December

December

onsdag 9 mars 2016

Takdropp och snödroppar

Bildresultat för takdropp och snödroppar

Idag är det lite mer av vårkänsla igen. Solen visar sig och det blir ljust så det nästan gör ont i ögonen när man tittar ut men det är härligt.

Vid min brevlåda så kämpar några söta snödroppar igenom den lilla snö som ligger där och i morse vid halv 6 skulle katten ut och då hörde jag koltrasten.

Så det går mot vår men det kan komma mer snö än - det är bara mars.

Fick inte hämtat några ljudböcker igår - hela bibliotekets datasystem låg nere och det gick inte att låna eller göra något annat så dom fick stå kvar och idag fick jag en avisering om en ny att hämta så då tar jag dom på samma gång men jag har en del reservationer som jag väntat på så det blir en del besök framöver.

Och veckans stick gick bra, väldigt mycket folk vid kassan - pensionärer men alla skulle till sjukgymnastiken. Och sen var det en stor bil direkt vid entren - kriminalvården och vid kassan stod en vaktklädd person och pratade och dom dividerade om att kunna ta in personen genom en annan dörr. Så någon buse satt i bilen. Lite konstigt att dom är hos oss för vi har ingen kriminalvård i vår kommun och dom skulle inte in till läkare eller sköterskan utan en trappa upp och där ligger sjukgymnastiken och tandläkaren.



När man själv inte begriper hur ens hjärna är funtad - hur ska man kunna förklara för någon annan? Att man har sina kognitiva problem. Min kollega tycker inte man ska skriva ut alla mail utan att man kan jobba med dom direkt. Jag kan inte det utan vill ha dom utskrivna och läsa där vad som står och vad som ska göras.

Visst vi har olika arbetssätt och vi är i olika generation - skulle kunna vara hans mamma men det beror också på att jag annars missar. Jag får inte greppet riktigt över mitt arbete och jag behöver ha dom framför mig.

Vi har haft det uppe på tapeten flera gånger och ibland undrar jag vem som har problem med sin hjärna :) - minnet är kort men bra på honom också.

Han tänker ekonomi och jag tänker underlätta för mig och mitt arbete och anpassa arbetet så att det passar mig och det funktionshinder jag faktiskt har - så jag fortsätter skriva ut och jag tänker på att jag kanske inte behöver skriva ut alla per automatik.

Det blev inte så mycket gjort igår kväll mer än att stöka undan i köket och laga mat. Stekte champinjoner och sparris och åt på rostat bröd. Lätt och enkelt och gott. Sen gick jag och la mig - tänkte att jag skulle läsa lite ur boken men det gick inte så bra så jag låg bara och tittade på tv. Dr Phil och amerikaner är ju ett folk för sig som sitter och vänder ut och in på sig, sin familj och andra på bästa sändningstid.

Ibland kan jag tycka det är intressant men oftast är det ju bara så man suckar. Ok om man behöver prata med någon och det behöver man ju men inte i tv. Men vi är ju lite där i Sverige också. Nu när man ska skiljas i tv - idioti eller så är det bara ett spel dom spelar i tv och inget är på riktigt - jag vet inte och inte tänker jag titta heller.

Idag har dottern sin långonsdag för det är möten på fm och sen jobbar hon kväll så det är ingen hemma mer än djuren när jag kommer hem. Det är också yogadag och det är skönt med ljuset så man numera går ut efter jobb och det fortfarande är ljust ute.



Har lite telefonpyssel idag också. Ska ringa till vårdcentralen där hemma i norr för hjälp med injectionen när vi är på semester och det har alltid gått bra tidigare. Sen ska jag ringa röntgen för att höra hur det går med min remiss på axeln, vill inte få en tid när jag är på semester och missa den.

Sen går veckorna fort så snart är vi på väg och då ska vi inte ha glömt något så det är dags att göra listor. Tex - glöm inte kameran och mobilladdare - sånt är viktigt.

Men jag har ju också ett jobb att sköta och nu ska jag - koka kaffe :) - sen ska jag gå ut i brevlådan för nu har posten kommit - ser det genom fönstret och så ska jag fixa räkningar.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar