December

December

torsdag 1 oktober 2015

91 dagar kvar

Bildresultat för october

Idag är det 1 oktober och våren är på gång - i alla fall om man bor i australien - har en fb kompis som visar hur våren är på g med blommor just där.

Här ska det nu vara höst och men det känns inte så just nu. Träden är fortfarande väldigt gröna och vinden är ljummen. Har fönster öppet dygnet runt i vardagsrummet och altandörren kan stå öppen hela dagen utan att det blir kyligt inne.

Trivia om oktober:

  • Oktober börjar alltid på samma veckodag som januari, om det inte är skottår.
  • Den meteorologiska definitionen av höst är att dygnsmedeltemperaturenska vara sjunkande och ligga mellan 0 och 10 plusgrader.

Här är några exempel på när hösten normalt brukar anlända:
Kiruna 16 augusti
Östersund 5 september
Stockholm 29 september
Malmö 12 oktober

Min son är född i oktober - den 16:e och då 1992 var det snö, blaskigt och kallt.

Och det är 91 dagar kvar på detta år innan vi går över till 2016.

Bildresultat för fibro cleaning lady

Idag har jag fått gjort en hel del hemma innan jag åkte till jobbet.

Vid 10 ringde telefonen och en fastighetsskötare skulle komma och titta på min altandörr. En skruv har lossat från ett arm så håller dörren på plats och inte åker igen och så ville jag att man skulle kolla listerna runt om och dom var hur bra som helst så dom behövde inte bytas.

Men jag ville ju inte släppa in någon till den röra jag hade så det blev lite städning av hall och kök och dammsugat. Det är sånt man kan behöva ibland. Besök för att få röjt. Nu är det åter igen, vilken gång i ordning vardagsrum/sovrum kvar.

Jag har sovit gott i natt men har vaknat flera gånger i natt också. Satt igång samma program på radion play för att lyssna på men lyssnar aldrig färdigt utan somnar om innan.

Och jag har inte behövt hämta sonen på natten denna vecka och det är guld värt. Är lite förkyld också så det bidrar ju också. Behöver näsdroppar för jag täpper igen i näsan.

Men igår fick jag köra sonen till jobbet. Han ringde och kom sen förbi mitt jobb och så åkte vi iväg och jag hade precis lämnat av honom i stan och hade bara vänt bilen när han ringde och bussen inte heller gick!!!!! Så det var att hämta upp honom och köra honom hela vägen ut. 

Positivt var väl att vi fick tankat upp. Bensinen är 50 öre billigare där. 

Tillbaka till jobbet och svara färdigt på en massa mail innan jag packade ihop och åkte hem. Satt inte över något för det var ju onsdag och yogadag.


Dottern hade gjort klart middag när jag kom hem. Pasta och kyckling. Och så blev det liten vila i soffan innan jag gick in i duschen för att värma upp stela muskler och smörja in axel och armbåge med voltaren.

Sen iväg till passet och där träffade vi på en mamma och dottern som började när vi började men haft uppehåll ett tag så det var kul att få prata bort liten stund innan passet. 

Ett bra pass var det och sen var det skönt att komma hem, dricka en kopp kvällsrote och gå och lägga sig. Jag hade ju sett modus redan på webben så det var inget som lockade igen.


6 anmälningar har nu kommit in till Granskningsnämnden för det inslag då hon  katrin zytomierska  vräkte ur sig rena dumheterna - jag såg det inte själv utan har bara läst om det men hon har ju absolut inte alla hästar hemma och har väl alltid levt på att hon provocerar och sårar vanligt folk. Och jag fattar inte varför hon får sån utrymme i media. Hoppas att dom blir fällda för detta även om dom nu på tv4 säger att det var inte så programmet hade blivit tänkt att det skulle bli mm.

Läste om en tjej som gjorde ett inlägg och att hon nästan dött pga av såna som Katrins påhopp om att man ska vara si och så. Hon fick anorexia. 

Bildresultat för nej

Hur ska vi någonsin kunna lära våra barn att man inte ska mobbas när vuxna inte kan föregå med gott exempel och sitta i tv och mobbas? 

STOPP!

Idag är det inga tvåbenta hemma när jag kommer hem från jobbet. Ja sonen är ju aldrig hemma numera men dottern är ju det men idag jobbar hon kväll. När jag städade undan tidigare idag tog hon hunden med sig ut på en promenad och jag spar mitt tills jag kommer hem idag. 

Det brukar oftast bli så att jag går med vovven och sen äter jag middag. När dottern är hemma är det oftast middag direkt.

Sen blir det soffan förmodligen och sticka lite - har kommit igång ordentligt med det nu, fick stickat några varv innan jag for iväg idag också.

Idag är det ekonomi jag pysslar med på jobbet och jag är själv, kollegan kom och gick. Kollegan i grannkontoret är inte heller här så det är lugnt och tyst.

Känns skönt för jag är inte riktigt med idag heller känner jag även om det känns mycket mycket bättre än häromdagen men känner i ögonen att det är inte helt lätt att fokusera utan det vill bli lite suddigt för jag känner mig så trött. Men på något sätt kan jag acceptera det på ett annat sätt om det nu också är en förkylning i kroppen för då har man en orsak. Att ha fibro och ME känns inte som någon bra orsak eller ursäkt - inte för mig!

Må Gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar