December

December

onsdag 30 september 2015

Hackigt



Ibland tänker man i bilder och den här bilden kom i mitt huvud i natt!

Det är en lökhack - jag hade en sån för länge sen och det är en käck kökspryl som hackade löken snabbt.

Men i mitt huvud så kom det för att jag har i natt haft hackig sömn - och hur jag då kunde tänka på en lökhacksmackapär kan man ju undra.

Måendet idag är inte helt som igår men lite lite bättre - tror jag. Känner mig inte helt så seg i hjärnan men värken är tydligare och jobbigare. Så är det inte det ena så är det det andra.

Åkte hem en halvtimme tidigare från jobbet mer blev det inte. Och medan dottern gjorde middag - pannkakor gick jag ut i trädgården och skördade dom rabarber jag hade där.

Tillsammans med en lite påse i frysen blev det 1,5 kg och så kokade jag saft av det. Det blev 4 flaskor men man får ta rätt mycket av saften och inte som köpesaft utan mer 50/50.

Sen satt jag i soffan en stund - försökte sticka men det gick inte så bra. Så jag gick och la mig tidigt och somnade - den här dåliga sömnen.

Klockan var ställd idag för det är onsdag och det ska tas en spruta och jag hämtade också ut medicin på apoteket så jag var lite tidigt och satt där en halvtimme innan det blev min tur för det blev också försenat och jag hade förr kunnat gå nästan i taket för detta och känt mig oerhört stressad men nu kan jag faktiskt njuta är fel ord men känna mig bekväm med att bara sitta och inte göra något mer än att titta på folk som springer fram och tillbaka, andra patienter och så vilar jag istället.

En bra insikt.

Min kollega är lite sur idag och gick på lunch. Och det har med pengar att göra och en utbetalning. Jag har lagt in betalningar till några personer som ska ha ersättning. Jag har väntat på kompletterande information och sen har jag missat att fråga om den och kollegan har också missat så dom har inte fått sina pengar.

Förra hösten så skulle jag göra ändring av utbetalningsdagar och det gjorde jag efter instruktioner på mail och detta sparade jag i en mapp för nu ville han inte kännas vid dom där dagarna!

Så han fick själv läsa vad han skrivit och då blev han grinig men inte på mig utan mer på sig själv tror jag och då är det lika bra att han gick för att äta lunch, lunga sig, andas.

Nu var det här inte hela världen för personerna får sina pengar men eftersom kollegan är lite av en perfektionist när det gäller vissa saker så stör det honom väldigt.

Jag slänger inte mina mail och har massa mappar så jag kan gå tillbaka och det är ju också skönt för min egen del!

Men jag har ett stort eget irritationsmoment!

En jädrans fluga eller två som far omkring mig här på jobbet och irriterar - man kan ju undra om det varit något dött i huset i helgen för det har varit väldigt mycket flugor i även andra delar av huset men det är mer det att dörrar stått helt öppna i det vackra vädret och de sista flugorna har vaknat till liv en sista gång.

Bildresultat för husflugor












På radion intervjuar dom Ingrid Elfberg som har kommit ut med en ny psykologiska thriller, samma ligger i min handväska och ska laddas in i min dator för att sen lyssnas på.

Kul är att hon är från Jämtland och skriver i Göteborgsmiljö så det kan bli mycket igenkänning miljömässigt.

Intervjuaren pratade också just om det att man läser många om som utspelar sig i Sthlm men nu kan man känna igen sin egen stad. Ser fram emot att ta tag i den sen när jag är färdig med nuvarande.

Min nya roman Den du borde frukta


















Kollegan tillbaka från lunch - gladare!

Och själv har jag fått ett mail med svordomar men det hade även kollegan fått så han har svarat.

Det är en bra dag detta!

Må Gott

1 kommentar:

  1. Låter inte så trevligt med svordomar på mejlen... :-) Bra att kollegan kom tillbaka på bättre humör.
    Flugor är verkligen irriterande. Vi har haft en del inne sista tiden, man blir ju som galen när de är runt huvudet på en. Hade en som begick självmord för nån vecka sen. Hen flög rätt in i vattenstrålen i diskhon när jag sköljde av disk :-)
    Hoppas du får en fin em och kväll! Kram från mig! ♥

    SvaraRadera