December

December

tisdag 17 november 2015

När det blir helt galet.

Bildresultat för glömsk

Det är inte lätt att vara mig alla gånger.

Det är ju inte lätt att vara någon egentligen. Att vara människa och försöka vara så perfekt som man helst vill vara och allt som det är - jag ni förstår säkert vad jag menar.

I natt har jag sovit så dåligt. Somnade inte förrän långt efter midnatt och sonen kom hem 1 och då var jag vaken och vet inte riktigt när jag somnade till.

Jag lyssnade på flera poddar och jag var uppe och gick på toa, drack mjölk, släppte ut hunden, släppte ut katten och vred och vände på mig.

När jag sov hade jag inte alls några roliga drömmar och en - den sista var om sjukdom, död, gråt och elände. Många drömmar är ju oftast såna att man inte minns dom när man vaknar men den här sitter som en tagg i minnet.

Det var en av mina bästa vänninor som jag inte träffar så ofta då hon bor i norr och hon har varit sjuk i bröstcancer och i drömmen fick hon återfall och - ja det gick inte så bra.

Tänkte att jag kanske skulle kliva upp och ta en sömntablett till men gjorde det inte för jag tänkte att då blir jag så seg idag för klockan var lite för sen för att ta en till.

Så natten var en katastrof. Sa det till dottern som vaknade före mig och hade också beklagat mig för sonen i natt.

Jag gick direkt till duschen och när jag kom ut därifrån säger dottern - har du plockat fram dina piller idag.

Får ju fundera till och säger ja för att direkt ändra och säga nej - för det hade jag inte gjort.

För i köket ligger nämligen 10 piller i olika storlekar prydligt på en pappershög på bordet. Precis som jag la dom igår när jag tog fram dom. Vet att jag räknade dom för att få 10 och sen vet jag inte vad som hände för jag tog dom ju aldrig så inte undra på att jag inte somnade som jag skulle och har fått ligga och plågas hela natten.

Vi tog en fika ihop innan vi gick och la oss jag och dottern. Och det var också då jag tog fram alla som skulle stoppas i munnen som jag då inte alls gjorde.

Dottern har haft kul åt detta även om hon förstår mitt dilemma och att det varit en jobbig natt men också att det är lite typiskt.

Många gånger får jag höra att filen hittats - 1 gång - i skafferiet men det har varit lite annat sånt även om det inte är så ofta men ofta nog i mitt tycke - att missa, tappa minnet, tappa fokus etc.

Så jag sitter här och är rejält seg, trött och ofokuserad på jobbet. Är inne på mina 2:a stora mugg med kaffe och frukosten - en kopp te och en liten bit av en bagel var jobbig att få ner.

Men nu vet jag ju i alla fall varför och behöver inte fundera på varför jag inte kunde somna trots medicinen -hahahaha - ja jösses.

Bildresultat för glömsk

Dottern kom förbi mig på jobbet och så åkte vi till grannstaden - muggarna jag ringt och lagt undan var samma men i fel färg så det blev att hon igår beställde dom på nätet och samtidigt 6 frukostskålar i samma serie.

Men hon hittade ett jätteljus i alla fall till en jätteglaslykta som hon har så nöjd blev hon ändå och sen åkte vi till Ica Maxi - inte ofta jag är på en Maxibutik så det tar sin lilla tid att titta på allt.

Letade efter en ny presskanna - köpte en på Ica här hemma men den slog dottern sönder häromdagen så en ny behövs men den hade ingen koppmarkering nu och det vill jag ha så jag ska titta på mitt ica om dom har den andra sorten och sen ska vi på ikea på torsdag och kan titta där också.

Köttfria måndagen - jo vi köpte färsk pasta och så åt vi den med pesto, soltorkade tomater och pinjenötter, ett gott bröd och middagen blev perfekt lättsam och gott också. Och min lunch idag.

De övriga i familjen har idag ätit kokt potatis som vi kokat idag och så tog jag upp köttbullar som jag hade i frysen och dom är mätta och nöjda. Dottern började 2 timmar tidigare idag - det är massa utbildningar just nu och för att alla ska kunna gå så täcker hon upp och så ska jag hämta henne i kväll efter stickcaféet som jag ska på.

Ska gå tidigare från jobbet så jag hinner med att gå en längre runda med vovven också innan jag åker iväg. Sen får jag jobba lite extra i morgon istället.

Och på torsdag ändrar jag arbetstiden också - får börja 10 och sluta 14 - hämta dottern, hämta sonen, köra honom till sitt jobb, åka och hämta reservdel till bilen och sen åker vi till Ikea :) - ska köpa en sorts hylla man kan ställa när man inte kan ha hyllplan i ett skåp - har ju ett överskåp ovanför kylen som bara är ett stort utrymme och jag behöver ett hyllplan. Och toyota ligger nära Ikea så varför inte passa på :)

Det finns lite andra saker på måste köpa listan - både jag och sonen behöver ny fjärrkontroll. Vi har alla en varsin tv och det är LG så nu går vi och lånar dotterns som fungerar perfekt medan våra inte gör det och det börjar bli lite för enerverande när man inte kan höja, sänka och byta kanaler som man vill.

Akupunktur har jag gjort idag och nålarna var sega att sätta och jag tycker inte att det tar så bra som jag önskar.

Foten är i alla fall bättre - känner inte av den alls just nu och hoppas det håller i sig.

Och jag tog med mig en bok att ha att läsa medan jag sitter med nålar. Hon har tidningar - 2 stycken olika, skvaller och Allers och jag hade ju ett gäng att bläddra i när jag började men nu är jag ikapp och jag läser egentligen bara rubrikerna så dom går fort att bläddra igenom så jag kom ihåg att ta med mig en bok från biblioteket som inte än finns som ljudbok så att jag kan låna och jösses vilken början det var och den fångade direkt.

Anna Karolina och står dig ingen åter.

Omslagsbild: Står dig ingen åter

En kvinna mördar sin sjuåriga dotter och polisen hittar ingen annan förklaring än att hon var påverkad av det hallucinogena preparatet "badsalt", även känt som "kannibaldrogen" MDPV. När flera liknande mord sker i Stockholm blir det polisens högsta prioritet att komma åt den som levererar den livsfarliga drogen, maffialedaren Milorad Kraljevic.

På eget bevåg nästlar sig den unga ambitiösa polisen Amanda in i kretsarna kring maffialedaren. Risken att bli avslöjad är stor. Och inte blir den mindre när Adnan dyker upp igen. De har haft ett hemligt kärleksförhållande, men han har under några år varit på flykt från rättvisan som misstänkt polismördare. Att han är far till hennes tvillingar har hon lyckats hålla hemligt till nu. Men när ett av barnen blir kidnappat sätts allt på spel.

Samtidigt är ett nytt parti "badsalt" på väg in i landet och risken är hög att drogen skördar nya offer.

Detta är en fortsättning på hennes första bok - Stöld av babian. Också en bra bok. Så jag kan rekommendera dessa.

Så jag vet en som kommer lägga sig och sträckläsa i helgen - hoppas jag att jag kan i alla fall.

Det är julmarknad och dottern jobbar helg och ska köras och det är också en hundpromenad inbokad - ja det är nog lite för mycket på schemat så en dag under täcket med en bra bok vore nog inte så dumt.

Må Gott






2 kommentarer:

  1. Jag har också sovit som en kratta 2 nätter. Usch va jobbigt det att ligga och vrida och vända sej och inte vara en gnutta trött. Nu på em har jag slumrat i soffan 1 timme, så jag får väl se hur den här natten blir. Ska dricka en kopp källsortera ikväll. Det var länge sen som sömnen krånglade, men jag vet varför... En massa orostankar finns i skallen.

    Jag ringde min gamla sjg som jag fick akupunktur av för migränen för massor med år sen. Ska höra med henne om hon kan hjälpa mej på nåt sätt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. hahaha jag har lite samma problem med focus ibland ;-)
    Som när jag kastade de "tomma" kuverten som jag fick i födelsedags present för att sen 10min senare komma på att de var ju 1000kr i dem
    Detta med att glömma piller...
    Ibland så minns man inte vilka man tog... & så kan man känna en stund efter.. men oj tog jag dem...
    Jobbigt att få en sömlös natt & det som ska hjälpa en att sova ligger kvar på köksbordet :-D

    Vad är en presskanna?
    Ha en fin fin skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera