December

December

fredag 5 februari 2016

Så kom det en fredag.



När kroppen säger ifrån vill man bara skrika rakt ut och säga fula ord och skicka den på skroten.

Tycker inte att jag gjort så mycket den här veckan. Har ju suttit still i en bil åkt flera mil och sen suttit på stolar för att åter igen sätta mig i bilen.

Och lite lite shopping.

Men jag är helt slut. Det är väl så att det är omedvetet intryck utifrån som gör det - har ingen annan förklaring.

Jobbade ju hemifrån igår innan jag åkte med sonen för att hämta min egna lilla bil, körde sonen till jobbet och tog en lugn väg hem.

Var inne på biblioteket lämnade och hämtade och en kort sväng in på lilla ica.

Vi gjorde pasta med halloumi och zuccini och sen var jag som i febertrans. Så slut och så konstig i kroppen så jag la mig i sängen och låg där i flera timmar för att sen titta på tv kl 9 - black widow - på 3:a - nej inte så bra tv inte.

Innan låg jag och tittade på roliga kattklipp och fick mig några goa skratt. Trodde jag skulle somna innan men gjorde det inte.

Jag brukar kunna känna mig rejält frusen när jag gått och lagt mig men igår var jag varm.



Det gäller att komma ihåg hur många skedar jag har till förfogande varje dag - så lätt att glömma eller förtränga.

Något annat som kommit tillbaka är en ond stortå - samt onda fingrar. Jag har ätit en stor burk artrox och den är slut sen en vecka tillbaka och jag har inte hämtat ut nästa på apoteket - fick den på recept.

Men jag ska fixa det idag - för jag har inte känt av det så här på länge och det måste ju vara tabletternas förtjänst.

Man vet ju ofta inte om en medicin gör sin verkan förrän man slutar med den.

......... någon timme senare!

Nu sitter jag på jobbet, fick öppna ytterdörren och dörren in till kontoret när jag kom. Mina två kollegor gick då på lunch och det var 0 luft på kontoret när jag öppnade dörren och gick in. Förstår inte hur dom kunde sitta där utan att märka av något.

Men nu känns det lite bättre och jag har dörren öppen ut till resten av huset.

Men jag känner mig väldigt seg när jag sitter här.

Jag kan bli lika överrumplad varje gång att jag kan gå från rätt ok till rätt kass på så kort tid. Det går liksom på en ögonblink och man är inte medveten om att det sker utan man bara känner det när man står inför fullbordat faktum. Och egentligen vill jag inte göra något annat än lägga mig, blunda och vara i ett tyst rum.

Men det blir inte så.

Och det är ju helg men jag har ett hem som är i kaos, det är så otroligt rörigt överallt så jag mår nästan psykiskt dåligt över det.

Kartongerna med julsaker står fortfarande kvar. Det ligger tvätt som är viken och ska in i sina hyllor och det finns tvätt som ska vikas och i tvättmaskinen ligger tvätt som ska hängas.

Dammsuga behöver jag göra rejält och samtidigt våttorka golven rejält så jag kan lägga på mattorna som är tvättade.

Det behöver också tas tag med en trasa på andra platser. Det finns att göra och det finns inte tid och ork till att göra det.

Kanske kan det få bli lite i helgen. Dottern har ledig helg och sonen också så dom kan ju få äran att bära ner till källaren och så får vi hjälpas åt.

Jag har också sagt ja till en hundpromenad - det var så otroligt länge sen vi var på en sån jag och vovven.

Sen är det melodifestival - kommer väl sitta där och lyssna och vilken grej att låten Anna Book skulle sjunga är diskad - man borde väl som upphovsmän ha lite bättre koll på sina låtar - kan jag tycka.

Ännu är det härligt vårväder men det mulnar på och det ska bli regn - säger dom. Hoppas inte. Vill ha en härlig vårlik helg med sol och sol som värmer.

Men det kan man ju bara önska om.

Men just nu så har jag egentligen bara en önskan och vilja - Sova! Det blir en riktigt skön eftermiddag detta - (ironi)

Må Gott

Bildresultat för fibromyalgia tired



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar