December

December

torsdag 19 mars 2015

Carpe Diem



Ibland har man det riktigt bra och idag har jag fångat dagen och visst är jag just nu rejält trött, det är många fibrer i kroppen som värker och influensakänslan är där.

Men jag har mått så gott idag. Det började med att jag körde sonen som idag började 10. Jag klev upp sent och fick äta frukostmacka på stående fot men påklädd och med hund i bilen så funderade jag på vart jag skulle gå efter taxituren.

Och jag bestämde mig för en runda runt en sjö och jag blev nästan mållös av hur härligt det var ute med blå himmel och helt vindstilla.  Så en runda på ca 6 km gick jag bara och njöt av stillheten, morgonens skönhet och en härlig promenad. Jag kände mig verkligen privilegierad.

När jag var tillbaka till bilen och skulle åka förbi affären så bestämde jag mig. Det fick bli en semesterdag - bara sådär - helt spontant.

Så ett sms till kollegan och ett ok från honom så satte jag mig sen ute i stolen i solen, drack kaffe, åt en kanelbulle och livet kändes så bra. 

Sen fick jag fram krattan och fick bort lite spår av hundens framfart och vissna blad och grenar. Och så mer stol i sol.

Just nu sitter jag inomhus och tittar ut på skator som badar i en zinkbalja som jag fyllde upp med mer vatten. Dom är också våryra och det får mig att le för dom ser härliga ut.

Det finns dock ett elände med att det är så fint väder - spåren inomhus av jordiga tassar och skor har gjort att jag också har dammsugat och torkat golven - inte så klokt men ett måste så jag har maxat min ork.

Inga barn hemma så det blir ingen middag gjord idag. Jag har ätit en smörgås. Sonen slutar 8 och dottern vid 9 så jag tänker nog ta och lägga mig en stund efter att jag har plockat i diskmaskinen och satt på den. Ställa klockan så kan jag somna om jag vill.

Privilegierad ja idag känner jag mig det.

Må Gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar