December

December

torsdag 24 september 2015

Så mycket att göra och så lite tid och så lite ork

Bildresultat för bråttom

Jag hinner inte med!

Jag hinner inte med mig själv, mitt hem och mitt liv känns det som. Det är så mycket som ska göras och som jag vill göra.

Jag tog ju mina garderober för någon vecka sedan och jag blev nöjd men hann inte helt klart och hade lite lådor kvar i en byrå och det ligger kläder i en hög som ska läggas ner i byrån och sommarkläder ska läggas någon annanstans för vinterförvaring och det har inte blivit gjort så mitt vardagsrum är i kaos nu igen.

Plockade rent på köksbordet i helgen och pysslade lite med blommorna i fönstret. Nu är det kaos på köksbordet igen och jag förstår inte vart saker kommer ifrån.

Mitt badrum behöver städas!

Och så länge mitt vardagsrum som också är mitt sovrum är i kaos så kan jag inte byta gardiner och byta matta.

Fattar inte när jag ska hinna med detta!

Den här veckan har varit fulltecknad.

Måndag - ja då gjorde jag inget mer än stickade
Tisdag - ja då stickade jag också på stickcafé
Onsdag - Yogan
Torsdag - idag ska jag.................... vila kanske för det behöver jag. Är oerhört trött bakom ögonen och i kroppen och i själen och i...

Fredag - ja i morgon har jag en ledig dag men ska ut och flänga. Dottern ska köras till frissan men hon får ta sig hem därifrån själv för jag ska iväg med sonen. Vi ska hämta katalysatorn som kommit, åka in i en datorbutik och hämta en dator han beställt och sen ska han till jobbet.

Lördag - ja en hundpromenad är inplanerad och den bör jag gå på för vovven skull. Han ska ju ha sitt han också. Och en långpromend med vovvevänner måste han få ibland han också så det får nog inte bli vila för min del om det inte spöregnar förstås.

Söndag - Det blir väl lite städning då, lite vila, lite annat och yoga.

Sen är det en ny vecka på gång.

Så när jag tittar på vad jag gjort ovan så är det ju roliga och vilsamma saker, Sticka i soffan och yoga. Det tar på krafterna att träffa så många människor och ha trevligt som jag hade på tisdagen så egentligen har jag inte gjort så mycket - eller?

Bildresultat för so many things to do so little time

Hade jag varit som jag var förr - frisk - så hade jag i allt detta hunnit med allt jag skulle vilja göra. Då hade timmarna varit fler på kvällen som man kunnat ägna åt städning mm.

Under en helg hade jag hunnit med ett helt hus på 3 våningar och 4 rum med städning, hundpromenad, mat och kanske till och med bakat.

Nu är ju förutsättningarna inte samma och jag H A T A R det!

Igår kom jag hem till 5 och då blev det middag. Jag hade färdigstrimlad lövbiff som jag tinat och så stekte jag det med smör och kebabkrydda. Gjorde en liten sallad under tiden med avocado och tog fram ett pitabröd ur frysen. Det blev en god middag.

Sen blev det en hundpromenad på 40 minuter och sen bara hem och lämna hunden för att åka till yogan. Jag var lite tidig men det är så skönt att bara sitta där och vänta i en halvtimme. Jag brukar vara först. Sen kommer det lite folk pö och pö och jag fick pratat bort en stund med en yogabekant och sen en annan tjej jag känner sen innan och som nu börjat. Så den sociala biten blir uppfylld och sen blev den kroppsliga muskulära ledstela kroppen uppmjukad och själen fick sitt. Det var ett bra pass igår och jag hade förberett mig med voltarensalva och värktabletter innan jag åkte.

Sen blev det en tur på ica och det blev lite grönsaker och annat. Lövbiff var det bra pris på och även fläskytterfilén. Så lövbiffen ska jag strimla och krydda som igår med kebabkrydda så finns det färdigt och klart för enkla rätter som i pitabröd - men det enkla är nog så gott många gånger och sonen gillar det och fungerar också bra i matlådan.

Kaffe var det bra pris på så jag fick köpt presskaffe - det är det som just nu går hemma. Och egentligen skulle kaffebryggaren kunna ställas undan men jag har många paket vanligt kaffe så den får stå kvar men den ska kalkas ur. Bra med variationer när det gäller kaffekokning och drickande.

Kom precis i tid tills dottern slutade jobba och det var en risig tjej jag hämtade. Hon är hemma idag och mår inte alls bra, huvudvärk, allmänt kass och ruggig.

Och jag missade 1 minut i början av Modus men det var ju inte mycket mer än introt så det var helt ok. Och packa upp varorna gjorde jag i pausen.

Modus - bygger ju fritt efter en bok av Anne Holt. Jag har läst den men det var så länge sen att jag inte kommer ihåg den. Och vad jag förstod av några kommentarer så stämmer inte mycket med boken men så är den ju fritt hämtad därifrån så det är nog bra att jag inte kommer ihåg boken och kan se den utan att reta mig på detta.

Man kan redan nu se avsnitt 2 på play och det ska jag nog göra så kan jag nästa onsdag göra annat - tex gå och lägga mig direkt.

Natten har varit bättre än i går men sämre än vad jag vill. Vaknat ett par gånger och 1 gång fick jag gå upp för att smörja min axel.

Så sömnen är ju inte optimal och det gör också att jag inte är pigg, Har sovit många timmar men som sagt hackigt och det är inte bra. Känns som om jag varit uppe halva natten och roat mig eller nåt och då hade man ju fått hacka i sig detta. Been there, done that.

Men så är ju inte fallet idag så därför är det såååååå svårt att acceptera detta.

Ska försöka få struktur på arbetet idag. Besvara en massa mail som jag fått och betala fakturor. Borde också fakturera lite. Får se om jag hinner med det.

Idag är jag ensam på kontoret och jag sitter i mjukisbyxor och har träningsskor på fötterna. I tisdags var jag både lite målad och hade på mig svarta jeans, boots och en snygg tröja och kollegan såg att jag var lite piffad - det var han själv också med skjorta då han varit på möte och vi sa att de är kul att piffa till sig ibland oavsett om man är tjej eller kille men samtidigt har vi ett sånt skönt jobb att vi kan gå i träningskläder om vi vill och det gör vi båda av och till. Dagsformen får bestämma.

På radion sänder dom idag från bok och biblioteksmässan - får se om jag kan snappa upp någon bok jag inte vet om. Och boken jag lyssnar på - Millenium 4 är snart slut och den är faktiskt väldigt bra och spännande.

Sen kommer nästa bekymmer - vilken bok ska jag lyssna på nu :)

Och vad ska jag göra när jag kommer hem från jobbet idag?

Laga mat - kanske orkar dottern göra det
Gå ut med hunden - ja om det inte spöregnar kan det bli en go promenad om inte dottern har gjort det
Städa - förmodligen inte utan jag kommer sitta och reta mig på det ett tag till
Sitta i soffan - ja det vore härligt
Lägga mig i sängen - bästa alternativet.

Vill sticka, vill läsa, vill titta ikapp Mammon på tv, vill se 2:a avsnittet av Modus på 4-play, vill lyssna på bok, vill SOVA.

Ja ni förstår - så mycket att göra och så lite tid.

Bildresultat för so many things to do so little time

Må Gott


1 kommentar:

  1. Jag skulle verkligen behöva ta tag i mina fönster. Gjorde ju inte det i våras. Jag mår dåligt när jag ser hur skitiga dom är.
    Men jag vet att bara jag tar tag i det så är det snart gjort. 😊

    Jag började kolla på Modus men somnade efter halva tiden. Har så svårt att koncentrera mig. Får se om jag tittar om på play...

    Igår tyckte jag att jag var i fas med tiden men idag känner jag mej stressad igen. Synd att inte känslan sitter i längre.

    Kram

    SvaraRadera