December

December

torsdag 21 januari 2016

Brrrrr


Även idag är det en otroligt vacker vinterdag och kallt. Just nu är det 9 grader men det var 17 i morse när jag var ute vid halv 9 och bilen tar god tid på sig att bli varm. Så när jag sen åkte hem i min hyrbil som är många år nyare så blev jag väldans varm om rumpan för här fungerade den perfekt på förarsidan.

Och vilken bil - hybrid med automat och massa reglage jag inte alls vet vad som är vad men jag fick kollat  i instruktionsboken medan jag väntade på att isen som satt på insidan!!! smälte bort så jag kunde se något. 

Kul att köra en ny bil men den har gått längre än vad min har gjort. Och om ca 10 dagar så är min bil som ny också hoppas jag. 

Men visst hade det varit trevligt att haft möjlighet att byta upp sig några - eller flera årsmodeller.

Men det blir ingen hundpromenad i helgen som jag anmält mig till. Inga pälsdjur i bilen!


När jag kom hem så gick jag in och hämtade vovve och så gick vi en runda men det blev inte så lång för även om det som sagt ser skönt och härligt ut så är det kallt om tassarna.



Men vi var en stund i trädgården då jag fyllde på till fåglarna, kletade margarin på en gren för det har jag läst att dom gillar.





Och här om man tittar noga så ser man dagens nya besök - ekorren som sitter där intill trädstammen på marken.

Sitter hemma och väntar på att klockan ska gå och jag ska till jobbet. Ska samtidigt köra sonen till tåget och dottern till sitt jobb.

Igår fick jag köra sonen igen men då var det hans eget fel och vi kan också skylla på att det var dåligt skottat. Han har ju sin klocka på hur lång tid det tar att ta sig från a till b och det brukar ju alltid stämma men igår var det ju inte lika lätt att gå då det inte var skottat vilket gjorde att han kom precis när tåget åkte och då gick han till mig och fick vänta så jag kunde avsluta och det var ju bra att det var onsdag och jag började tidigare.

Kylan ställer till det och jag såg en bil som kört rakt in i tunnelväggen när jag åkte genom en av stans tunnlar idag - ambulansen var där. Och dom varnar för att det kan bli riktigt halt i dag för det kommer in fuktig luft och så har vi då kylan på det. Som gjort för olyckor då det som sagt finns många som inte har vinterdäcken på  - min knäppa granne under mig har inte vinterdäck och han är ute och kör - rena mordvapnet är det ju då. Skulle aldrig tordas ge mig ut på dom premisserna själv om min bil hade sommardäck.

Det blev ingen yoga igår och det var både skönt och lite saknad. Men dottern hade ju matcher som hon tittade på och jag höll mig i köket. Jag gjorde middag och det blev aubergine piccata milanese. Riktigt gott men jag skulle ha kryddat auberginerna lite mer  - men nästa gång så. Och tomatsåsen jag gjorde blev riktigt bra den med och så ris till detta och dagens middag.

Sen gjorde jag en chevre och valnötspaj som ska ätas en annan dag - just nu står den ute och är genomfrusen. Så det blir lördagens middag eftersom jag ska äta ute i morgon.

Och så fick sonen köttfärs/potatisgratäng som han ätit i dag till lunch och får med sig i matlådan och så har han flera middagar till i frysen. Och dotterns om lagat köttfärssåsen gjorde så mycket att vi har en sån stor glasspaketsform - 3 liter? med sås som ska hamna i en lasagne någon dag.

Sen blev det lite kvällsfika och jag hade köpt färdiga bullar som jag gjorde semlor av. Gott och detta har jag fikat också när jag kom hem idag.

Veckan har gått fort och den är snart slut och kanske vintern också om det nu blir så milt till helgen som man pratat om. Det vill jag inte. Jag vill ha kvar det här vackra ett tag till. Jag vill sitta i en stol sen i snön och känna värmen från solen och låtsas jag är i fjällen. Väl påklädd och med en mugg varm choklad i handen.

Bildresultat för sol i fjällen

Får se om det kommer ske.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar