December

December

måndag 1 juni 2015

Förstår inte varför detta inte uppskattas



På hög volym satte jag på detta igår. Vilken härlig uppiggande melodi eller? Ja inte tycker mina barn som jag inte :D mohaahaa.

Men det blev repris i morse - tror jag ska ha det som min signatur. Själv blir jag glad och pigg av den.

Sitter nyduschad med en kopp kaffe. Frukost har redan ätits, har varit ute på en promenad med hunden också - tror knappt det är sant själv.

Speciellt inte efter lördagen som bjöd på trevlig dag men fy vilket ruggigt väder med regn och kyla men jag höll mig mest inomhus så mig gick det ingen nöd på men det blev många koppar kaffe och inte något sittande på typ 8 timmar.

Och det känns i kroppen.

Blev bara lite fika ihop med dottern när jag kom hem och så la jag mig. Vaknade på natten av att hela kroppen var stel.

Och inte var det mycket bättre igår men jag var inte - ta i trä - så trött som jag trodde jag skulle vara - så där zombieliknande men det kommer nog denna vecka för jag tror inte jag slipper undan. Det vore ju nästan ett mirakel isåfall.

Sov länge - det gjorde hela familjen. Dottern skulle ev iväg på lördagen men stannade hemma, sonen var på fest och kom hem 4 på morgonen.

Sen blev det en promenad i blåsigt väder men det var rätt skönt, skrattade gott åt vovven som hade rejält fladdrande öron av vinden.





Sen förbi ica för att köpa hamburgerdressing till middagen. Det serverades hamburgare som jag tog med mig från jobbet och som blev över. Färdiga efter en grill och lagda i buljong.

Det tipset fick jag av en annan klubb. Grilla hamburgarna och lägg i buljong så håller dom sig saftiga och så är det bara att värma på när det kommer en och vill ha.

Efter maten en kort kort vila och så iväg på sista söndagspasset på yogan på 3 månader. Jösses så stel jag var denna dag och tyckte inte det var så skönt för det mesta gjorde ont men passet gick otroligt fort. Vips så var timmen över. Nu är det bara 1 gång kvar på onsdag.

Vi firade inte morsdag något speciellt. Det brukar vi inte göra - dels för att jag inte själv tycker det är så viktigt samt att jag inte själv firar min mamma, det skulle kännas som hyckleri att göra det. Men vi fikade och så var vi ju ute och käkade för ett tag sen - det räcker gott för mig och så hade dom ju städat när jag kom hem.

Men skulle dom inte vara hemma eller något sånt så hade det inte gjort mig något. Dottern sa själv att på jobbet så var det mycket prat om ja just ja - måste komma ihåg på söndag och lite ångest och tvång över det hela så hon var tacksam över att inte behöva ha den pressen.

Så vi köpte en mandeltårta från Almondy och smaskade i oss. Sen försvann alla till sitt. Jag satt kvar i köket en stund innan jag gick och la mig och har sovit gott hela natten.

Nu är det 1:a Juni och maj månad går till minnet som en av den kallaste på länge. 10 år pratade man om. Bara någon enstaka halvdag med gott väder, mycket regn och blåst. Så kanske blir det i år en midsommar som man kan prata om länge för den brukar ju kunna regna bort eller bli kall.

Jag fortsätter nu med bara ben. Vägrar långbyxor om det inte är mjukis eller träningsbyxor.

Och idag börjar min nya kollega. En tjej så nu blir könsfördelningen bättre. Känner henne sen innan och ska jobba 50% för hon är på sin familjs företag resten. Roligt ska det bli. Det var i övrigt bara män som sökte den tjänsten och det vägde tungt bland flera där men så valde man henne till sist. Jippi. Kommer bli jättebra.

Nu ska jag steka upp lite pannkakor och ha som lunch innan jag åker iväg. Middagen idag - ingen aning - sonen jobbar ju och dottern får fixa - kanske vi ska ta den där lins och tomatsoppan idag :D

Må Gott

1 kommentar:

  1. Jaså, ungdomarna uppskattade inte den låten... :-D Hi hi! Den är ju riktigt klatchig! :-D Ja du, det här med vädret är ju inte klokt. Känns ju som höst de flesta dagar nu och ändå är det juni.
    Kram! ♥

    SvaraRadera