December

December

torsdag 19 november 2015

Jaha!

Jag hatar strul!



Bildresultat för grumpy lady


Ser att gårdagens inlägg inte publicerats när jag nu gick in och kollade och skulle fortsätta med det jag nu håller på med - men nu är det gjort!

Men dagens första strul!

Jag uppdaterade min dator till windows 10 och första dagarna fungerade det perfekt men det är nu strul med uppkopplingen.

Hemma så segar den och hämtar inte sidor och vill inte. Men på jobbet igår fungerade det perfekt men idag på jobbet så gör det inte det så jag har fått hämta en kabel och dra över hela rummet mellan router och dator så jag har en uppkoppling - så mycket för trådlöst.

Just nu orkar jag inte hålla på att felsöka för mycket.

Sovit gott i natt men drömt jättekonstigt igen och jag har bytt hjärta. Mitt gamla la av och jag fick ett nytt och gick omkring med slangar och annat och det gamla fanns kvar i kroppen och jag gick och kände på slangarna att det nya fungerade - hur knäppt som helst.

Så vad säger en drömtydare om detta?

Fick mitt efterlängtade brev i brevlådan och när jag skulle öppna med sax lyckades jag klippa av den hållare på ensa sidan av armbandet som ska träs över en knapp - så jag får skicka tillbaka med vändande post och vänta ett tag till att jag ska få sätta på mig det.

Jag kom till jobbet 11 - hade tänkt 10-14 men jag orkade bara inte kliva upp - det gick inte. Hade allvarliga tankar om att bara ligga kvar i sängen hela dagen men det räckte med att vakna till på en halvtimme men jag är seg och känslan av att ha en influensa på G sitter som en smäck.

Så det är inte min dag idag!

Bildresultat för grumpy lady

Får se hur resten blir. Ska hämta dottern klockan 2, åka hem och lämna saker och hämta sonen sen ska han köras till jobbet och jag och dottern åker vidare på ärenden. Bildel och sen det roliga - ikea.

Skippade yogan igår som jag tänkt och det blev x antal handdukar vikt istället som legat i den där högen med ren tvätt.

Just nu sitter jag och väntar på en kille som ska hämta en nyckel och så att telefonen ska ringa - jag kollade med en ny däckfirma som jag ser på vägen till jobbet varje dag och han kunde sälja däck sa han - dubbade continental för 560 kronor per däck monterat och klart och jag kollade med sonen och han sa - kör och när jag då ringer tillbaka ska han kolla om dom finns kvar och om dom gör det så kan vi byta imorgon. Så jag hoppas han ringer snart så jag får det ur vägen.

Har inte kollat med andra firmor eftersom det här var bra på första samtalet men nu börjar jag bli lite oroad att dom inte ska finnas kvar.

Nu törs man ju knappt gå på toa utan att ta med sig telefonen - hatar att vänta på sånt.

Har ringt upp och talat in ett meddelande och får ringa honom igen senare när jag är i bilen eller nåt.

Har också suttit och kollat på windows hemsida, loggat in med mitt konto och imorgon ska dom ringa upp mig 14:15 - har jag bokat in.

Fick startat om datorn och då fungerar nätverket för när jag hade kabeln så kunde jag inte skriva ut och det behöver jag.

Så håll alla tummar och tår för att allt går vägen nu.

Inget mer strul, inget mer knas osv. Bara en lugn och behaglig fortsättning på denna dag.

Nyckelutlämningen gick i alla fall galant! Och nu ska jag snart stänga ner - har inte fått något kaffe än idag - men dricker te i alla fall. Lyssnar på radion och det förhöjda hotet. Ska man nu se sig om extra mycket över axeln?

Jag blir sur och grinig känner jag. Men får sudda sudda bort den minen nu när jag ska iväg och ha trevligt med dottern.

Må Gott






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar