December

December

fredag 11 mars 2016

En kratta


Bildresultat för spring raking fun

Idag är det onekligen vårkänslor. Vindstilla och solen värmer gott och jag gick ut i trädgården för att fylla på med fågelfrö och gick ut i bara toppen och jag hade kunnat stanna där hur länge som helst så för att dra ut lite på det kom krattan fram och jag fick krattat lite - bara för att känna på det lite för än är det väldigt blött för en del snö ligger faktiskt kvar där solen knappt når men i skogsbacken vid fågelmatarna fick jag krattat lite och det är en hel del skal från frö och en massa pinnar. Tycker nog att skatorna kunde ta med sig dom när dom är där och blir bjudna på mat.

Fick också chans att se om det finns någon liten hint om att det ska komma några krokusar i backen men inget än.

Bildresultat för spring raking fun

Någon hundpromenad har jag inte hunnit med för jag låg länge - så trött men jag kom inte i sängs förrän sent för det var ju gåsmamman igår - så spännande, vi sitter i soffan jag och dottern och det är trevligt att titta på något i sällskap.

Men dottern är ledig och sonen är också hemma så dom skulle ut och ta luft och gå en runda och jag hoppas jag imorgon kan gå en långpromenad med hundgänget. Har anmält mig. En runda på 2 timmar och ca mil och med fika i ryggsäcken så det känns härligt och vädret ska ju vara gott även imorgon tror jag.

Men jag är lite orolig över att inte kunna följa med. Är i kroppen inte helt ok och jag har känning i halsen så det är ju som det är.

Det blev wokat igår igen. Men denna gång wokgrönsaker utan chili men jag använde sambal i pannan och så cashewnötter och nudlar - samma som dagen innan nästan. Detta åt jag och dottern men sonen var inte sugen på middag just då men han åt laxsoppa senare.

Jag hade tidigare köpt en färdig soppbas så med 2 laxbitar och lite grädde var den klar. Jag tyckte den inte var så god när jag smakade men sonen gillade den och idag skulle han äta det som var kvar - inte så mycket lax kvar i den men vi har skalade räkor i frysen som han skulle lägga i.



Lånade böcker igår på biblioteket. 2 var ljudböcker men 2 var vanliga böcker - hur jag nu ska fixa att hinna läsa dom. Tänkte ju läsa igår ur den boken jag har men det orkade jag inte utan låg och bara slötittade på först dr Phil och sen roliga djurklipp innan gåsmamman började.

Omslagsbild

En biografi och inte så tjock så den går nog att läsa igenom kvickt men så har jag en till och det är också biografi men på engelska.

Omslagsbild

Boken som Alicia Wikanders Oscar bygger på.

Men det ska väl kanske gå om jag får tid och lust och ork att läsa i helgen.

Men är det vackert väder så vill jag ju vara ute. Men kanske sitta med boken utomhus i solen - ja det fungerar ju också :)

Är själv på jobbet idag också. Kollegorna är lediga så det är lugnt och tyst vilket passar väldigt bra. Nu när jag sitter ner och har gjort ett tag, kollat igenom mailen har jag hunnit med så känner jag hur trött min kropp och jag är.

Har den där obehagliga känslan bakom ögonen. Har börjat med mina pollentabletter och har bett läkaren skriva ut nya igår samt ögondroppar för det gäller att börja i tid men det borde inte kännas än tycker jag - pollen alltså.

Har ätit min grötfrukost idag och drack då en liten mugg kaffe så jag ska gå och ta mig en till och göra en arbetsinsats och sen smita tidigare - det är fredag. Lugnt på jobbet och jag ska iväg och handla lite. Det är fredag och barnen vill ha fredagsmys - :)

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar