December

December

fredag 17 april 2015

Varannan dag

Bildresultat för i have a cold

Om jag igår kände mig lite pigg där på dagen så är jag sämre idag igen. Det är lite varannan dag över det hela.

Det har nu snart gått 2 veckor med förkylningskänslan och sen regelrätt förkylning. Så trött jag är på detta. Det räcker så bra med att må apa i övrigt så denna "grädde på moset" hade jag klarat mig så bra utan så.

Så jag tycker synd om mig

Bildresultat för i have a cold

Igår var det härligt väder och jag hämtade sonen när hans slutade 3 och frågade om han kunde tänka sig att högtryckstvätta uteplatsen om maskinen i området var ledig och det kunde han och maskinen kunde vi låna så nu är stenplattorna som jag har på min uteplats rena från alger, mossa och annat och även möblerna fick sig en tvätt.

Jag stod där ute med honom i solen i bara linne och knälånga byxor och gummistövlar och det var så varmt och skönt intill husväggen. Och nu står möblerna på plats där dom brukar stå förutom ett bord som jag har några sorts plastsaker som håller benen på plats och vart jag har lagt dom över vintern har jag ingen aning om. Men vi har små bord som funkar till fika men ska vi sitta utomhus och äta behöver vi detta lite större.

Tror också jag behöver nya dynor - dom har legat i en dynbox i vinter men jag är lite osäker på om dom klarat sig från fukten. Såg en annan tjock bara sittdyna som inte såg så fräsch ut och sen vågade jag inte titta mer.

Nu är det bara annat trädgårdsfix som behövs. Gräsfrö står på inköpslistan nästa vecka då pengar kommer in på kontot. Jag fick lagt en markduk över värsta lersörjan som blev av allt vatten och brist på gräs så att inte vovven och vi andra går över detta och drar in onödigt med smuts.

Sen skulle jag vilja ha några perenner till i min rabatt. Stjärnflocka vill jag ha bland annat Och kanske några andra höga som kan stå intill väggen för där är rätt tomt.

Den blev årets perenn 2005 och i mitt förra hus hade jag en rabatt med bara årets perenner och jag skulle vilja ha något liknande.



Tycker den är fin med sina olika färger så ett par olika kan det nog bli.

Sitter på jobbet - hämtade sonen som idag hade sin sista praktikdag och nästa vecka ska han skriva papper på sitt nya jobb och så börjar det v 19 på allvar. Hans första allra riktiga jobb med riktig lön så glad jag är för hans skull.

Det är fredag och dagens väder är inte så roligt. Det blåser och så kommer det lite småregn och så är det sol och så är det regn och inte alls någon värme. I natt har det varit frost för det var alldeles vitt på marken i morse. Och nästa lördag ska vi ha en tävling och det innebär jobb utomhus hela dagen och jag ber till vädergudarna om att det inte är samma väder som idag utan ett väder som innebär sol, värme och ingen blåst.

Jag har också avsagt mig söndagens promenad med hundgänget. Det funkar inte men jag och dottern ska iväg om inte hela vägen till stora staden så i alla fall halvvägs för att gå på lite loppis och köpcentra.

Bildresultat för flee market

Båda ungdomarna mina ska iväg idag, sonen till sin kompis och dottern till sina och båda ska äta hos dom så min middag blir idag något lätt - som en omelett kanske eller så blir det bara en macka med något gottigt på.

Och kvällen får bli en vilokväll innan jag blir uppringd och ska agera mammataxi. Och sen kanske kan man imorgon sitta ute på uteplatsen och njuta av en kopp kaffe i solsken och värme. Hoppet överger en aldrig.

Må Gott




1 kommentar:

  1. Vad skönt att fått spola av möbler och uteplatsen :-)
    Bra stt donen fixade det!
    Vad är det för jobb han har fått?
    Jättekul oavsett, de gör då gott för självförtroendet att få ett riktigt jobb och stt få lön!!!

    Jobbigt det är när man går o drar på en förkylning
    Hels kroppen bråkar ju när man blir förkyld tyvärr...
    Hoppas du har en skön söndag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera