December

December

fredag 6 november 2015

Hemmalunch

Bildresultat för lunch break

Att äta lunch med riktig mat tillhör inte vanligheterna för mig. Ofta så blir det ju frukost rätt sent och sen mer ett mellanmål ev mer matigt senare på eftermiddagen och sen mer mat hemma.

Men nu har jag nyss ätit lunch. Falukorv och spagetti. Och det har även barnen gjort. Sen har jag potatis och den i skivor stekta falukorven till sonens matlåda.

För idag har jag varit uppe i ottan - i helt okristlig tid enligt min standard. 08:30 eller strax innan och då var det bara att kliva upp när klockan ringde. På med kläder och iväg. Bilen skulle lämnas in till mekanikern.

Sen har jag haft lite smått stressande timmar innan jag kunde andas ut. Jag beställde en reservdel hos Toyota och den skickade dom igår och det var precis utanför marginalen till att gå som brev utan det blev paket och jag har följt sändningsnumret och i natt såg jag att det hade landat i grannorten som sorterar post.

Lämnade bilen och därifrån kunde jag se att postens fortfarande gula bil åkte in till mig och i brevlådan låg avi - och läser man där står det att efter 16:00 kunde jag hämta min beställda vara!

NEEEEJ!

Så sent och så gick jag in på nätet och där står det att min paket kunde hämtas efter 18:00

ännu mer NEEEEJJJJJJJJ!

Sätter mig och ringer till Postnord - inte någon lätt sak att ens komma fram. För det var det ena valet, efter det andra, tredje och fjärde innan man fick vänta för det var xx antal samtal före så jag var rätt arg när jag kom fram.

Och inte kunde dom ge mig mer besked där när leveransen kunde ske men jag sa att det är ju bedrövligt att texten på avi och i dator inte stämmer. Tänk om datorn är den rätta och jag står där 16:00 enligt avin.

Bildresultat för a bit stressed

Men nu fick jag tillbaka gläjden när jag genom appen jag också laddat ner i mobilen aviserade att nu har paketet kommit. 10:33 var klockan då.

Och då hade jag också kollat med ett butik om dom hade produkten hemma och dem kunde få den till butik från sitt lager till 15:30 men då var jag tvungen att veta om det är servo på min bil, är det ac på min bil. Ja det sista vet jag att det inte är men servo - ingen aning och jag tänkte precis kolla med min mekaniker om denna backup när meddelandet kom att mitt brev fanns för det var mer ett brev än ett paket.

Och då fick jag mig en ny promenad men denna gång utan hund för honom kan jag inte lämna utanför en butik hur kort tid det än är - han kryper ur både sele och halsband - inte för att jag har provat men vill inte heller riskera.

Appen visade ju också så käckt hur jag skulle ta mig till utlämningsstället och hur långt det var. Nästan 1 km och så tillbaka och till verkstan så det blir lite mer än 2 kilometer - utan hund!!!

Plus då också promenaden från verkstan i morse - då med hund så jag är rätt mör just nu känner jag. Så snart lämnar båda ungdomarna hemmet för att åka till sina jobb och jag ska ..............

lägga mig en stund. Har fått ont i huvudet och bilen är nog inte klar förrän senare i em om jag har tur. Vi är lite förberedda på att det kanske inte blir så - bättre att bestämma sig så än helt tro att det blir idag. Ni vet lagen om alltings jävlighet.

Fick nästa veckas Allas i brevlådan redan idag - så jag kan ju alltid lägga mig och läsa den. Eller någon av de böcker som ska läsas men samtidigt känner jag att jag kommer ju somna om jag lägger mig.

Vissa saker kan man inte råda över men det ställer till lite problem för min dotter. Hon måste gå tidigare från jobbet för att kunna ta bussen hem om jag inte kan hämta för när hon slutar får hon vänta 1,5 timme till nästa.

Sen går det inga bussar när hon ska börja imorgon.

Tyvärr jobbar inte någon från vårt håll hennes tider - dom flesta bor runt om den byn och åt andra håll.

Men vi håller tummar.

Bildresultat för hold your thumbs

Och vet ni - idag skiner det en liten sol också.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar