December

December

onsdag 9 september 2015

En dag mitt i veckan.

Härligt höstväder med sol och inte för varmt - en sån dag som man skulle vara ledig på egentligen. Men det får bli en annan gång.

Bildresultat för spruträdd

Fick vara försökskanin idag på vårdcentralen eller närhälsan som dom nu vill kalla sig. En manlig sjuksköterskestudent men också en helt ny distriktssköterska tog emot mig idag. Och ingen av dom hade sett en mekobalaminampull förut så jag fick förklarat lite och så fick jag också säga att man inte fick bara spruta in vätskan som är segare än vanlig behepan när dom injicerar men det gick hur bra som helst och studenten skulle vara där nästa vecka också så jag sa att han kan få förtroende då också.

Men så seg idag. Kom inte upp så jag hann äta frukost utan den fick jag ta med mig och äta på jobbet när jag kom hit.

Det blev inte sängdags för efter 10 igår kväll. Jag var hemma strax efter 9 och då blev det lite kvällsfika ihop med dottern vid köksbordet och så löste vi korsord i Allas som jag hämtade ur brevlådan så det var en trevlig stund med nervarvning.

Bildresultat för alpacka

Stickcaféet var trevligt som vanligt och även stickandet gick bra. Man får mer lust till att sticka när man sitter bland massa härliga garner och jag har köpt ett nytt garn som jag ska göra en halsduk av - kan man få för många halsdukar?

Men det är ett sånt dyrt garn så man kan inte göra så mycket annat än halsduk eller vantar. Ett alpackagarn från grannbyn där dom har dessa alpackor och gör ull och säljer. Så det var inte så många härvor dom hade och jag köpte den sista i grått. Alpackorna har jag gått förbi några gånger och dom är hur söta som helst och det är extra kul att garnet är just därifrån. Hade nog inte köpt det annars. Och oftast så säljer dom bara på marknader men en av dom som nu äger garnaffären tog kontakten och så fick dom köpa in och sälja lite.

Kanske hade det varit billigare att köpa direkt från bonden själv :/

Och axeln höll rätt bra också vilket också var skönt.

Dottern är ledig denna härliga dag och ska gå en långpromenad med vovven och middagen för dagen är redan gjord så det kan få bli lite sol i stol kanske när jag kommer hem innan den försvinner bakom träden.

Sen är det yoga på schemat och marsch i säng och förhoppningsvis ingen hämtning av sonen. Man vet ju aldrig.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar