December

December

onsdag 23 mars 2016

Avbrott

Bildresultat för no power funny

Idag när jag kom till mitt arbete och låste upp dörren till kansliet så möttes jag av kyla. Det var ingen värme och vi har en värmeväxlare och den lyste inte så jag gick ut till proppskåpet och då hade en automatsäkring löst ut för just den så jag flippade tillbaka och gick in och då stod värmeväxlaren på ....... 13! grader - inte undra på att det var kyligt.

Gick för att hämta kaffe och pratade med grannkollegan och beklagade mig lite och då berättade han att det hade strulat igår fm också och då hade hela huset blivit svart.

Men på eftermiddagen hade det fungerat som det skulle för då märkte vi inget.

Och eftersom något inte var rätt så tänkte jag att jag ringer till dom som har hand om den och när jag har personen i telefonen går strömmen - hela strömmen och den gick inte att få tillbaka.

Ringer också vår egna elektriker och han kom och letade och letade fel och till sist hittade han det. Det var ett litet, litet fel på en kabel - den har legat för nära en varm sak och smält in till koppartråden och till sist så sa den ifrån och så gick jordfelsbrytaren in och släckte hela huset.

Så x antal timmar senare är det fixat och vi kan jobba, koka kaffe - viktigt och gå på toa utan att sitta i mörkret.



Så vad fördriver man sin arbetstid med då - jo man städar. Så jag har skurat av vårat konferensbord, dator, andra ytor och vattnat blommor och putsat glasdörrar.

Nu har jag kollat av alla mail, gjort några andra saker och har en timme kvar på jobbet innan jag ska lämna för att åka till röntgen.

Veckans injektion är gjord och har också hämtat ut lite medicin på apoteket och varje gång man har kommit en bra bit på skalan så blir man förvånad. Hämtade ut 2 olika och betalade bara 50:- , ett helt ok pris.

Solen skiner idag också, lite mer vind är det men har inte njutit av något väder och idag är dottern hemma och har hand om hund och annat. Hon får också fixa middag och jag hoppas jag är hemma i bra tid så jag hinner äta innan vi ska till yogan utan att känna mig proppad.

Och jag sitter med en ny frisyr. Den är lockigare eftersom jag klippt upp lite i topparna och kapat ca 5-6 cm på längden också - känner mig nöjd. Dottern blev ljusare än sist i håret då hon gjort slingor vilket hon gör hela tiden men hon har gått från rätt mörkt till ljusare nu allt eftersom och när hon tog studenten var hon väldigt ljus - som hon var när hon var liten - men hon har mörknat med åren.

Hon ville sen hem så jag körde henne hem och så fick hon ut och gå medan jag åkte till systemet och köpte vin till påsklammet. Sen åkte jag till ica och gick där och funderade på middagen och stannade i kyldisken med vegetariskt och plockade åt mig en påse med quorn-nuggets.

Och dom kommer bli en favorit. Såg ut och luktade som kycklingnuggets och smakade inte så långt ifrån det heller. Dom var väldigt goda och vi åt med en fetaost och vitlökssås som jag gjorde med gräddfil, grönsaker och pitabröd.

Hade man serverat dessa till någon som inte visste att det var av quorn så hade dom nog inte märkt skillnaden.



Sen blev det en tv-kväll för min del - la mig i sängen och kopplade upp mig mot tv och tittade på Krig och Fred och sen True detective - jag tyckte den första säsongen var bra men känner mig lite osäker på denna men får väl ge ett avsnitt till en chans.

Behövde inte hämta någon son så det var skönt och jag kunde lägga mig och sova gott, vilket jag också gjort hela natten - det är så skönt att göra det.

Det är lite konstig känsla att det redan är påsk - det är ju redan imorgon det börjar egentligen med skärtorsdag och det är mycket att stå i ikväll för att göra allt klart.

Kvasten ska putsas och kaffepannan kollas och katten ska övertalas till att sätta sig därbak när vi åker.

Så mina vänner - vi ses där uppe i det blå på vägen till Blåkulla.



Må Gott



2 kommentarer:

  1. Chromecast funkar på 3.an o 5.an oxå om man streamar från datatan o har webbläsare chrome :-)
    Kan va bra att veta :-)

    Vilken otur med strömmen men tur att det gick att fixa
    Vad har du röntgat?

    Hoppas det känns bra på yogan
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja det gör vi. Ha det gott och åk försiktigt. 😂😂😂
    Kram

    SvaraRadera