December

December

onsdag 14 oktober 2015

Slut på skedar

Bildresultat för fibro zombie

Så trött, så seg jag är idag. Och jag brukar somna gott eftersom jag stoppar i mig piller innan sängdags men igår så vred jag mig mest för jag hade sån värk i ryggslutet. Hittade ingen bra ställning alls.

Jag brukar vara förskonad från sånt - värk som är så bedrövlig att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen men igår var den där. Och jag hade slut på mina starkaste tabletter också. Så det blev lite jobbigt där ett tag men till sist somnade jag och har sovit helt ok resten av natten, lite småvakna stunder men inget som stört.

Igår så åkte vi och gick en trevlig runda med ett stort och glatt hundgäng. Vet inte riktigt hur många vi var men många var vi och efteråt blev det fika hemma hos en av flickorna - och mamman hade bakat jättegott matbröd.

Vi var hemma klockan 22 och åkte vid 19 så det blev några timmar social samvaro med både upplevelser och motion.

Men det känns ju också i kroppen att jag gjort detta. Det är inget att sticka under stol med att jag egentligen inte skulle slösa mina skedar som jag gör.



Tror jag har fler skedar än vad jag har tyvärr. Lär mig aldrig eller så är det att JAG VILL INTE lära mig och acceptera faktum.

Så nu sitter jag här på jobbet och känner mig kass, influensakänsla i kroppen och den har jag haft nu ett tag - så där med känslan av att man har feber i kroppen utan att ha det. Men jag har en näsa som också täpper så det är väl också någon liten förkylning i kroppen som ställer till det för mig så där extra!

Har tagit min injektion och har bokat på nya tider så jag har ända fram till någon vecka före jul - jösses va tiden går fort - snart är det första advent och den 4 december ska vi ha julbordet här på jobbet.

Men idag känns det långt bort för det är underbart höstväder, sol och inte så kallt och man undrar när ruskvädret ska komma för det kommer det säkert göra, går väl inte att undvika.

Fick hämtat ut massa mediciner men jag har ju inte haft riktig koll på voltaren och artrox för dom ingår inte i högkostnad så dom får jag vänta med för jag hade inte pengar på kontot till detta. Så egentligen så kan man då strunta i recept - det är väl att man får större tub eller nåt men prismässigt så kan det ju kvitta såna gånger.

Bildresultat för fibro devil

Och ikväll är det yoga men jag har allvarliga funderingar på att stanna hemma och vila istället även om yogan i sig också är en liten vila men är ju också något som plockar en sked.

Dottern jobbar så hon ska inte iväg och om vädret håller i sig så känns en skön promenad mer lockande än ett yogapass - frisk luft mot mental mindfullness. För att sen slå mig ner i soffan eller kanske tom lägga mig i sängen.

Igår läste jag om Erica i Allas som har fibromyalgi och hur en sorts yoga hjälpt henne och jag kan bara hålla med - yogan gör gott men det finns ett stort MEN - det gör inget mot tröttheten - den där förlamande tröttheten. Den gör gott för värken och det är skönt att stretcha ut och röra upp stela leder men när ska man få läsa om att nu finns det något som hjälper mot tröttheten - jag avskyr verkligen eller mer rätt - Hatar med stort H - tröttheten.  Att aldrig få känna sig pigg trots alla timmar av sömn, vila och annat. Allt man gör har det oket på axlarna. Den sitter som en elak djävul där på axlarna och skrattar åt mig.

Bildresultat för fibro tired

Så nu ska jag ta mig en kopp mugg kaffe till och hoppas på att det kommer kännas lite lite lite bättre.

Må Gott









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar