December

December

tisdag 27 oktober 2015

Så var det med det.

Bildresultat för OGX

Schampo är ju en källa till tandagnissel och jag som har - i mitt eget tycke - frissigt hår så vill jag ju ha något som inte gör att det ser ut som en torr risbuske. Det är ju långt och har självfall som faktiskt ökat och blivit till mer lockigt ju äldre jag blir och nu har jag också gråa strån i håret också så det är ännu jobbigare att hitta bra produkter.

Jag gillar Dove men så har jag och även dottern testat varsin sort av OGX och vi känner oss så fina i håret och det är mjukt och glansigt så nu har dom det på extra x-pris på Rusta - sista dagen idag så vi ska iväg och se om det finns något kvar.

Det är ju ett dyrt schampo och balsam i övrig. 119:- kronor som standardpris men sist köpte vi för 89:- så det var ju bättre och jag har tvättat håret 2 gånger på lika många veckor så det håller sig fräscht länge för dom pengarna.

Vi har kikat på detta på ett av våra apotek i byn som har detta i sitt sortiment och nu såg jag att parfymeriet också har det nu i sitt sortiment.

Så idag ska vi då på lite shoppingtur.

Fick ställa klockan idag för att köra min dottern till vårdcentralen - vi har inte samma. Hon har ju problem med acne som inte vill ge sig - och det sitter på kinderna och nu fick hon antibiotika och en salva och en remiss till hud.

Vi har ju köpt också dyra - pro active som så många gjort reklam för - också på apoteket men det gjorde ingen som helst nytta mer än hål i plånboken.

Nu måste hon också köpa ett milt rengöringsmedel för att ta bort smink - helst parfymfritt och milt.

Sen åkte jag och satte nålar i axeln och idag sved det när hon satte dom i huden - det gör det inte alltid men värmebehandlingen med ultraljudet var väldigt skönt samtidigt som det på ena sidan gjorde ont samtidigt som det var skönt.

Igår efter en god middag - pasta med bacon och färsk sparris som stektes ihop med bacon satte jag mig i soffan och stickade, repade upp, stickade, repade upp och stickade - ska jag hålla på så tar det lång tid innan det blir klart. Men jag hade antingen lagt upp 1 maska fel från början eller så har jag fått fel när jag skulle öka men detta är ju i början så det är ju lugnt - värre om jag hade hunnit väldigt långt.

Bildresultat för sobbing

Och medan jag satt i soffan så kom också tårarna och en klump i halsen - jag tittade på sista avsnittet för säsongen av Poldark. Buhuuuuuuu så sorgligt!

Så nu längtar jag efter nästa säsong - hoppas den kommer snart men först får jag hålla till godo med Downton Abbey - inte helt fy skam det heller.

Sen tittade jag på Mr Robot och en dokumentär om Backabranden som nu i dagarna har årsdag - kommer så väl ihåg detta och hur man satt framför tv och blev stum och förfasad.

Ja livet är inte lätt.

Och i natt har det varit nere på nollan och det var väldigt dimmigt och jag har fått fram en tjockare jacka. Letar fortfarande efter en ny kappa eller liknande men har inte sett någon jag vill ha.

Och det är vindstilla så löven får sitta kvar en dag till men jag ser i min trädgård att det faller hela tiden och jag hade idag roligt åt skatorna som var ute och jag tror dom har hittat äpplen jag lagt ut och en skulle gömma och det gjorde den under ett löv inte långt från alla annat och mitt utanför fönstret. Det är ju bara att en annan skata eller kråka som jag också har kommer att hitta den.

Många småfåglar har jag också nu. Någon sort jag inte kände igen så det är kul. Får köpa mer fröer för dom äter bra dom små liven och samtidigt har ju då dessa kloka skator kommit på att man kan gunga på mataren och då ramlar det ner frön på backen.

Jag fick svar på proverna också igår. Det var väldans va dom kostade på och det var många olika provsvar och inte ett enda visade vara på något sätt onormala. Allt är så bra så med mig, lever, njurar, bukspott, sänka, inflammationer mm mm -  och det är ju hur skönt som helst att läsa och får mig att känna mig lugn samtidigt så mår man ju skit.

Har ju inflammationskänslorna i kroppen, värken, smärtan, ilningarna, yrseln, tröttheten, megatröttheten och en himla massa till och alla prover jag tar visar på att jag är frisk som en nötkärna.

Tänk om jag också kunde få känna mig så! Istället för att sitta med svidande ögon av trötthet, smärta i stora delar av denna kropp och energi som är lika med noll.

Så även om mitt mående då är något som man kan leva med när det finns olika andra som handikappar mer och ställer till det för en själv i livet så tycker jag ändå synd om mig själv i tid och otid.

Speciellt när man slår upp sina blå efter många fler timmars sömn än vad som räknas som normalt och känslan är - jag är inte utsövd, jag vill sova mer, jag vill känna mig pigg!

Och att också vakna av att klockan ställs är idag ett gissel som jag helst vill undvika men vissa dagar går det inte utan det är bara att acceptera att dottern fick en tid hos läkare kl 10:00 på morgonen - vi frågade om en tid via nätet och trodde att det skulle dröja längre än vad det gjorde så det är bara att tacka och ta emot.

Och imorgon ska klockan också ställas - :(

Bildresultat för I'm not sick - I have fibromyalgia


Ok, jag avskyr det - att kliva upp och bli väckt av en väckarklocka men bättre det än att inte bli väckt alls.

Må Gott


1 kommentar:

  1. Det där med schampo och balsam är en djungel som det kan vara svårt att hitta i. Just nu så tycker jag att Respons scampo funkar bra för mej. Så bra att alla prover var helt okej. Men jag förstår ju hur det känns att ändå inte må bra och vara pigg. Den här jäkla fibron kan ta luften ur en! Kram ❤️

    SvaraRadera