December

December

tisdag 28 april 2015

Huvud, axlar, knä och tå!

Bildresultat för neck pain funny

Min kropp är inte med mig alls. Det är värk i nacken som går ut mot triggerpunkterna fram på axlarna. Jag har blåmärken på en arm som jag inte vet vart det kommer ifrån. Höfterna värker och min stortå ömmar.

Skulle ha smort in mig med voltarensalva i nacken men jag glömde bort det så nu sitter jag här på jobbet och har ont :(

Så nu är jag grinig



Det är soligt idag och inte så mycket vind men det är inte så varmt som jag skulle vilja ha och min basilika ser väldigt ledsen ut.

Sov länge idag också - gäller att passa på när det inte är någon annan i familjen som ska upp så man blir störd av det eller själv behöver upp för att hjälpa till.

Så gott att få sova ut men som vanligt så känner man sig långt ifrån färdigsövd och jag sitter här och känner mig allt annat än pigg. Har precis ätit en smörgås och druckit ett glas proviva för jag kände hur jag började falla i sockret och bli lite darrig och det gör inte att jag blir piggare utan det tröttar mig också rejält.

Idag kokade jag gröt och hade färska jordgubbar på. Kaffe blev det också på detta och sen har jag gått och plockat lite för att underlätta för mina barn som idag ska få dammsuga och torka golven. Så mycket hundhår som ligger i drivor ihop med damm, sand, jord och annat.

Sen satte jag på en tvätt. Det är flera ljusa fleecefiltar som ska tvättas och jag såg ett tips på...... facebook - vart annars. Att om man lägger i en sån där liten tvättlapp för barn som är av skumgummi så hamnar allt hår i den och så är det bara att slänga denna så det ska bli spännande och se om det fungerar. Då kommer det bli en annan flecefilt som jag har i soffan och är full med hår från hund och katt men är brun (samma färg som soffan) och som jag har som skydd.

Säga vad man vill om fb och internet så får man ju veta en väldans massa som man inte har en aning om.

Bildresultat för hundhår

Nog kan jag absolut hålla med om ovan. Är inte pedantisk och kan absolut ha lite dammtussar under sängen men det finns gränser även för mig.

Och vet ni vad - den där tvätthögen - ja den bara växer och växer. Som ogräs! Vet inte hur jag ska komma undan!

Igår grillade vi och det var inte det där vädret som utlovats utan det kom lite regn mitt i allt. Och jag tänkte också att jag skulle grilla så som alla proffs säger. Ha kolen på ena sidan och köttet på andra och på med locket - och kolen slocknade!

Så på med mer tändvätska och sen skiva upp köttet istället för att ha det helt så blev det en middag till sist. Med grillad majs, sallad, spanska salta potatisar och mojo rojo. Gott och vi kör en repris idag också. Tror potatisen kommer bli bäst om den får bli varm i ugn.

Sen fick jag hämtat mediciner igår och även beställt en som är slut - jag tar pronaxen (naprosyn) ihop med alvedon morgon och kväll och den kombinationen fungerar bra för mig och så tar jag tramadol vid enstaka tillfällen vid behov. Nu får det bli ett sådant känner jag. Jag skulle ha beställt pronaxen redan förra veckan när jag såg att det började ta slut men glömde!

Och sonen blev lite - arg är inte rätt ord och inte heller irriterad - jo lite blev han när han skulle ta en smörgås igår och öppnade smörpaketet och däri låg det inte smör utan en platspåse, halväten macka och papper - detta skulle jag slänga men stoppade in i kylskåpet istället - tur det fanns nytt paket under.
Bildresultat för disträ
Igår var det krock på tvn - på ettan var det program som intresserar mig och så även på 4:an. Det blev 4:an så kan jag se det andra på play. Ernst och sen den nya "vi ska lösa gamla fall för vi är från FBI" men det var sådär så jag är inte säker på att jag vill se det nästa vecka.

Sen blev det läggdags och snabbt somnade jag.

Har nu fått i mig en stor kopp kaffe också. Och jag fryser! Är kall om händerna också. Får kliva upp och röra på mig och få igång blodcirkulationen.

Får väl ta till mig detta:

Bildresultat för cold hands warm heart

Må Gott







2 kommentarer:

  1. Såg också tipset på fb. Jag tänkte prova om det funkar på människor med. Jag tappar hår som attan. Köpte tvättlappar sist jag handlade. Men va dyra dom var. Eller så märks det att det var länge sen barnen var små. Dom blir 20 och 25 om 2 veckor.
    😊 kram

    SvaraRadera
  2. Funkade det med tvätt lappen i tvättmaskinen?
    Hoppas det :-)
    Tur du hade ett extra smörpaket det hade varit snopet för sonen annars ;-)
    Kramiz ❤

    SvaraRadera