få som inte ger extra trötthet gillar jag.

Hämtade hem dottern vid 3 igår och vi hade ju funderingar på att gå ut och ta en skön promenad men jag fixade inte det. Var så trött att jag nästan var lite yr och det blev jag på yogan senare så där fick jag ta det väldigt lugnt.

Men dottern gick med vovven själv istället så honom gick det ingen nöd på.

yogan är mellan 19-20 och när vi kom hem satte vi oss i köket och tog en kvällsfika och sen gick jag och la mig och somnade men har vaknat x antal gånger i natt. Och tänkte på att när jag var i stugan sov jag gott hela natten, behövde inte ens gå upp och gå på toa - så inte undra på att man där mådde så bra som man gjorde. Fjälluften gjorde susen.

Bildresultat för sleepy quotes

Vaknade när sonen kom hem vid 1 och han berättade då att jag inte skulle behöva hämta honom ikväll - så skönt! Räcker med att hämta hem dottern klockan 21.

Är också själv i huset på jobbet idag. På mitt kontor är jag ju det alltid på torsdagar men nu är det tomt i resten också - det gillar jag dagar som denna.

Ute är det varmt och gott och jag kan se för varje dag hur det börjar bli mer och mer grönt. En fördel när det går fort - då kommer pollensäsongen också gå över fortare - förhoppningsvis!

Har fått tvättat det som behövde tvättas efter semestern - men det ligger mycket kvar i korgen - bland annat massa lakan och dom skulle man ju vilja hänga ut för att torka men det får jag allt låta bli men det kan torka snabbt inne ändå eller så kanske jag skulle boka upp en tid i tvättstugan och få det överstökat snabbt och lätt där - en tanke som kom här och nu och verkligen tål att tänkas på - det får nog bli så. Har också ett stort hemvirkat överkast som barnens gammelfarmor gjort till mig liggandes i korgen sen länge och det är ju bäst att få hängt i torkrummet i tvättstugan - så får det bli - ska bara komma ihåg att gå in och boka en tid också.

Samtidigt skulle jag kunna tvätta vinterjackor och lägga undan för nu ska dom väl inte behövas mer och blir det kyligt så har jag fleccetröjor och annat som hjälper och som jag också använt i vinter så jag kan klä mig lager på lager.

Fyllde på fågelmataren också idag - både med frön och talgbollar - nu är det nog sista gången för i år för nu är säcken tom och dom kan nog klara sig själv men blåmesar och bergfinkar kom direkt för att kalasa lite.

När det är tomt ska allt ner från träden och så tvättas och läggas undan tills i höst. Ser också att jag behöver kratta och skulle nog också behöva lägga både toppdress och gödsel samt frön. Har också rätt mycket mossa.

Sen behöver vi låna områdets högtryckstvätt innan utemöblerna ska hamna på sin rätta plats - ja det är vår men det är också fortfarande april och det kan bli bakslag än en gång. Men när vi har 17 plus så känns det långt bort men vem har inte stått sista april och frusit häcken av sig i vinterjacka för att det varit minusgrader? Men jag har också suttit på en picknicfilt och fikat i linne och shorts och barnen plaskandes vid strandkanten - så det kan verkligen variera!

Enligt SMHI ska det regna i morgon men det ska vara bra på lördag - hoppas det håller i sig för det är en hundpromenad planerad och är det bra väder går jag nog med om inte - så trynar jag i sängen.



Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar