December

December

torsdag 3 mars 2016

En prins!

Bildresultat för prins oscar carl olof

Man får ju säga grattis och inte var man helt torrögd när prins Daniel stod där och måttade och berättade att det nu blivit tillökning i familjen.

Och 2:a mars är ingen vanlig dag annars heller - det är ju min brors födelsedag och honom får jag fira 1:a april då vi träffas irl som det så modernt heter i sociala medier.

Ja den 1:a april sätter vi oss i pärlan jag och dottern och vovven och beger oss hemåt mot Jämtland och ska vara där tills vi åker hem den 11: april så det ska bli en skön vintersemester och jag ser framför mig olika scenarion.

Bildresultat för winter vacation

Det är soligt, vintrigt och man kan gräva ner sig i en snöhög och njuta av massa härliga d-vitaminer.

Eller så är det busväder och då sitter vi framför den öppna spisen istället.

Bildresultat för winter vacation in front of a fireplace

Vad det än blir så blir det underbart.

Jag sitter nu på mitt kansli och ström har vi idag. Har pratat med grannkollegan och el-killar var här hela dagen igår och det hade man inte meddelat. Det finns ju en grupp som har hand om alla lokaler mm och det är ju renovering och ena killen där är elektriker så det var han bl a som var här.

Men det har blivit brandsäkrat i köket och allt som spis och kontakter där man har korvkokare, kaffe, te mm går nu på timer. Jättebra men nog hade man önskat att man hade fått veta om det.

Men det gick ju jobba hemifrån så det var ju bra och jag hade besiktning av min lilla pärla igår och den gick igenom - så nervös man är innan och så glad man blir - jag trodde faktiskt inte att bromsarna skulle gå igenom för dom har aldrig blivit bytta vad jag vet och jag tror inte att första ägaren hade behov av det och sen har jag ägt bilen men kanske nästa år sa besiktningsmannen.

Men jag är sur på den mekaniker som jag hade och tyckt vara bra - en sån där gammal stret som kan mycket när det gäller småfix som att byta avgasrör viket han fick göra på min bil samt katalysatorn.

Det är tyvärr inte helt bra gjort - han har missat en bult vid bakre fästet så där läcker det och sen har en annan skarv också läckage men det ska räcka med att fixa en bult och det kan jag faktiskt göra själv om jag får hissat upp bilen och sen smeta på lite pasta som det kallas runt skarven så blir det bra. Men det är inget akut i alla fall.

Så jag kommer inte åka ner till den gubben mer för när jag skulle byta däck så var också ett hjul inte riktigt påskruvat så han missar en del - kanske börjar bli för gammal för detta och slarvar.

Vädret ute idag var riktigt skönt när jag tog en runda innan jobbet. Annat mot igår då det var isigt och kyligt och bitigt och snöblask i regnet.

Det var ju också onsdag och yoga - kom iväg och det var ett skönt pass och det är bara 2 veckor kvar på den här omgången men hon går direkt över till en ny och jag har skrivit upp oss, mig och dottern men eftersom vi ska iväg där i april så missar vi direkt 3 gånger och sen har vi dotterns jobb så vi får se hur vi ska göra.

Efter yogan åkte jag till kvantum och handlade. Mest med tanke på sonen och hans middagar. Vi äter ju inte samma mat längre så jag fick köpt både fläskkarré och lövbiff samt en färdig pulled pork som var på x-pris - har jag aldrig testat förut - är lite osäker på sånt själv om det är gott eller inte men tänkte - jag låter sonen ge det en chans så ikväll blir det att göra cole slaw som han vill ha till.

Sen blev det grönsaker och nötter. Nötter har jag på gröten som jag äter varje vardag i alla fall - blir mätt och så ska det ju vara väldigt nyttigt och jag står mig länge på det och så blir det en smoothie på jobbet med chiafrön.

Stekte fläskkarrén till sonen idag - det var 4 skivor så har han sen också färdigt i frysen till 1 middag.

Jag och dottern ska iväg sen - vi ska till indiska för att lämna tillbaka en skjorta som hon beställde - den var för liten och man kan ju lämna i butik även om man beställt på nätet så det ska vi göra. Antingen får hon byta till en större. Såg en annan fin blus på flödet som kom på instagram och som skulle passa henne.



Själv har jag fått mig en klänning som jag tittade på i butik och som blir perfekt nu i vår i samma sändning som det var en rabatt på beställning och några dagar efteråt gjorde jag en ny beställning för det var en ny rabatt med kod på 25% vid en beställning och fri frakt.

En jacka som jag tittat på i butiken och provat som också blir bra nu till våren. Även klänningen hade rabatt.

Gillar verkligen att man kan handla när man får bra pris på en vara som man tittat på och gillat. Även klänningen tittade jag på i butik. Och som dottern säger - det är en "mamma" klänning - alltså en modell som passar mig.





Dom har många olika erbjudanden som man får på mailen och dom har ju också fått stänga ner några butiker så det är väl kanske ett sätt att få tillbaka kunder bland alla andra butiker som finns på nätet och annars. Jag gillar verkligen Indiska och det är min favoritbutik helt klart.

Sen skulle jag gärna handla på tex Desigual för dom har så snygga kläder men det är ju dyrt även när det är jätterea så än har jag inte fått fyndat något men Happi Brand är lite åt det hållet.




Deras väskor går inte heller av för hackor - skulle gärna vilja ha en därifrån. Så någon gång kanske det blir en väska eller ett plagg.

Ellos har Desiquel nu såg jag och Ellos brukar ju kunna ha rätt mycket rabattkoder som dom skickar ut men det gäller nästan aldrig märkeskläder utan bara på deras egna basicsortiment och det är ju trist - annars hade man ju kunnat fynda rejält.

På radion pratar man med någon skådespelerska som ska vara med i den nya serien på 1:an som börjar på söndag - den 6:e mars kl 21 men visar som tur är också på play - Springfloden och jag har läst boken och de som följt den första och jag gillar böckerna så jag hoppas dom kunnat gjort en bra tv-serie av den också.

Bildresultat för springfloden

Bra skådespelare är det ju i den men det borgar ju inte för att det ska vara bra. Men jag tror det.

Och på lördag efter melodifestivalen kommer en nyinspelning av Krig och Fred med massa bra brittiska skådespelare också  - jag gillar engelska kostymdramer så det ska jag titta på men förmodligen blir det på play. Tack och lov för play!



Så nu har jag att göra igen. Har ju varit tv-fri ett tag och det är väldigt skönt när det inte visas något som jag vill se för då kan jag göra annat.

Och jag lyssnar på böcker och just nu har jag svårt att ta ur lurarna ur öronen för Snövit ska dö är väldigt spännande men jag har inte jättemycket kvar - så blir det när man sträcklyssnar.

Som igår så lyssnade jag på den när jag höll på att dona hemma - inte när jag jobbar för då kan jag inte lyssna - men när jag fixar i köket och sen när jag åkte till yogan i bilen och medan jag satt och väntade på att det skulle börja, sen när jag satte mig i bilen igen och när jag gick i affären för att handla och sen medan jag fick väntat på dottern och att hon skulle sluta jobba. Så väntan går ju väldigt lätt att fördriva.

Men detta har ni ju hört förut - att jag gillar böcker men ni får stå ut med det.

Dagens middag då - ja det får bli något med sparris för det har vi i kylen och ska ätas upp och förmodligen blir det pasta till för det är ju gott med sparris, pasta, pesto och soltorkade tomater.

Och Grattis till Skåne som fått en Hertig - Prins Oscar.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar