December

December

onsdag 13 maj 2015

Kort jobbvecka

Bildresultat för at work fun

Då sitter man då här på sin kontorsstol vid mitt skrivbord och andra bra att ha saker när man ska jobba. Jag är på jobbet!

Det är helt ok att sitta hemma och jobba men mycket bättre är det att ändå vara på plats. Jag har min stora skärm. Mitt riktiga tangentbord. Jag har skrivaren.

Hemma har jag ju bara laptopen och det tangentbordet är ju så där när man ska skriva mycket och skärmen är liten när man inte har så bra ögon.

Och så för mitt minnes skull så är det mycket bättre att skriva ut mail som ska besvaras efter att man har jobbat med frågan så man inte missar.

Men jag är långt ifrån mitt vanliga sjuka jag.

Jag har feberkänslan och idag även huvudvärk som vägrar släppa och jag känner mig eländig men ingen som ser mig skulle kunna säga att du ser ju risig ut.

Nyduschad med rentvättat hår, tjusiga kläder - inget smink dock men det har jag sällan numera - orkar helt enkelt inte hålla på.

Och så har jag sovit dåligt i natt. Vaknat x antal gånger, inte haft helt lätt att somna om, varit uppe och druckit mjölk för att senare dricka kvällsrote.

Så sömnen har varit i 2 timmarsintervaller ungefär från det att jag somnade till att jag klev upp när klockan ringde 09:30.

Det är ju onsdag och som alltid så betyder det klockan 11 att jag är på vårdcentralen och får min spruta. Fick bokat på mer tider idag och nu vet dom även de nya sköterskorna att det är just onsdagar och klockan 11. Även dom i kassan känner nu igen mig - det har varit nya ansikten där.

Så nu fick jag bokat några veckor in i juni men det tog stopp vid midsommarveckan för då var inte schemat lagt än.

Har också pratat semester med kollegan idag. Han ska vara ledig hela juli. Och jag har inte bestämt mitt än.

Vi - jag och barnen - pratar om att åka hemåt mot Jämtland under en vecka. Men sonen måste kolla sin semester hur det nu verkligen bli som nyanställd. Dom stänger ju industrisemestern och dotterns ledighet måste också dubbelkollas men kanske kan vi åka upp v 30 kanske. Vore himla kul.

Och om dom inte kan så kanske jag åker själv också! Men inget är bestämt än.

Jag satt ju och jobbade hemifrån igår sen eftermiddag medan dottern var i köket. Hon bakade och fixade middagen och det var trevligt sen där vi satt och delade på en flaska rött, tittade på gamla avsnitt på datorn av Rena rama Rolf. Hennes humor och hon kan varenda avsnitt för hon har sett dom hur många gånger som helst. Hennes pappa gillade också detta medan jag är lite sådär. Kul i mindre doser men jag kan tycka det är lite för hysteriskt precis som Fawlty Towers med John Cleese. Jag kan inte se det för jag blir stressad av det hela.

Sen lagom till att dom skulle visa låtarna i melodifestivalen avsnitt x så stod jag och strök de kläder jag idag har på mig. Vek ihop tvätt gjorde jag också. Var ju tvungen att få undan eftersom vi ska få besök idag. Jag såg halva första avsnittet och somnade. De övriga två sov jag också bort så det var lite av en överraskning att jag inte gjorde det igår också.



Och så läser jag att västtrafik ställer inte helgens trafik med början torsdag och detta innebär att sonen inte kan ta sig hem om han inte kan ta ersättningsbussen men dom är inte helt att lita på så jag ställer in mig på att både köra honom till jobbet och hämta.

Hans kompis skulle inte jobba då om det inte blir någon ändring idag. Han har i alla fall dagens resa fixad.

I morgon lovas det sol och det är röd dag. Dottern har varit ledig ett par dagar och ska jobba. Det är också en hundpromenad på schemat men jag vet inte än om jag fixar det. Jag vill väldigt gärna för det är en trevlig runda. Solen ska skina och vovven skulle må bra av det också.

Känner jag mig själv rätt så tvingar jag mig ut och lider sen - kanske. Vi får se hur klok jag är.

Bildresultat för wise women fun

Är jag som idag blir det inget. Feberkänsla, yrsel, huvudvärk och allmänt eländig.

Detta är ett inte helt bra kort men jag visar ändå.

Jag har ju ont i höger hands långfingers ena led - puh



Fingret är svullet och en halv cm större än på vänster hand. Gör ont som skam när jag böjer på fingrarna och det gör man ju titt som tätt. Det är tom lite jobbigt att torka sig därbak. Högerhänt som jag är.

Och fick nyss nu ett sms att brorsonen är på väg. Incheckad och klar för sin allra första ensamflygning med mellanlandning i huvudstaden. Kommer gå hur bra som helst. Men jag vet att mormor och mamma är lite orolig och det kan jag ju också förstå. Lillpojken ska ut på egna äventyr.

Mina barn har ju inte träffat honom på länge och han har vuxit bra sen sist. Lång, målbrottet är över och det kommer inte vara den där lilla lintotten som satt i skrindan längre men som man så väl kommer ihåg. Inte tyst en sekund och nu är han mer tonårsblyg och mer tyst. 

Jag går på halvfart här på jobbet känner jag. Om 2 timmar ska jag sluta och jag har inte fått så där jättemycket gjort. Hade jag varit mig själv hade jag varit mer effektiv och fått en massa gjort redan men det är bara att gilla läget, inte kämpa emot utan låta det få vara som det är.

Se fram emot en härlig ledighet på 4 dagar med trevligheter och förhoppningsvis en härlig värme och sol också.

Hämtade ut recept på LDN på apoteket idag. Vet inte om dom sen jag började har lagt lager för dom är ju tillverkade på recept. Första gången tog det många veckor innan jag fick en burk så det gäller att vara ute i god tid.

Nu lämnade jag in receptet - det är ett sånt gammeldags handskrivet sådant man får - på apoteket förra veckan och idag hämtade jag den.

Och med jag satt där så satt jag i en stol där man kunde prova en massagekudde medan man väntade.

Hur gott som helst var det. Priset 499 kronor och jag har en rabattcheck på 20% där så jag funderar skarpt på att köpa den. Skulle gynna hela min lilla familj.



Allt tål att tänkas på.

Nu säger jag Må Gott


2 kommentarer:

  1. Testa att sätta brorsonen i skrinda igen. ., det "mpste" gå :-D

    Vad bra att du orkade gå till jobbet. Tråkigt dock att du känner dig sliten...
    Vad mysigt att sitta med dottern, prata skratta o dela en flaska vin, låter som livskvalitet o kärlek i mina öron :-)

    Hopoas du har ngr riktigt sköna lediga dagar nu :-)
    Kram ❤ -♡

    SvaraRadera
  2. En massagekudde hade ju inte varit helt fel, eller en hel massagedyna. Rena rama Rolf ja, hi hi! :-) Sicka tokstollar. Det var länge sen man såg det. Härligt väder har du på din ledighet, helt blå himmel just nu, hoppas det håller i sig så hela dagen. Kram! ♥

    SvaraRadera