December

December

måndag 20 april 2015

Myshelg

Bildresultat för friskvård

Äntligen har jag bara mina vanliga krämpor - om det nu är så bara. Lite muskelvärk så där som man ofta har precis som om man skulle bli sjuk och så rinner näsan av pollen men i övrigt är det bra och jag känner mig kanske inte alldeles pigg men bra mycket piggare än förra veckan.

Jag gick hem redan vid 3 i fredags. Lite tidigare än tänkt men sonen behövde skjuts till ett möte - ett avstämningsdito på praktiken och jag träffade en som jobbar där och hon berättade att han bara fått bra omdöme av alla som hon pratat med och en fattade inte att han "bara" var praktikant så det var kul för mamman att få höra. Och jag kände att jag verkligen behövde lämna jobbet.

Jag körde dottern sen till sina kompisar och sen gick jag och la mig och sov redan klockan 5 på em och ända till 23 då jag blev väckt av telefon och fick agera taxi men somnade om gott igen och sov tills klockan ringde på lördag fm 8:30.

Jag och dottern gjorde oss klara för en dag på tu man hand och började med loppis i grannbyn. Där hittade vi inget och så åkte vi till nästa by och där fyndade vi rejält.

Dynor till utemöblerna. Har en trägrupp som börjar bli sliten men får hänga med ett tag till. Det är 2 stolar och en soffa och dynorna gav sig förra året men den hade nog nästan 15 år på nacken. Och det är dynor som är lite tjockare och större och med andra ord dyra så jag har dragit mig men så hittade jag dynor i orginalplast för 40:- styck så genast blev det att hålla hårt i dom för det var ett annat par som tittade på dom från håll och pekade.

Sen fanns det 4 stycken andra som passar till platstolar som jag har och dom kostade 30:- styck så dom som legat i en dynbox under vintern har jag inte tordas titta på så noga men har aning om att dom nog inte klarat det men det kan bli bra dyna att ligga på för vovven på marken.





Så alla dynor för 320 kronor - kan man bli annat än nöjd! J

Sen hittade dottern ett par kaffekoppar som hon köpte och det fanns tyvärr bara 3 men det var nästan så som hon sett i sitt huvud när hon tänkt koppar/muggar till sitt blivande hem.

Så nu vet vi vad vi ska titta efter på nästa loppis.

Rörstrands Aniara - det är ingens om har såna i sin ägo och vill bli av med?
















Efter denna shopping fick vi åka hem igen för att lämna dynorna för bilen blev ju helt full och ingen sikt bakåt och vi skulle ju vidare mot stan men det är inte för lång sträcka så då går det ju bra.

Så efter lämning ut på motorvägen och in mot Göteborg. Där ställde vi bilen vid Rosenlund och sen gick vi mot Haga.

Och vi slogs av vad tyst det blev när vi kom in i de gamla kvarteren men genast blev det mer livat när vi kom in på Haga Nygata. Den gatan är ju helt underbar att flanera på och varför är man inte där mer kan man ju fråga sig.

Det var många år sen sist. Vi gick in och tittade i några butiker och handlade kryddor i en kryddaffär som finns där - den är jättemysig och har hur mycket som helst och bl a köpte vi örtpeppar som vi senare marinerade fläskfilé i och grillade.

Sen fanns det en affär med bara olivoljor och andra roliga kryddor också men där köpte vi inget.

Det är tur man inte bor i stan - hade blivit ruinerad!

Sen gick vi till järntorget och ner till myrorna men där fanns inget som vi ville ha utan vi gick mot centrum och Balders hage och där köpte vi 2 skålar. Och sen behövde jag fika så inne på en bakgård hittade vi Ahlströms café




Mysig fika stund med gott kaffe och gott fikabröd och så var vi redo att sakta gå tillbaka mot bilen och åka till köpcentrat närmare hemmet för dottern har presentkort där och behöver skor. Nu är min dotter lite speciell och hon ser framför sig de skorna hon vill ha och dom fanns inte - ett par vita adidas med vita ränder och då ser hon inte på annat men nu efter lite fundering så kanske vita converse kan bli köpt - så idag åker vi dit igen.

Men vi hann också med Hung Loi Market - en asiatisk butik nära grönsakstorget och köpte soya, oystersås och lite annat - det är ju så mycket billigare än på ica.

Och så en sväng in på ica och handla lite och sen hem för att grilla.



Så lördagen avslutades med god middag och dryck och trötta ben.

Glad över fynden och dottern bjöd på kaffe i sina nya muggar innan hon packar ner dom för framtida bruk - ville ju provsmaka hur dom kändes och dom fick mvg.

Sen somnade jag gott och igår söndag var det verkligen en vilodag förutom att det blev ett par maskiner tvättat.

Och jag gick med vovven över ängarna och sen satt vi ute i solen i flera timmar och njöt av härlig vårdag.

Försökte klippa klor på vovven och 2 tassar av 4 blev klippta. Middag blev rester från lördagen och sen efter fika med kladdkaka med mintchoklad och 7 på kvällen gick jag och la mig. Vi skippade yogan för ingen av oss kände oss pigga nog för den. Dottern är inte helt 100 hon heller. Långvarig förkylning vi åkte på. 2 veckor för mig och hon blev ju sjuk redan i påsk men snart så är den väck hoppas jag.

Och idag är jag tidigt på jobbet bara för att sluta tidigare också. Idag kommer det in pengar på mitt konto och det ska köpas gräsfrö och jord samtidigt som dottern ska kolla skor. Hon slutar 3 och det gör jag också idag. Tänkte åka in på blomsterlandet och kanske kan jag hitta någon perenn också att plantera.

Sonen är hemma och gör inget denna vecka - förrän på fredag. Då ska papper skrivas och sen börjar han sitt nya jobb ute på Torslanda i någon fabrik där den 19:e - kan ni gissa vart då? Och vad hans ka göra - han har ju truckutbildning så det kanske blir något med det eller så något annat. Han vet inte riktigt själv.

Han sa till praktikplatsen att dom får ringa om dom skulle behöva honom så får han se om han kan jobba. Så nu har dom ju dessa veckor på sig och sen får det kanske bli en helg eller något. Han har trivts bra på praktiken och man ser också att han växt med uppgiften. Alla vill ju känna sig behövd.

I lördags när jag skulle öppna dörren ut till trädgården blev det stopp och så kunde jag titta på en lite blåmes som hade fullt upp och även näbben full med bomaterial. Han ryckte ludd från en hundfilt och det kunde han ju få göra ett tag. Men till sist fick jag ju skrämma iväg honom då mina fyrbenta vänner inte förstod varför dom inte fick gå ut :D






Så nu är ni uppdaterad på helgens bravader.

Nu gäller det bara att komma på vad jag ska ha till middag idag. Tog inte upp något utan det får bli en spontan runda in på affären sen.

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Vilka fynd ni gjorde, sånt är kul. 😊
    Många koppar har jag men ingen sån.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina dynor! Perfekt fynd
    där kan ni nu sitta o njuta av vår och sommaren :-)
    Låter som en riktigt trevlig o mysig helg :-)
    Kaffekopparna var snygga hoppas din dotter hittar fler :-)

    Ang skorna så provad min dotter adidas med svarita ränder på stadium för dam men de satt inte bra. Så i förra veckan var vi inne en sväng på intersport och där hade de vita adidas med vita reviret på ungdom som satt perfekt på dotterns fötter. Sen gjorde det ju inget att de var 400kr billigare för att det var ungdom istället för dam. ADIDAS SUPERSTAR tydligen både sköna och snygga. Hoppas din dotter hittade ngr bra skrivet :-)

    Visst är det fint o så mysigt att strosa på Haga
    vi gick där i somras med sonen och hans sambo. Riktigt mysigt :-)

    Det är så himla gott med grillat :-)
    Speciellt nu när det är försäsong :-)

    Så kul för din son. Det är som du skriver alla behöver känna sig behövda och detta ger självförtroendet och självkänslan en knuff i rätt riktning :-)
    Håller tummarna för honom :-)
    Ha en fin tisdag!
    kram ❤

    SvaraRadera