December

December

tisdag 22 december 2015

Autosvar

Bildresultat för julledig

Hej

Jag har tagit mig en lång julledighet och kommer inte vara på kansliet förrän den måndagen den 11 januari 2016.
God Jul och Gott Nytt År

Monachos
Kanslist
xxx xxx

Ja så möts dom som skriver mail till mig nu i många dagar - så himla skönt det är att vara ledig så länge. För gudarna ska veta att jag behöver detta.

Men än är det lite ut och fixa saker kvar att att göra. Om en stund ska jag iväg till vårdcentralen och ta veckans injektion.

Sen ska jag förbi jobbet och hämta några kvitton och så ska jag hämta revben som jag beställt hos en köttbutik eftersom bonden inte hade några.

Och så ska jag och dottern iväg och så ska det bli handla resten av julmaten och trängas bland alla andra som ska göra samma.

Jag var förbi ica igår och köpte bullar till vår stora avslutning och det var då också massor av folk. Det var en som alltid bra och trevlig kväll på jobbet men jag var så slut när jag åkte hem. Det var så att jag blev alldeles yrslig och det sitter i idag också.

Nu har jag också förutom en förkyld son också en dotter som igår kände sig risig så den där halsvärken kan ju vara antingen förkylning eller så är det för att jag gjort slut på mig själv.

Jag måste till jobbet och hämta kvitton för jag har fulla bilen med varor som ska lämnas tillbaka. Förpackningar som är obrutna och det är ju bra men det blev väldigt mycket över av julmusten speciellt - så jädrans svårt att beräkna men jag har nu noterat noga hur mycket som gått åt.

I år har jag inte skickat ett enda julkort men det dimper ner några i min brevlåda och det är trevligt att få istället för reklam och räkningar. Men jag har mer och mer tagit bort detta, det tog både tid, pengar och energi att skicka julkort till alla som stod i kontaktboken men som man annars aldrig har kontakt med så jag har lagt ner det MEN sen ska jag erkänna - jag har inte haft en tanke på att skriva några vilket jag borde ha gjort till några kära vänner som jag har men ni får läsa hälsningen på FB istället och jag tror ni kommer att acceptera det.

Jag tror jag ska köpa sån där halsspray för onda halsar idag när jag är på vårdcentralen.

Och ute är det grått och blött - så himla tråkigt väder men när det blir julledigt ska jag åka ut och gå i skogen oavsett väder har jag planerat - jag hoppas bara kroppen också är med på det.

Nu har jag skrivit här, druckit en mugg kaffe - ni vet den där tror jag har på att jag blir pigg - hahahaha.

Må Gott

Bildresultat för julledig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar