December

December

onsdag 4 mars 2015

Nu kommer den..........



En stor rubrik i dagens tidning!

GÖR ER REDO - NU KOMMER VÄRMEN - på söndag ska den vara helt underbar - solen med värme. Så gött det ska bli.

Men redan idag känner jag värmen i ansiktet när jag varit ute det lilla mellan bil, parkering, vårdcentral. Det blåser men det känns inte isigt kallt utan behagligt.

Och igår gjorde jag något jag inte gjort sen förra året. Gick efter ån i vårt naturreservat efter jobbet, efter en middag och det var så otroligt skönt.

Skönt att slippa asfalten och vägbelysning. Det gjorde så gott åt själen = Lycka!

Tror också vovven gillade detta och hade fullt upp med att lukta både här och där. Försökte se om det fanns några spår av vårtecken på marken som kommer bli alldeles vit av vitsippor men det fanns inte ett blad än.

Men med sol och värme kommer nog det mesta att sätta fart som det gör och jag är glad att jag börjat med mina pollentabletter och det stod på receptet - ska börjas i god tid innan säsong.

Bildresultat för sofa fun lady


Sen tillbringades kvällen i soffan och tv-tittande. Jag tittade på läkare i Australien och veterinärer innan jag till sist kunde bänka mig och se sista avsnittet av Hustrumördaren på 4:an. Det var ju för väl att man till sist fick honom bakom galler och att det ändå inte blev fler än ett mord alla försök till trots och vad man vet.

Sen gjorde jag mig klar för natten och kröp ner i sängen och drog täcket upp mot näsan och tittade på True Detective då det sänds för en gångs skulle. Sen kunde jag somna gott och sov ända fram till strax efter 5 då dotterns klocka ringde och sen skulle sonen upp och jag var vaken tills det blev tyst i huset igen och jag somnade om.

Bildresultat för funny pics injection

Har tagit min injektion idag och sen varit på biblioteket och sen till ica för att hämta sonen och samtidigt fylla upp med frukostmat. Fil och flingor går det mycket av just nu. Sonens frukostvanor är annorlunda när han är på jobb än annars. Sen åkte vi förbi veterinären och köpte en säck med kattfoder innan jag begav mig till jobbet och jag har snart fått i mig dagens första kopp med kaffe och jag längtar ut.

Så jag ska åka hem vid halv 4 och medan de där andra två hemma fixar middagen ska jag gå ut och njuta en runda.

Sen en go middag. Idag blir det något med kycklingfilé och jag har köpt färskosten med ruccola och pesto så go pasta till detta.



Sen har vi testat alla med som har smaker och de är favoriter. Finns också naturell men det har jag inte känt något behov av.

Så en go promenad i solskenet och sen en god middag och sen göra mig klar inför yogan så blir detta en bra onsdag.

Men vet ni - precis nu i skrivande stund så haglar det! Solen skiner samtidigt - vad är detta - det är mars inte april!

Nåja övergående? Bara det blir gott till helgen.

Nu kan jag avslöja mina bokköp som jag skickade upp till min bror nu när han fyllde år.



Och en påse popcorn. Han gillar popcorn och har slitit ut ett x antal popcornmaskiner så detta kändes som en bra och rolig present. Massa olika roliga recept. Jag gillar också popcorn och en kryddning jag gillade mycket förr - var curry och det fanns med i boken.

Sen fick han också samma yogabok som jag köpte till mig själv - Yogans anatomi. Och kartongen fyllde jag med lite reklamprylar här från jobbet som fylle.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar