December

December

tisdag 17 mars 2015

Detta visste jag inte.

Bildresultat för alarm clock fun

Klockan ringde 7 i morse - attan! Jag hade glömt stänga av den när jag igår ställde in en ny tid 8:30 istället. Använder mobilen som väckarklocka och tur är ju att man också kan få en mjuk ringsignal så att man inte hoppar högt av en skrällande väckarklocka. Och somna om där och då var det inte tal om.

Sen har jag en levande väckarklocka som ska envisas med att väcka klockan 4 på morgonen - kattastrofen! Den signalen är också försiktig i form av tassrivning på en dörr eller försiktigt jamande men jag vaknar mest av att hunden också vaknar och ger sig iväg för att jaga katt denna arla morgonstund. Men då somnade jag om och var djupt inne i drömmarnas värld då jag abrupt blev väckt och givetvis har jag glömt drömmen.

Varför då ställa klockan - jo sonen skulle på möte klockan 10 om sin fortsatta praktik och jag skulle köra honom. Det blev sagt att han ska öka tiden på praktiken och sen har han jobb över sommaren och sen timmar men ska väl ha praktik en tid till vad jag förstod.

Och medan han var på sitt möte tog jag och vovven oss en promenad på för mig okänd mark trots att jag bott i kommunen i snart 28 år så har jag inte koll på detta område. Men friskt vågat hälften vunnit och så tänkte jag att jag får väl vända om jag kommer till återvändsgränd eller nåt

Men jag blev så överraskad för det var väldigt bebyggt område och jag kunde njuta av fantastisk utsikt och så kom jag runt ett litet berg som är naturreservat också för att gå genom detta och komma tillbaka till den väg jag tidigare gick på så det hela tog ca 50 minuter och jag var klar samtidigt som sonen också kom till bilen.

Och trots att detta nu var helt okänd mark för både vovven och mig så gick han jättebra och inte alls så där oroligt som bara han kan göra. Och vädret var härligt och solen lyste på oss så jag kände mig väldigt nöjd men skulle ju ha startat mapmywalk-appen för att se hur långt jag gick. Hade varit kul. Nästa gång får jag göra det för det blir fler gånger om sonen ska hämtas eller lämnas och jag har tid för en promenad.

Bildresultat för map my walk

Väl hemma igen så fikade vi ihop hela familjen. Dottern var nyduschad och hade vaknat till ett helt tomt hus. Kaffe och en kardemummakaka med havretäcke. Sen hann jag också lägga mig en liten stund i sängen och vila innan det blev dusch och nu är jag på jobbet.

Igår gjorde vi flygande jacob av kycklingen som jag stekte i söndags. Barnens med bara kyckling, bacon, jordnötter och chiligrädde. Jag gjorde en liten form till mig med samma plus champinjoner och bananer. Och det blev över så det räcker till dagens middag också.

Efter middagen gick jag en runda med vovven och när jag sen kom hem satt jag i köket och tog en kaffe och tänkte att jag är trött men jag måste göra något för att inte somna klockan 6 på kvällen. Så jag bakade. Kardemummakakan med havretäcket.

Medan den sen var i ugnen så satt jag och löste korsord och sen blev det lite fika ihop och sen var jag lagom klar att göra mig klar för sängen och titta på Jordskott klockan 9. Men jag låg en stund innan och tittade på vetenskapens värld som var intressant om skillnaden mellan könen - jag såg inte hela bara slutet.

Jordskott får jag inte något grepp om egentligen och är den bra eller bara konstig. Och jag känner att jag måste förstå lite mer snart annars ger jag upp för även om det är spännande så blir jag lite less. Och Yohio hade sina 3 minuter i rutan. Sa inte många ord om ens 5 och ska han vara med mer tro? Nu har han ju fått prova i alla fall.

Bildresultat för jordskott

Ikväll jobbar dottern till halv 10 och ska hämtas så det blir ingen tidig sängdax idag inte. Men jag har att göra. Jag har vikit ihop min tvätt i omgångar men så har jag aldrig fått in den i garderoben och så har man flyttat högarna hit och dit och nu får jag vika om allt. - får väl skylla mig själv som inte lägger in det direkt men det är trångt i garderoben eller så har jag för mycket kläder!

Bildresultat för folding laundry fun

Jag saknar verkligen en stor och bra klädkammare - som man kan gömma tvätthögen i och stänga dörren. Nu ligger allt framme så man ser och blir ständigt påmind om det.

Så kvällen är räddad!

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Röja i garderoberna skulle jag behöva göra. Vet inte ens vad jag har där. Använder oftast bara samma plagg om och om igen efter tvätt.

    Kul att sonen har jobb över sommaren. Hoppas på att det blir nåt vikariat till hösten.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att hans år fortsätta praktiken och har fått sommarjobb :-)
    Det är ju så skönt för dem att ha saker att göra :-)
    Ser på dottern nu somnar hemma en längre tid pga handleden att hon klättrar på väggarna... nu har hon ju ett jobb på G som kommer passa mycket bättre för handleden. Men det är en hel månad kvar tills det kör igång..., rastlöst!!!

    Jag skulle oxå behöva ta tag i garderobs röj o rensning. .., "en annan dag"

    Kakan lät God och flygande Jacob är alltid gott :-)
    Ha en fin dag!
    Kram ❤

    SvaraRadera