December

December

söndag 10 januari 2016

Det var det

Bildresultat för lack of energy fun

Nu är ledigheten snart slut, några självande timmar kvar och det har gått 18 dagar sen jag var på jobbet sist.

Och nog skulle man kunna tro och tycka att.........

Utvilad, pigg, alert, energifylld vore något - men inte en uns av något av detta är jag.

Kom sent i säng igår för jag hämtade hem dottern klockan 1 och jag har sovit 10 timmar minst men det känns inte som så.

Har nyss varit ute på en promenad. Det satt långt inne men när man väl kommer ut var det skönt och jag gick en längre runda trots att det var väldigt motigt och känslan var att bara gå den korta rundan.

Känner hur det i kroppen också känns stelt, ömt och jobbigt. Det vackra lite kyligare vädret är förbytt till tö och slask - gillar inte väderväxlingar.

Vaknade med igentäppt näsa och huvudvärk också!

Och allt känns bara deprimerande!

Bildresultat för lack of energy fun

Har sett klart på säsong 2 av bron också. Så nu har jag en säsong kvar - den sista men jag tänker inte börja idag utan det får vänta.

Har ingen inspiration över dagens middag heller - men det blir nog dom där konstiga vegetariska oumps tror jag.

Igår hade jag tagit upp torskrygg ur frysen och den skar jag i tunnare skivor och panerade. Sen kokt potatis och kall sås till detta - sonen var väldigt nöjd.

Sen i kväll är det första yogan på länge. Får se hur det kommer gå, känner mig inte alls sugen men vi kommer gå - dottern är ju ledig.

Och så har jag en ny bok i öronen. Samma författare som gjort Bron - Rosenfelt men han skriver ihop med Hjort - De underkända -  och detta är 5:e boken och jag har lyssnat på alla de andra och gillar dom.

Omslagsbild: De underkända

Vi hade pratat om att städa bort julen idag - det blir inget med det - ingen har lust. Dottern ställde klockan idag men det var för att titta på handboll som började på fm.

En nyttig sak - jag har satt på en tvätt!

Men den får någon annan hänga!

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar