December

December

tisdag 13 oktober 2015

Till småfåglarna






Självklart ska småfåglarna nu få sitt när det börjar bli kallare och mindre ätbart i naturen och igår blev dessa köpt samt 2 hinkar med mat. En med talgbollar och en med solrosfrön - hittade detta på Rusta och jag kan inte låta bli att tänka på Pisan när jag såg ugglan - vet ju att du gillar ugglor.

Nu ska bara ekorrholken bli klar - den gör jag själv och ligger i delar och ska bara sågas till lite så att taket lutar.

Och jag har redan haft besök av talgoxe och blåmes på den korta tid jag satt i köket efter jag hängde upp dessa idag.

Jag gillar mina småfåglar och det är rogivande att titta på dom. Har en hållare till för jordnötter så den ska också upp när nötter köpts.

Jag och dottern var på inköpsrunda igår. Vi behövde ett presentkort till sonen som fyller år på fredag och nu är det köpt.

Och så var vi in på Rusta och köpte fågelmataren och även godis - äntligen heter det Raider igen.



Sen schampo som vi sett på apoteket hemma och idag luktar jag så gott om håret.

brazilian keratin therapy

Dottern har länge tittat på just det här märket och köpte blå flaskor och det är i alla fall ca 30 kronor billigare på Rusta än på apoteket som säljer märket. Får se om det passar mitt hår och hennes.

Än känns det bra i alla fall. Jag har ju fall i mitt hår och det är lite frissigt och kan kännas risigt och torrt och jag har nu haft Dove länge - en av alla deras sorter och det gillar jag också men det är kul att få variera sig.

Men det var slitsamt att åka iväg - kände mig helt slut när jag kom hem, ögonen sved av trötthet och vi satte oss för att äta och det blev paj från frysen men det smakade inte. Så när jag sen fick lägga mig var jag helt slut och det kändes som om hela kroppen fylld av influensa.

Somnade gott och vaknade när sonen kom hem och då fick jag kliva upp för någon av de fyrbenta hade kräkts och det är nog vovven. Och det vill sonen inte befatta sig med. Jo han våttorkade faktiskt när jag hade torkat upp det med papper.

Sen hade jag svårt att somna om och låg och vred mig ett par timmar. Men somnade till sist - tittade på klockan sista gången strax efter 3 och sonen kommer hem 1. Vaknade sen för dagen vid halv 11 och jag känner mig seg i huvudet idag och är nu inne på min andra mugg med kaffe.

Det blir sent ikväll också eftersom vi ska iväg på hundpromenaden - dottern följer med så det ska bli himla trevligt och sen fika hemma hos en tjej vars mamma bakar åt oss idag - så gulligt gjort. Så det kommer bli trevligt men jag kommer nog få känna av det.

Veckan är intensiv med dagens hundpromenad, morgondagens yoga, inget på torsdag, mamma son tid på fredag då jag får hämta hem honom efter jobbet och hundpromenad på lördag och sen restaurangbesök på Nonna på lördag! Sen så jobbar sonen på söndag så det blir väl taxi där med och yoga på kvällen!

Får se till att vila bra mellan allt. Dottern är ju hemma idag och har fått instruktioner om middag, köksplock, rastning av vovven så blir det lite vila när jag kommer hem och vi ska inte åka hemifrån förrän 7 så lite tid finns till vilan.

Vi hade tänkt boka bord på ett ställe som ska vara helt otroligt att besöka men där var det fullt - Moon Thai House  gå in och titta på bilderna! Men det får bli en annan gång och jag har restaurangbesöket klart när min kompis från Sthlm kommer i januari/februari som hon brukar göra varje år. Vi var ju på just Nonna sist så där vet jag att det är bra och mysigt.

Vi blir 6 personer på lördag, det är vi tre, barnens pappa och fru och brorsonen.

Har väntat på att jag ska få en massa recept utskrivet och idag ser jag att dom finns på apoteket. Bla har jag fått artrox utskrivet så det ska bli intressant och se om det hjälper mot en del av värken i händerna. Även Voltaren salva fick jag och jag har högkostnad som går ut om 10 dagar så det blir till att bunkra upp det jag kan få ta ut och så börjar man på ny kula igen men man är ju snart uppe i högkostnad. Tur att det finns sånt system.

Akupunkturen gör sitt men inte så bra som jag hade önskat så det är bara att köra på och hoppas på att kroppen svarar till sist. Yogan gör nog också sitt till sist - det är ju bra att röra på axlarna och hon har haft lite nya rörelser som varit jobbiga men ändå känns bra för ändamålet.

Och jag kan meddela att raggsockarna jag fick på posten är hur sköna och goa som helst och värmer mina fötter perfekt. Finns nästan inget bättre än hemstickade raggsockar - när det gäller att ha något på fötterna.

Må Gott

1 kommentar:

  1. Ja, jag är galen i ugglor :-) Som du kanske såg på fejjan så har jag skaffat mig ännu en :-) Håller med i det där om raggsockor, jag har sådana på mig nästan jämt. Har en snäll faster i Finland som skickar till mig lite då och då :-) Hoppas du har en fin tisdag. Kramisar från Pisan! ♥

    SvaraRadera