December

December

tisdag 10 mars 2015

Hej och hå vad det blåser idag.

Bildresultat för håll i hatten

Vädret från igår är inte som idag. Det är mer blåst, rejäl blåst, ruggigare och i morse fanns det inte en gnutta sol. Nu kommer och går den i samma takt som molnen flyger där uppe i det blå. Och det knakar i knutarna här på jobbet.

Men det ska ju komma tillbaka redan imorgon - ja jag vill verkligen tro på detta även om jag nog inte bör göra det.

Är seg idag. Vaknade tidigt och sen vaknade jag strax igen av dottern som skulle iväg och hon vill ha lång tid på sig så hon stökar i ett par timmar innan hon åker iväg även om hon är väldigt tyst så vaknar jag. Och 7 skulle sonen upp och jag hade precis somnat när han kom och frågade om jag kunde köra honom och som den goda mor jag är så kliver jag upp och skjutsar.

Jag och vovven gick en kortare runda sen runt ängen hemma och det var inte alls något gott väder och väl hemma blev det frukost och så la jag mig igen och somnade om. Hörde när sonen kom hem - insmygandes men det var i dvala så jag var knappt vaken.

Idag kom äntligen min nya telefon som jag fått vänta på. Det har strulat lite men den som väntar..........





Så ikväll blir det att sätta sig och försöka förstå den nya mobilen och ge min nuvarande till sonen.

Båda barnen hade hjälpts åt med middagen igår. Det blev köttfärslimpa och den gjordes i en form typ avlång sockerkaksform och var klädd med bacon. Det blev gott men dottern var inte nöjd. Baconet blev ju inte knaprigt det som låg i formen och då ville hon inte äta just bacon men det blev gott i övrigt med kokt potatis, sås och tillbehör.

Idag har jag tagit upp kycklingfiléer men inte ur samma förpackning som sist utan en annan. Och jag har lagt dom i en form och kryddat med massa curry som nu står och gottar in i köttet. Sen får barnen välja om det ska vara potatis eller ris till.

Kan tänka mig att hälla lite kokosmjölk över kycklingen när den har stekt ett tag och servera med ris. Så det ska jag föreslå.

Det kändes som en lång kväll igår innan det blev tid för Jordskott klockan 9. Lyssnade på boken och den är verkligen bra. Mer realistiska polisskildringar än annars. Det är ingen one-man-show när det gäller att gå in i situationer utan man väntar på kollegor och gör en samlad insats. Så jag kan rekommendera denna bok - Singöspionen och det ska komma fler böcker men inte förrän 2016. Jag har så otroligt många böcker att lyssna på och jag hinner knappt med trots att jag lyssnar massor.

Det tar ju längre tid att lyssna än att läsa. När jag läser kan jag hoppa över vartannat ord och skumma en sida kvickt men när man lyssnar får man snällt vänta på att varje ord ska läsas.

Bildresultat för ljudböcker

Nu blir det kaffe och vi har en kille på besök som ska få till vår skanner så vi kan jobba ordentligt. Vi använder den ofta och den har strulat sen vi fick byta router och då fick vi ha hjälp och vi fick en del av det åtgärdat men den funkar inte som den ska ändå.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar