December

December

fredag 25 december 2015

Dan efter Dan

Det är en sorglig familj vi är - så förkylda vi är och det går nog inte att skylla alla baciller på sonen för på dotterns jobb är det jättemånga som är så förkylda och sjuka så hon har drabbats från två håll men nu är hon ledig över helgen och vi har medicin så vi klarar oss och tack och lov så är inte smaklökarna helt domnade utan vi kan njuta av julens smaker.


La mig i sängen igår efter att ungarna försvunnit till sitt. Jag körde ju dottern och gick en kort runda med vovven men sen så och lagom till Kalle så sov jag. Vaknade när det var slut och då klev jag upp och stökade undan i köket - in med disk i maskinen och så gjorde jag Janssons som sen fick stå och bli klar i 100 grader i ugnen och jag tror inte jag gjort någon så god Janssons - för den var klar när jag hade hämtat hem dottern som slutade 9.

Och så kom Tomten till oss också.


Muggar jag sagt att såna vill jag ha när dottern köpte svarta och jag såg att dom fanns i rött - hur goa som helst att dricka ur - man kan inte få för många muggar :)

I nästa paket var det något som jag trodde kunde vara en spelare till jag tittade vidare


En tens-apparat - mina barn vet vad jag behöver - nu ska jag få ordning på onda axlar och andra delar.


Ett paket slog jag in till mig själv för när jag köpte till dottern fick jag detta - gratis. 2 miniparfymer och mascara från YSL


Och nu är leendet extra vitt :)



Ja det var bra julklappar och jag är väldigt nöjd. Mina barn blev det också.

Sonen fick 4 linnen - han använder det under jobbarkläder och andra tröjor/skjortor, En ny rakhyvel och trimmer till skägg, Nytt rakvatten och en datorväska. Och man ser så tydligt på honom när han är nöjd - för han blir tyst. Som om han inte vet vad han ska säga - så har det alltid varit.

Dottern fick också parfym - hon har tittat på Black Opium länge. Sen en egen sån sminkgrej som man kan dölja finnar och annat så hon slipper ta min - sån med 3 olika färger. Sen fick hon en fotfil - sån från Scholl som slipar själv och fotsalt och kräm till detta. Och så fick hon en målarbok och pennor - det är ju nu väldigt mycket att vi vuxna ska måla för att lugna ner oss - så det blev en med yogatema. Hon har själv pratat om det så det blev hon också nöjd med.

Så vi var alla 3 väldigt nöjda med våra paket - Det är kul att få och kul att ge och vi ger ju i stort sett bara till varandra. Sonen hade köpt med sig paket till julklappsspel som dom har där han firade igår.

Vi följde traditionen och tittade på - tomten är far till alla barnen och sen gick vi och la oss. Trötta som vi alla var och dottern började 7 i morse så henne fick jag köra och när jag kom hem blev det te med honung och mer sömn.

Hade det varit en vanlig vardag hade dottern inte gått på jobbet och inte heller den kollega som hon jobbar närmast med - dom är ju ofta två och två och så ringer en tredje och lät hur dåligt som helst och försöka få in vikarier när det är juldag är inte lätt och man fick ringa trygghetsjouren som också ringde dom som redan jobbade. Men det går ju inte stanna hemma en sån här dag som hon sa men nu har hon gått och lagt sig en stund.

I ugnen står nu revbensspjäll som steks på låg värme - 100 grader och det luktar gott - så pass är näsan frisk i alla fall. Men det har satt sig i bröstet nu min förkylning och så har jag tappat rösten.

Jag sov länge och hann med en dusch och fixa revbenen innan jag skulle hämta hem dottern som slutade 1. När vi kom hem så hade sonen vaknat och vi fikade ihop - eller åt frukost gjorde han och jag och dottern lunch. Vi åt skinkmacka och nu har barnen ätit andra skinkor och våran får högsta betyg trots att den inte är rosa av Nitrit. Den blev väldigt saftig och det blir andra också om man steker dom på låg värme i förpackningen och sen har väl våran ett extra plus att det var en gris med knorr innan den blev en julskinka.

Nu ska jag också lägga mig en stund. I eftermiddag ska vi nog se på Snövit. Denna klassiker och igår tittade jag på Groodarna - gillar tecknat :)

Och senare ska vi duka upp vårt julbord med lax, sill, janssons, köttbullar, revben och skinka.

Bildresultat för julbord

Må Gott








1 kommentar:

  1. GOD FORTSÄTTNING!
    Tråkigt att ni blivit så förkylda.. Hoppas det ger sig nu!
    Ni verkar trots detta ha haft en bra jul :-)
    Vilka bra julklappar ni fixat till varandra & en TENS apparat, det är ju toppen ju!
    Så du slår in egna paket haha
    Jag hade iaf den goda smaken att slå in mitt eget paket & skriva godjul matte önskar Zingo ;-)
    "Zingo" hade för övrigt köpt exakt lika dana ljuslyktor till alla kvinnor i familjen, till mig, till min mamma, dotter & svärdotter.. Sicken bra hund vi har :-D

    Hoppas du får en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera