December

December

fredag 26 februari 2016

Skulle bara köpa spik.

Det är äntligen fredag!

Solen skiner från en klarblå himmel och det var ingen dimma som lättade efter ett tag som det varit de senaste dagarna och jag kom ut på en härlig promenad över ängarna med vovven innan frukost.

Såna här dagar gör att man mår bra i själen och känner lite frid och lugn som jag senare fick raderat när jag kom till jobbet.

Det finns vissa saker som retar mig till max och just idag gjorde det mig extra arg.

Det är när man ställer sig på parkering som man inte ska stå på - MIN!

Bildresultat för don't take my parking spot

Det står lappar men dessa två kvinnor var inte läskunniga. För när jag sen stod och satte upp nya lappar som jag gick in och fixade - så kom dom så jag fick sagt till - och jag höll mig rätt lugn - dom kunde väl se min irritation men jag skällde inte ut dom.

Så blodtrycket åkte i topp och nu sitter jag med huvudvärk.

Ibland kan jag ju också tänkta - varför blir jag irriterad över detta men det är en sak som retar mig enormt.

Så ställ dig aldrig på min parkering om du vill bli min ovän :)

Igår åt vi pitabröd med guaccamole, grönsaker och soyafärs som vi kryddade med tacokrydda - det smakade som vanlig färs så det blev en god middag om än lite sen för vi gjorde lite annat först.

Dottern köpte för ett tag sen - rätt länge sen nu en bokhylla på ikea och bakstycket spikade vi inte fast där och då för det var sent och ville inte banka då. Men nu när hon köpt fler böcker och städat så ville hon få det gjort så vi åkte iväg för att köpa såna små spikar för dom som var med - ja vart dom var - ingen aning.

Så vi styrde kosan mot Järnia. Hittade våra små spikar, gick runt i butiken och gick därifrån med mer än vad vi tänkt.

En ny dörrmatta!

























Och jag har länge suttit och tittat på något som skulle kunna styra upp röran i hallen. Letat på loppis och googlat men inte hittat något som passat i pris - allt är jättedyrt.  Jag har ju xx antal halsdukar, sjalar mm, både köpta och alla dom som jag själv stickat. Min hallbyrå är alldeles för liten och hyllan ovanför dörren och lådorna där - ja dom är för långt ifrån för att det ska vara enkelt och oftast så har allt hamnat i en stor hög på byrån, golv och annat. Irriterande till max.

Men så såg vi en sak med röd prislapp - tittade både en och två gånger och så slog vi till och jag är riktigt nöjd och så blev även de andra 2 i familjen. Ibland så händer det när man minst anar det.

Och detta är en tvättkorg som nu fick ett helt annat användningsområde - förvaring till stickade alster. Den är redan fullproppad. Men så enkelt att ta bort locket, rota runt efter det man vill ha för dagen, lägga tillbaka allt igen utan att tänka på att vika för det ska få plats.



























Sen skulle vi åka förbi Ica och gick in på inredningsbutik bredvid som har utförsäljning då dom ska flytta. Och jag hittade kuddar! Som jag letat både länge och väl efter nya kuddar till soffan.

Och nu hittade jag dom och dom passar väldigt bra in till allt annat.



Idag är det en fredagseftermiddag då jag kommer hem till bara djuren. Båda ungdomarna jobbar och dottern ska hämtas 21:15 och jag vet inte än om sonen kommer ringa och ha mor/son tid i natt.

Funderade på om jag skulle se Hobbit som kommer på tv i kväll men ser att den slutar inte förrän väldans sent - efter 1 så det blir inget med det.

Igår var det andra avsnittet på Gåsmamman - spännade tycker jag och bara 8 avsnitt. Just nu så spelar dom upp kortprov av morgondagens mello. Vet inte om jag ska säga flipp eller flopp.

Ja min statistik igår blev färdig men det är inte rättvist eftersom jag inte kunde göra den rätt då vissa uppgifter saknas men det ligger utanför min kontroll.

Så nu har jag frist i detta tills augusti - det rapporteras 2 gånger per år.

Och jag kan inte förstå dom som tycker det är kul att jobba med statistik - det tycker inte jag.

Men som sagt - det är fredag helgen ligger framför mig. Inget är inbokat mer än att vara mammataxi - vilket inte är så bara.

I morgon börjar dottern 7 och sonen ska jobba på söndag. Det kommer bli rätt mycket övertid nu framöver förmodar han eftersom fabriken stått stilla.

Och vi går snart in i mars och eftersom tiden går fort så är vi snart i april och då åker jag och dottern hem till Ljuvliga Jämtland.

Må Gott

Bildresultat för Ljuvliga jämtland



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar