December

December

fredag 11 december 2015

Klämdag!

Det tog inte ens 10 minuter att få sina bröst klämda idag och svar kommer som ett brev på posten efter nyår.

Är inte orolig men man vet ju aldrig.

Gillar mammografibussen - den är lite mer intim och småmysig och det är varmt och skönt när man tar av sig in på bara skinnet och sköterskorna är trevliga.

Annat var det första gången - då det var som ett ryskt läger med löpandebandprincip och när man aldrig varit på mammografi har man lite frågor men blev avsnäst som om man vore helt du i huvudet.

Så tack för bussen! Unilabs.

Så nu är jag på jobbet - tidigt idag och kan då sluta tidigt - jippi.

Bildresultat för mammografi roliga bilder

Första jag gör när jag kommer till jobbet är att koppla upp datorn, Har ju en stor skärm och riktigt tangentbord till den bärvara samt även en scrollmakapär som gör att jag inte behöver en mus.

Idag gick jag sen ut i regn och blåst och hämtade post. Sen blev det dags för KAFFE!

Idag fanns det i bryggaren, vår städare brukar sätta på kaffe dom dagarna han är här.

Jag lyssnar på Spotify och på Idol-Martin-vinnaren-2015, som idag släppt sin skiva. Det verkar som det är mest låtar från idolveckorna men han har en go röst.

Ledsen i hela huvudet - hörde ni Ernst säga detta igår - han är för kul den gubben. Man måste få det onyttiga också annars blir man ledsen i hela huvudet. Så rätt han har.

Det finns så många kloka ord och en del kommer ju från den mannen men den här bilden nedan som jag såg är också sann. Om man har klivit på Lego så vet ni vad jag pratar om.



Och så gnistrade alla damer i kapp igår på banketten. Roligt var att hon Svetlana - pristagaren i Litteratur - hon hade byxor. Maten är så konstigt att man undrar om det verkligen är så gott som det sägs eller om det mest är en syn för ögat. Det är så konstiga ord och fraser om rätterna så man blir fundersam.

Gott verkar ju i alla fall detta julgodis vara som jag hittade på fb

http://shewhobakes.co.uk/rice-krispies-christmas-puddings/

Lättsamt att följa filmen och göra hemma själv.

Och minnet är så bra men så kort. Jag skrev ju igår om att jag har julklappsinköp kvar och tänkte göra det en fredag för att slippa på lördagen.

Just denna lördag - ja då blir det att ställa klockan tidigt - redan innan 7 för sen ska jag jobba hela förmiddagen. Vi har en inomhustävling för småttingarna och det ska serveras kaffe!

Pust - det hade jag helt förträngt även om jag är väl så medveten om det. Sen blir det samma fast på kvällen den 21:a.

Men sen blir det ledigt men lite stress känner jag av att jag vill så mycket och har så lite tid.

Bildresultat för so little time so much to do

Igår var dock en lugn kväll. Vi tittade på Ernst och nobelmiddagen. Det blev en lätt och enkel middag. Gjorde varma mackor på tacofärs som fanns färdig i frysen, kryddad och klar. Sen gjorde jag till sonens mat idag en fiskgratäng med smögensås. Det blir kanske min middag idag också eller så hittar jag och dottern på något annat. Men vad?

Sovit bra ända fram till vargtimmen - då vaknade jag och fick kliva upp, gå på toa, dricka mjölk och äta diegestive och sen somnade jag om. Men jag drömmer väldigt mycket och väldigt konstigt också.

När klockan sen ringde vid 9 så var det blå himmel och sol. Nu är det helgrått och regn igen. Hade förhoppning på att det skulle bli en bra väderdag men det gick ju fort över.

Läser att man hittat en bot mot kronisk smärta - det är jättebra men jag vill ha en bot mot kronisk trötthet. Jag vill ha den nu. Tänk att få vakna upp en morgon efter en god natts sömn och vara pigg. Slippa influensakänslan i kroppen, de svidande ögonen, hjärntröttheten. Tänk att få tillbaka energin.

Smärtan är hos mig sekundär även om den också alltid finns där mer eller mindre men det känns ändå mer överkomlig. Tröttheten är inte det. Den är bara.................... orkar inte ens sätta ord på det.

Men jag är själv idag på kontoret också. Det är skönt och även idag har jag bara min kontorslampa och dator som belysning. Lyssnar på Spotify och nu är det Coldplays nya som jag lyssnar på.

Det är fredag och sonen ska hämtas hem från jobbet i natt. Inget idol som håller mig sällskap och vakenhet. Men har jag tur och även han så slutar han 23:30 men det lutar väl åt den vanliga tiden där efter tolvslaget.

I min stora mugg har jag nu julmust istället för kaffe - gott det med.

Och jag har svarat på lite mail och ska nu ta och lägga in fakturor för betalning. På måndag tänkte jag åka och jobba redan vid 10 och så slutar jag sen 2 och kan åka direkt till cellprovstagningen efter jobbet.

Bildresultat för xmas baking funny

Och helgen då - jo vi ska baka jag och dottern. Hon är ledig och så ska vi nog klä granen på söndag - det är ju 3:e advent och det är vår nya tradition sen ett par år tillbaka. Jag skulle vilja ha en ny gran som jag sett på rusta - den är i grå toner och jag nämnde det för sonen som sa ett tydligt NEJ. Får visa honom bilden så kanske han ändrar sig. Men jag vill ju inte att någon ska känna sig obekväm när man får se granen.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar