December

December

torsdag 7 maj 2015

Mammans taxiservice

Bildresultat för moms taxi

Idag är jag lite sliten. Det har inte blivit så mycket av den välbehövliga sömnen.

Sonens första riktiga arbetsdag och han fick jobba över - eller hela skiftet och från Volvo gick det en buss tills det att dom slutade: 00:38 men från stan sen går sista tåget hem hit 00:10 - så den ekvationen går ju inte alls ihop som ni förstår.

Dom andra som också åker med bussen kan ju om dom bor inom Gbg åka spårvagn och buss för att ta sig hem men bor du utanför i en kranskommun så är det inte samma tänk att det kan finnas någon som vill åka så sent - herrejösses - det finns ju fullt med arbetsplatser i Gbg som har folk som bor utanför stan och som måste ta sin bil och så pratar man miljö.

Även om man inte jobbar utan är ute på lokal, bio, teater så är det ju inte helt enkelt att tänka på att ta något annat än sin egna bil.

Jag fick meddelande vid 10 av sonen så jag visste om att det skulle bli som det blev och förhoppningsvis så är det inte samma idag. Igår blev det stop på bandet som gjorde att det blev övertid. Annars ska han ta sig hem hela vägen själv.

Och som inte det var nog så försov sig dottern i morse och jag fick kliva upp och köra henne i ösregnet.

Så sömnen har blivit väldigt hackig.

Det blev ingen yoga igår. Jag kom hem, tog en kopp kaffe och lite morotskaka, tog fram dammsugaren och så tog jag köket med disk ur och disk i. Lagade lite mat och sen la jag mig i dotterns säng under en filt och lyssnade på bok, läste lite Allas och somnade till.

Hade ställt klockan på 8 och hörde regnet smattra utanför men när jag sen vaknade till liv så hade det slutat och jag och vovven fick en riktigt skön runda innan vi hämtade upp dottern.

Jag försökte sova lite mellan hennes hämtning sen och sonen men lyckades inte så bra eftersom jag inte tog mitt piller för att sova. Jag hamnar i någon sorts limbo. Ligger i som i en halvdvala när jag känner hur jag sjunker ner i sömn för att sen komma upp till ytan igen utan att ha somnat till ordentligt.

Men det är som det är och jag ställer ju självklart ALLTID upp för mina barn.

Och som det står på bilden nedan så är betalningen hög :D

Bildresultat för moms taxi

Jag klev upp klockan 12 sen idag och gick direkt in i duschen. Sen blev det köket och dagens middag. Korvstroganoff med ris. Allt för att sonen skulle ha med sig mat. Nu är det att tänka på mat som lämpar sig bra för matlåda.

Och så körde jag honom till tåget som går strax innan 2 - idag åkte han lite tidigare för att han ville kolla runt lite innan skiftet börjar. Kolla lokalerna lite mer, kolla om det finns en anslagtavla kanske med lappar om samåkning etc.

Själv åkte jag och hämtade dottern och släppte av henne och hund för en promenad - i regnet! Och så åkte jag till jobbet.

Vi har intervjuer för en tjänst så jag började senare för att dom inte skulle störas och dom var inte klar när jag kom så då gick jag ut i köket och fixade lite där. Slängde massa gammalt i frysen och diskade och höll på lite.

Så det är inte mycket man jobbar just nu idag och imorgon ska jag jobba hemifrån - blir inte så mycket gjort då heller och även på måndag kommer jag jobba hemifrån. En intevju då också.

Min bil repareras imorgon också - därav hemjobbet. Idag hade han kunnat ta den om det inte vore så att det regnar som skam. Vi kollade vädret. Han behöver stå utomhus eftersom det i verkstan står en bil för motorbyte. Men imorgon ska det inte regna så då fixar han den.

Och det blir inte heller en sån dyr historia för han kan med hjälp av diverse rördelar göra en lagning - det känns ju också bra.

Jag och dottern ska iväg efter jobbet och fixa lite saker. Bland annat beställa klipptider. Sen ska vi handla lite mat och hämta kontanter till bilverkstan i morgon.

Så det är skönt att middagen är klar så det bara är att äta sen när vi kommer hem.

Så det är fullt upp.

Bildresultat för taximamma

Och regnet det bara öser ner, skurarna kommer och går och min gräsmatta hyser en mängd av sniglar i olika storlekar som jag fick plockat och dödat igår. Gräsmattan är väldigt vildvuxen och behöver klippas. Får se om det kan bli väder till detta nu i helgen. Kan åka och låna gräsklippare här på jobbet men det tar kanske och kollar in områdets egna om jag nu får tag i nyckeln till det utrymmet som en privatperson i området ska ha. Det har varit en annan tidigare och då låg nyckeln i hennes brevlåda men nu har vi ju låsta lådor så vart nyckeln är kan man ju undra. Men jag vet ju vem det är men ingen jag är bekant med.

Hade fint besök i min trädgård i går också. Rådjurshonan utan sina ungar (tror jag det är i alla fall) dom har ju varit 4 i vinter. Så hon kanske har nya bäbisar i magen och får gärna äta gräset i min trädgård så länge hon låter bli mina blommor.



Sen denna goding. Här har hen fått valnötter. Skämmer bort för jag vill gärna ha kvar den i trädgården. Den är så söt och någon nytta gör den säkert också - kanske.

Och jag försöker hitta jordnötter med skal som jag tänkte ge hen men det har inte funnits på något butik jag tittat i hittills. Ska kolla på Lidl idag.



Jag får inte mycket gjort på jobbet känner jag. Jag kollar mail, svarar på mail, kollar lite register och har mig. Snart är dagen slut. Och jag ser fram emot att när ärendena är gjorda att få krypa ner under mitt täcke och invänta ev samtal - som förhoppningsvis aldrig kommer.

Må Gott



Bildresultat för supermorsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar