December

December

fredag 15 januari 2016

Fredag!!!

Bildresultat för fredag

Jippi - det är fredag! Solen skiner från en klarblå himmel och det gnistrar fantastiskt vackert från den snö som finns och på frosten i övrig.

Men solen värmer idag också även om det är fler minusgrader än i går samma tid. Så det är dubbla tights och lång kjol på idag.

har inte varit ute på någon promenad - det får dottern ta som är ledig. Jag har varit mammataxi och kört sonen till tandläkarbesök och så passade jag på att komplettera lite som jag glömde köpa igår. Ägg och smör. Och jag köpte mer lax för den här ica-butiken hade bra x-pris och så köpte jag en creme fraiche sås till sonen så han kunde göra matlåda. Lax i den såsen och pasta. Det ska han klara av själv.

Och så kom jag till jobbet en timme tidigare.

Bildresultat för rensa i röran

Igår fick jag arkiverat en väldigt massa och slängt lika mycket. Så skönt att ha rensat i röran här på mitt skrivbord. Fick också mer plats för jag kunde ta bort några pärmar som jag ändå inte använde.

Och hemma ska det också rensas i röran - vi bar upp alla kartonger igår men orkade inte börja så det får bli idag som allt försvinner. Dottern börjar och så hjälper jag till sen när jag kommer hem.

Eftersom jag åkte på affären igår efter jobbet så var jag inte hemma förrän vid halv 6 och så skulle det göras mat.

Gjorde för första gången hemgjorda falafel - och det kommer bli en favorit. Så lätt att göra och så gott det blev. Jag misslyckades dock med de första biffarna för då var smeten alldeles för lös så jag hade i potatismjöl tills det blev en lätthanterlig smet och då blev det bra.

Vi satt kvar en god stund efter maten och så löste vi korsord och jag blev väldans trött och var i säng före 9. Hade tänkt att kanske titta på något avsnitt av sista säsongen av bron men orkade inte och så visste jag att jag skulle upp idag och köra sonen.

Vad ska helgen i övrigt bjuda på - ja det ska ju bli minst lika kallt i helgen så det blir mest inomhus man får vara. Ev blir det hundträff på söndag men jag har skrivit kanske - får se där och då.

Dottern jobbar så där ska jag vara behjälplig med att köra. Hon börjar 2 i morgon och jobbar till 9 och på söndag blir det väl 7 på morgonen till 2.

Och så har vi då en ny skandal där chefer skor sig på andra och ska leva lyxliv och ljuga och ha sig. Och så ska dom ha en stor fet fallskärm på detta också när dom får sluta - dom ska inte ha en spänn mer än vad jag får om jag är uppsagd.

Det är helt enkelt förjävligt!

Bildresultat för i'm angry

Med jämna mellanrum så dyker sånt här upp. Varför kan dom aldrig lära sig? Det är inte försvarbart att göra på sånt här sätt, sprit, porr, fest och lyxresor. Och så står dom och ber om ursäkt och det ända dom ursäktar är väl att dom blivit påkomna - inget annat.

Kaffe och mer kaffe och jag är igång!

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar