December

December

fredag 24 april 2015

Gårdagskvällen i bilder


Inte helt lätt att se vad detta ska vara men det är 2 rader med potatis. Det var 6 stora med groddar på så det ska bli spännande och se om det blir något till midsommar. Kanske i alla fall ett kok.



Så här hittar jag vovven! I solen i stolen häromdagen


Min rabatt som jag igår gödslade med hönsgödsel - fy va det luktar men vad gör man inte för en få njuta senare av en prunkande rabatt. Flyttade en liten växt från min skogsbacke som växer där i massor med rosa blommor - hoppas den tar sig.


Mitt lilla bord med solcellslampor och levande ljus


Och igår blev det också sådd av gräs. Fyllde på med jord över stenar så nu är det bara att vänta och hoppas det blir hur bra som helst.


Och i skogsbacken hittade jag mynta som jag satte ner i höstas efter att krukorna gjort sitt och det växer i år också. Ska sätta något nät över så att inte vovven trampar på dom. Blir gott till mojitos i sommar.


Odlingsväven räckte inte så jag ska köpa mer sån idag och så har jag toppdressat gräsmattan också på sina håll - det är som en tovig åker och jag har krattat bort en massa mossa så håll tummarna för att et blir bra.


En solcellslampa till


Och ännu fler i örtodlingen. Det är bladpersilja, timjan och basilika. Igår skördade vi lite av persiljan.



Här är min kruka med rosmarin! Har planterat om mina örter i speciell kryddjord - hoppas det gör att det växer som attan.


Och vad är då detta - jo jag snubblade över en rot och hade precis tagit kort på vovven bland alla vitsoppor och så knäpptes det ett kort samtidigt. Platt fall blev det!


Och idag fick jag en morgonpromenad i ett härligt vitsippehav. Så vackert det är just nu och jag kan nog tro att förkylningen nu är över. Det är bara pollensnuvan som stör men hellre det än förkylning för den tröttar mer för mot pollen har jag ju ändå medicin som fungerar.

Min kjol med shorts under kom idag och jag har provat den. Sitter bra - behöver gå ner ett kilo kanske runt magen. Det sätter sig genast där när jag inte rör på mig som jag önskar och vill och det har ju inte blivit så mycket av motion sen jag gick långpromenaden med hundgänget sist för ett par veckor sedan men nu så kanske det kan bli av.

Och idag är jag stel så trädgårdsarbetet igår känns men det är också en bra känsla i kroppen att nu är det gjort. Har ju tänkt på den där steniga biten ända sen jag flyttade in men det har aldrig blivit av så därför är det extra skönt att det nu är gjort.

När jag kom hem igår var middagen serverad - god pastasallad som räckte till lunch idag också.

Jag har kört dottern till jobbet och samtidigt gjort ärenden för jobbets räkning och ska iväg och handla på ica till jobbet också. Det ska kokas kaffe och så ska det finnas te och choklad att ha i varmt vatten. Ifall det nu blir så att man behöver varma drycker. Förra året bunkrades det upp med kalla drycker - då var det varmt.

Dagens middag vet jag inte än vad vi ska ha. Dottern jobbar till kvart över 9 ikväll och sonen skulle kanske iväg och äter inte hemma.

Och nu har han skrivit på sitt anställningskontrakt!!!!!! Jippi - det är först provanställning men det är det ju inget konstigt med idag och bra lön och sen kommer det ob på detta. Jag är så glad för hans skull.

Dottern får ju hämtas hem men sen blir det sängen direkt och en tidig morgondag. Dottern ska köras klockan 7 och sen åker jag direkt och börjar jobba också. Sen håller vi nog på fram till 15-tiden!

Gör egentligen inte så mycket utan jag har hand om informationen så jag är mest still på en och samma plats. Men det blir mycket intryck för det är mycket folk som rör sig och det i sig tär ju på en ME/Fibro kropp.

Och så en trevlig dag på söndag med hundgänget Lärjeåns Dalgång som ska vara otroligt vackert. Googlar man på bilder kommer massa fina upp. Och det blir en lång sådan på närmare milen. Härligt!



Så helgen kommer gå fort men det är inga negativa saker med denna helg - enbart positiva och det oavsett väder :D

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Roligt att kunna ha en liten köksträdgård med både potatis och kryddor. Såna där korglyktor har jag varit och klämt på ett par gånger. Kanske blir det en snart. Den vita bordslyktan som jag köpte funkade inte, så idag fick vi byt det. Tråkigt när inte saker bara funkar på en gång. Idag blir det grillning här. Önskar dej en bra helg, vännen. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Oj vad du fixat och grejat i din lilla trädgård :-) Du tar ju verkligen hand om din gräsmatta, det gjorde inte jag när jag hade en liten uteplats, det enda jag gjorde var att klippa gräset. Du kommer att få det jättefint till sommaren när allt har vuxit lite och slagit ut. Grattis till sonen och jobbet! Vad är det för jobb? Vitsippehav är ju så underbart fint! Har dock inte sett nåt än, har inte varit ute så mycket i o f s. Ha det så gott! Kramisar! ♥

    SvaraRadera