December

December

onsdag 3 februari 2016

Dyr utrustning att ha hand om.

Igår och idag har jag åkt en massa mil till det stora sjukhus jag tillhör eller blev skickad till via en remiss som skrevs för ett år sen.

Igår fick jag ihop med några andra träffa en sköterska som visade oss en väska med diverse saker i och fick instruktioner om hur innehållet skulle användas.

Och när vi gick därifrån berättade hon att om vi skulle ha den i bilen - dölj den så att ingen gör inbrott i bilen. Den kostar 70 000:- per väska så det var nästan som att gå omkring med en liten portfölj med diamanter eller nåt.


Hade med mig dottern så efter detta var gjort åkte vi och kollade lite i butiker som finns - inte alla för vi hittade inte riktigt men en Indiska hittade vi :)

Och vet ni - det var halva reapriset så jag har nu i min ägo två klänningar :)

Och båda för 100:- styck - så jag är nöjd.


På vägen hem skulle vi hämta ett paket på postutlämningen - mer kläder till mig på rea - gäller att passa på när det är fördelaktigt.

Denna gång från mitt nummer 2 favorit efter Indiska -  Happi Brand

Mycket färg men det känns bara roligt. Och halva ordinarie pris - så är jag nöjd och glad.



Bildresultat för happibrand sia

Nu är det inte så mycket jag behöver i klädväg förutom byxor och det är så trist att köpa. Tittar också på en basic kjol.

Och så gottade vi oss med vegetariska vårrullar och wokade grönsaker från thaihandlaren. Gott och enkelt när man varit ute och åkt och varit alldeles för trött för att göra någon middag.

Idag har jag då varit på sjukhuset igen men ensam och fick träffa läkaren. Mätningen som gjorts under natten visar inte på något alarmerande men det kan finnas en liten liten tendens till apné men det är inget som idag påverkar min brist på energi och trötthet.

Hon förklarade det med det som jag också vet - skillnaden mellan vara sömning och trött. Jag är ju mer trött och har man apné så är man sömning - hela tiden! Då kan man somna i stort sett stående och det problemet har jag ju inte. 

Sover ja, men inte hur lätt som helst så det är annat som gör att jag är trött vilket jag egentligen inte hade anledning att tro annat men man griper lite halmstrån och vill att man kollar allt - ifall att.

Nu vet jag och jag har ätit rester från thai och är trött.

Det tar på krafterna att flänga runt även om det bara är att sitta i en bil och köra - förutom att igår kolla lite butiker men det var lite folk och vi var inte inne i så många men ändå.

Igår regnade det och blåste rejält. Idag har det varit sol och jag har inte hunnit utnyttja den mer än gå mellan bil och vårdcentral, bil - sjukhus. Var och tog veckans injektion i förmiddags.

När jag skulle gå ut till bilen stod grannens bil konstigt på sin parkering. Tänkte att nu hade han bråttom för den stod snett och konstigt - en bra bit ut från parkeringen. Såg att dörren stod öppen så jag tänkte att han kanske låg ner över sätena och letade något på golvet.

Men det var inbrott. Och så nervös jag blev att man skulle ha försökt något med min hyrbil men där fanns inget - tack och lov.

Så jag gick in igen och knackade på hos grannen för att tala om att detta hänt med deras bil. Hela låset på förarsidan är förstört och det ser ut som dom försökt få iväg bilen men antingen har dom blivit skrämda och lämnat eller så gick det inte som dom tänkt. Trist är det och jag blir lite nervös över att dom ska komma tillbaka och försöka med andra bilar och imorgon ska min lilla vita pärla stå på sin plats igen.

Nu är den klar - blev det igår - så imorgon ska den hämtas hem, nya delar i halva motorn, ny dörr och slipade framlyktor och sen är bilen som nästan ny.

Bildresultat för toyota funny

Det blev lite dyrt men i gengäld så är det nog så rätt investerat som det kan bli på en bil. Nu vet jag ju precis vad som har lagats på bilen och hur den mår. Är ju bara 2:a ägaren på bilen och förra hade inte alls använt den mycket.

Men det är en gammal bil när man tänker efter - hela 16 år i år så det är kanske inte undra på att man får börja med olika byten av diverse saker. Har ju ny katalysator, lite annat i drivhjul och även nytt avgassystem i övrigt och nu då också en motor som ska fungera kanske längre än vad bilen i sig gör. 

Får bara komma ihåg att växla och ha mig eftersom hyrbilen varit automat.

Nu ska jag lyssna på bok och plocka ur och i diskmaskinen. Sen ska jag byta kläder och gå ut på en långpromenad.

Det är yoga ikväll men dottern jobbar så jag hoppar den också. Vovven har högsta prioritet och igår hann vi inte med någon längre runda och det var inte heller väder för det och idag har dottern bara gått en snabb innan hon åkte på jobbet så han är värd lite mer.

Och jag behöver inte anstränga mig och min kropp så mycket mer eftersom jag känner att jag maxat redan. Det är den där känslan av att bli sjuk som nu gjort sin återkomst. Det behövs liksom inte så mycket.

Sen borde jag kolla jobbmail också för det har jag inte hunnit med på två dagar.

Nej, jag gör så här - går ut med hunden och sen plockar i köket - om jag orkar och hinner.

Mycket bättre!

Bildresultat för me and my dog

Må Gott


1 kommentar:

  1. Finna fynd du har gjort! Det där med tröttheten och sömnsvårigheter kan ju hänga ihopa med stress och fibron. Nu kommer din toyota gå fin-fint :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera