December

December

fredag 27 mars 2015

Fredag och shopping

Det är fredag och solen visar sig men det är också grå mörka moln på himlen. Men vindstilla så det hade nog varit skönt att gå ute en promenad i dag på förmiddagen men se det blev inget av detta.

Idag är jag tidigt på jobbet för att kunna sluta tidigt också. Jag och dottern ska iväg till

Bildresultat för ikea

Kanske inte det smartaste att göra en fredag som denna för min kropp är inte med mig. Nu är det axlar, armar ner mot händerna och ner över ryggens sidor som bråkar med mig.

Det enda som är positivt om man nu ska hitta något positivt med fibro är att värken kommer försvinna ifrån dessa platser för att hitta någon annan del av kroppen att bråka med men då får nuvarande plats vila lite från smärtan. Alltid nåt!



Igår när jag kom hem hade dottern bakat mera kolakakor och även syltgrottor - mmmmm så gott. Även sonen är positivt inställd till detta :D - berättade för honom när jag hämtade hem honom igår kväll klockan 8 att hon bakat - har hon tråkigt var hans fråga - och så till la han - hon saknar mig att jag inte är hemma. Små söta syskon.

Bildresultat för siblings love

Jo hon har ju lite tråkigt och samtidigt tycker hon det är riktigt skönt att få vara helt ensam hemma och göra detta utan att någon är i närheten och stör.

Fick också igår kväll in på macken när vi åkte hem för jag hade vovven med mig i bilen och ville inte lämna honom ensam medans jag gick in i affären så det fick bli när sonen satt i bilen.

Jag köpte Allas för den fanns inte i butiken på förmiddagen och inte heller i en annan butik så det var inte med all säkerhet jag skulle hitta veckans nummer men det gjorde jag och när vi parkerade hemma gick jag en runda med vovven medan sonen gick hem. Medan han sen duschade gjordes det iordning för fika och så löste vi 20 frågor som vissa veckor är hur klurigt och svårt som helst men igår fixade vi alla frågor.

20 frågor är ledtrådar med frågor som ska in i korsordet och dom brukar vi börja med och sen tar vi det vanliga orden i smårutorna.

Sen gick det av bara farten. Jag satt kvar vid köksbordet och löste 4 kryss till - det gick som i ett flow och det var så roligt. Vet inte om det var lättare än vanligt eller om hjärnan var ordentligt på G. Det var lite klurigt på de som är svårare men dom gick som en dans dom med så jag kunde sen gå och lägga mig och känna mig riktigt nöjd faktiskt och glad för det var roligt att sitta där och bara låta pennan flöda över rutorna.

Innan jag hämtade sonen kunde jag titta på true detectiv på play. - Gott att ligga i soffan under en filt och se ett bra program. Annars har tv-timmarna denna vecka varit få.

På dagens inköpslista på ikea står.

Påslakan med knappar i botten till oss alla. Jag har vanlig storlek på täcket men båda barnen har dubbeltäcke.

Dottern ska titta på en bokhylla - hon börjar känna att hon behöver något att ha alla sina böcker i som hon börjar samla på sig.

Sen hittar man ju alltid nåt på ikea som följer med i korgen utan att man tänkt det.

En trevlig eftermiddag ska det bli i alla fall. Och sen en lugn kväll.

Tittade på prognosen igår för lördag och då stod det sol - tänk om det kan få vara sant. Det är ju hundpromenad klockan 10:00 imorgon och sol då vore inte helt fel.

Sen står inte mycket mer på mitt helgschema. Ska väl vara mammataxi på lördagseftermiddag/kväll/natt. Båda ska iväg och dottern ska på middag och är den som ska stå för efterrätten vilket inte är helt lätt för den ena tycker inte om detta och den andre inte detta - kräsna är dom men dottern har nog bestämt sig för en hallonpannacotta med passionsfrukt.

Sonen ska också på middag och sen skulle dom ut. Hans bästa kompis med flickvän ska flytta till London ett tag bara för att dom vill. Så det blir lite ensamt men som sonen säger - får han nu timmar och så på ica och mer pengar i plånboken så är det inte dyrt att sen åka med Ryan Air till London över en helg och jag håller alla fingrar och tår över att det kan bli så. Han själv har annars ingen större längtan att följa efter även om han skulle kunna ha både boende och kanske också få tag på jobb eftersom pappan har en kompis i London som han umgås med rätt ofta. Han är gift med en tjej som är från vår ort och är ofta i sverige. Men än har detta inte lockat sonen.

Sen har jag ett måste som hänger över mig även om den hög med ren tvätt har minskat. Det var x antal handdukar i den men dottern har vikt ihop dessa och lagt dom på sin plats så det är "bara" mina kläder som ska in i garderoben.

Och på tal om det - skoförvaring! Jag har en alldeles för liten hall. Eller så har vi för många skor! Hur som helst så är det alltid skor i vägen och jag funderar hit och dit hur vi ska lösa detta och nu såg jag hur man kunde använda tidningsställ från ikea till skoförvaring på väggen - eller på insidan av en garderobsdörr!

Bildresultat för tidningsställ vägg


Här kan man få plats med par skor. Så detta ska jag också titta på.

Och vad ska vi då ha till middag idag? Beror på när vi kommer hem och vad vi hinner göra. Kanske skulle man köpa hem thaimat eller varför inte pizza - det visar sig. Sonen grymtade lite för han får ta sig hem själv troligtvis idag för vi är nog inte hemma när han slutar men det går ju bra enstaka gånger.

Nu har det börjat blåsa - jag har ju flaggor som jag ser från mitt fönster och dom hängde rakt ner för ett tag sen men nu fladdrar dom bra men det är också mer av blå himmel.

Hemma i norr har det kommit snö och jag vet inte om dom ska vara glada eller inte för det innebär ju kanske att man kan åka mer skidor i påsk och skoter eller så försvinner det på en dag som det gör här ofta. jag är i alla fall glad att vi inte fick något av detta.

Och i morse såg jag en ny bekantskap vid fågelmataren - Bofinken. Fick googla och kolla om det var den för jag har också rödhake men den visade sig så tydligt och fint.

Bildresultat för bofink

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar