December

December

torsdag 17 december 2015

I väntan på

Bildresultat för sotaren

Fick ställa klockan idag så jag skulle hinna in och fixa mig, duscha och klä på. Idag har två möten bokats in. Ventilationsgubbar och sotaren. De första har varit här och det tog 5 minuter och nu hoppas jag sotaren kommer snart så jag kan gå på toa!

För går jag in där och sätter mig så jag ge mig attan på att dom kommer.

Kaffemugg nummer 2 håller jag på med och idag känner jag mig rätt febrig och så där konstig i kroppen som man blir när man har feber. Får ta och skaffa mig en termometer så jag kan ta feber och kolla ifall det är kroppen som inbillar sig eller om det faktiskt finns en temperaturhöjning.

Igår blev det mest soffan och det var skönt, plockade först undan i köket, disken ska ur och i och så tog jag och skurade av golven i badrummet och fixade kattlådan så lite nytta blev gjord.

Idag har mammataxin körning. Dottern ska på julbord och det är stressigt eftersom hon jobbar och har ledigt de sista timmarna på sitt pass. Hon ska hämtas hem för omklädning etc och sen kör jag in henne.

Och mellan detta ska jag till jobbet, är själv där idag och det känns bra en dag som denna.

I morse vaknade jag vid 5 och var vaken några timmar. Sista gången jag var uppe var vid 7 och då gick jag på toa. Hade då satt på värmefilten och när jag kom tillbaka låg vovven vid mina kuddar och på värmefilten så det blev ingen till mig. Men jag hade en mysig kudde och somnade om ändå.

Det hör inte till det vanliga att vovven ligger uppe vid kuddarna utan han håller sig vid fötterna eller så har han huvudet vid fötterna och ligger längs med mig. Men han suktade nog efter värmen när han kände den.

Bildresultat för cold dog


Jag sitter i min soffa, har datorn i mitt knä och på tv är det repris av Malou och nu pratar hon om en bok som är hemsk men jag kommer lyssna på den för jag såg att den fanns på Storytel.

Tom Malmquist heter författaren och det handlar om hans fru som blev hastigt sjuk.

Tom och Karin väntar sitt första barn när Karin plötsligt insjuknar och måste föras till sjukhus. Barnet tas ut med kejsarsnitt och som i en mardröm springer Tom i kulvertarna under Karolinska sjukhuset, mellan intensivvårdsavdelningen och Neonatalen; mellan liv och död. 
När han återvänder hem är det utan Karin, ensam med ett spädbarn och en chockartad sorg. Några månader senare dör också hans egen pappa, som han hela sitt liv haft ett komplicerat förhållande till. 
I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv är en rå och vacker bok om ett år som förändrade allt. En berättelse om förlust, föräldraskap och det liv vi lever, ögonblick för ögonblick.



Det låter i huset - kan vara sotarna som är på G och är hos grannen nu, hoppas hoppas så jag kan få gå på toa och sen åka till jobbet.

Må Gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar