December

December

tisdag 2 juni 2015

Man blir ju bedrövad till max

Vaknar av ljudet av katt som skrapar sina klor mot en dörr. Och han ger sig ju inte för jag försökte ignorera men då kom jamandet också samt en hund som jagar kattstackarn så det var bara att kliva upp.

Katten ville ut men när jag öppnade dörren ut till trädgården så tittade han ledsen ut och gick in igen.

Det liknar mer höst med höststorm och regn än 2:a dagen i juni. Bedrövligt är det och deprimerande också.

La mig i sängen igen och kollade runt i mobilen innan jag klev upp och klädde på mig och gick ut med vovven. Med vantar på!

Det var då nästan uppehåll så det blev ingen lång runda men han gjorde ifrån sig och fick "läsa" av sitt område innan han styrde kosan mot hemmets varma vrå.

Och även om jag idag också spelade - gomorgon för mina djupt bedrövade barn som ville kasta något hårt efter mig innan jag gick ut så hittade jag denna dagen till ära :D



Man har inte roligare än vad man gör sig.

Men det har också hänt tråkigheter som gjort att idag när jag kom till jobbet så hade jag detta på mitt skrivbord

Bildresultat för super gaia

Bildresultat för super gaia

Det har blivit en eventuell hotbild mot oss av en människa som inte är helt stabil och det fattas lite i huvudet på den personen så vi har fått överfallslarm. Han har blivit förflyttad från detta område där han haft någon form av jobb men vem vet - han kan ju få en knäpp och söka upp och då tyckte chefen att detta skulle vi ha - ifall att. Det som hände förra veckan är polisanmält och alla berörda personer som har med denna person att göra är upplysta och inblandade i det hela.

Det har inte drabbat mig personligen men kollegan och just nu är jag inte rädd på något sätt men det känns ju ändå tryggt att min chef tänker på allas säkerhet och åker och köper detta till oss alla här på jobbet. Vi är numera 4 stycken.

Sen igår så har jag en kvinnlig kollega men hon jobbar inte här varje dag utan 2,5 dag i veckan men vi kommer införa fredagsfika klockan 14 - framöver ser det ut som på hennes initiativ. Dock inte denna fredag för då är hon ledig!

Har hunnit med att göra middag och jag har med mig mat till jobbet. Dottern jobbar idag och sonen likaså så jag gjorde en tomatsås som fått stå och puttra en stund och i denna fick det landa ett gäng av de köttbullar jag stekte häromsistens och så pasta till detta. Gott.

Dottern äter innan jobbet, sonen tar med sig och jag äter också på jobbet för att inte vara för mätt när jag senare i dag ska iväg på stickträff. För det brukar kunna bjudas på goa mackor och sånt så då får magen inte vara för mätt :D

Jag önskar dock att jag hade mer lust till handarbete än vad jag egentligen har. Jag stickar räta maskor fram och tillbaka på något som kan bli en halsduk. Men har massor av garn som ligger och skulle kunna bli något bra av men den finns inte men det är kul att träffa alla "tanter" och kanske kommer det en lust till sist.

Det blev lite småplock till gårdagens middag och test av ett rosévin som vi tyckte var sådär. Dottern köpte det för flaskan var fin men det är nog inte något som kommer köpas fler gånger.

Vi åt sparris med parmesanost i ugn, Prosciuttoskinka och bröd. Gott och enkelt också. Sen bakade dottern en jättegod Brownie och så tittade vi på intervjun av det stundande bröllopsparet. Dom är så fina ihop och det kommer bli ett vackert bröllop är jag övertygad om men jag tycker också att det är förlegat med den där intervjusättet att tilltala Carl-Philip med prinsen hela tiden. Herrejösses - karln har ju ett namn!

Jag har precis hämtat mig en stor kopp kaffe och ätit en kanelbulle. Allt för att få lite energi men det vettetusan om det blir någon. Kände tidigare idag att det kommer ikapp. Helgens jobb. Igår kände jag mig mer pigg - gick på mer adrenalin men nu avtar det och verkligheten kommer ikapp. Är dock inte lika stel - alltid nåt!

Men jag somnade inte förrän sent igår också. Efter bröllopsparets intervju tog jag och tittade på Frikänd på play. 2 avsnitt hade jag missat. Ett tittade jag på vid köksbordet och det andra liggandes i sängen för att sen bara släcka och somna gott.

Vaknade till som hastigast när sonen kom hem och sov sen hela natten fram till kattens väckning.

Men egentligen skulle man ju sitta inomhus framför en brasa med en bra bok och varm dryck en dag som denna. Såg att det för 22 år sen igår hade kommit 1,5 dm snö i mina hemtrakter så detta är väl "normalt" - Svensk sommar när den är som den brukar vara. Men vi glömmer lätt och vill bara ha varma, soliga dagar med stilla bris och nu när hela maj varit så uruselt och även början på juni så kanske det kan bli en sån midsommar som vi alla önskar varje år men sällan får. Även om solen fanns där förra året var det bara där jag var 4 plusgrader. Hutter,

Må Gott

Bildresultat för midsommar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar