December

December

tisdag 26 januari 2016

Nu är det bara att vänta.



Remiss är skickad till röntgen. Ska själv ringa dit och stöta på och säga att jag kan ta återbudstider om en vecka så kanske det går fortare.

Läkaren gjorde några övningar med mig och ingenting av det gör ont. Jag kan lyfta och böja och bända på mina armar hit och dit.

Och hon säger - det kan ju tyvärr vara så att det är fibromyalgin och då är det ju bara att gilla läget typ men det visar sig förhoppningsvis på röntgen att det är något annat och man kan få hjälp på nåt sätt.

Sen pratade hon om att dom inte kommer skriva ut ldn till mig. Gottfries har ju skickat papper till henne om att dom ska förskriva ut detta då dom inte har det avtalet längre men det kommer dom inte göra eftersom chefen på vc inte anser att det finns tillräckligt underlag på att detta fungerar. Så arg jag blir.

Så vem ska då skriva ut dom till mig? Har jag väldig tur så kan Gottfries fortsätta och om inte så får jag väl göra som en del gör - beställa på nätet och själv blanda till låga doser och det sa jag till min läkare också - för jag protesterade och jag kommer också skicka fråga till chefen - har redan hittat ett underlag från Gotahälsan som jag ska skicka och ska söka efter fler på nätet. Här är det en som inte ger sig i första taget.

Men enklast vore ju att hitta en läkare som vet vad såna som mig pratar om.

Ni har väl läst artikeln om killen som var hos en stafettläkare ang fibro och blev helt sågad och läkaren säger att det finns inte något sånt utan det är hittepå. Det finns inget diagnosnummer - och den här läkaren kan ju inte ha mer fel för det finns tydligt diagnosnummer och det är ju numera sen många år tillbaka vedertagen diagnos bland who och till och med försäkringskassan så den här läkaren hoppas jag att man aldrig stöter på.

Han kan ju lika väl säga att den där cancern - ja den finns inte utan det är hittepå. Ja vissa personer ska nog inte hålla på med människor och varför en sån ens blir läkare - fattar inte. Och han dömde ju inte bara ut personen i fråga utan också hela den läkarkår han tidigare haft kontakt med.

Ja man kan bli arg för mindre.

Så nu har jag huvudvärk också. Är trött och det strular fortfarande med mina faktureringar och jag väntar svar från supporten.

Bildresultat för tomorrow is wednesday fun

Må Gott

1 kommentar:

  1. min läkare vägrade skriva ut b12 sprutor för det finns inte belägg för att det funkar. så då skrev Gottfries ut...

    Bra att du fått en remiss till röntgen :-)
    Det är så jobbigt & gå omkring & ha ont jämt... & när det kommer ngt extra som smärtar så blir det ännu värre...
    skit kroppar ;-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera