December

December

fredag 27 februari 2015

Regnet det bara öser ner..............

Det är väl konstigt att det inte en enda dag kan få vara strålande sol en hel dag och varför inte två, tre och ännu fler dagar på en rad.

Vi hade sol - en halv dag sen blev mulet igen och jag känner mig grymt lurad av den prognos jag läste tidigare i veckan. Den visade ju på rätt mycket av den där gula saken.

Och det ser ju inte mer lovande ut i helgen - jo i morgon är det "bara" mulet så det blir ju bra när vi ska ut och gå med hundgänget 1. Men söndag - fy attan - det blir nog att vara hemma om det inte blir en väldans förändring över en natt.

DAGVÄDERNEDERBÖRDVIND (byvind)SOLTIDER UPP / NED
IDAG27 Feb
Regn
max
min
0.7 mmFre 14 - Lör 00
2
(4) SV
m/s
07:11
17:36
LÖRDAG28 Feb
Mulet
max
min
0.0 mmLör 00 - Sön 00
5
(9) SV
m/s
07:08
17:38
SÖNDAG1 Mars
Snöfall
max
min
7.8 mmSön 00 - Mån 01
6
(15) S
m/s
07:06
17:41
MÅNDAG2 Mars
Snöblandat regn
max
min
5.9 mmMån 01 - Tis 01
4
(10) SV
m/s
07:03
17:43
TISDAG3 Mars
Halvklart
max
min
2.2 mmTis 01 - Ons 01
5
(13) SV
m/s
07:00
17:45
ONSDAG4 Mars
Regnskur
max
min-1°
5.4 mmOns 01 - Tors 01
4
(9) SV
m/s
06:58
17:47
TORSDAG5 Mars
Klart
max
min-4°
0.0 mmTors 01 - Fre 01
2
(9) N
m/s
06:55
17:50
FREDAG6 Mars
Växlande molnighet
max
min-2°
0.0 mmFre 01 - Lör 01
1
(4) V
m/s
06:52
17:52
LÖRDAG7 Mars
Mulet
max
min-3°
0.0 mmLör 01 - Sön 01
2
(7) SV
m/s
06:50
17:54
SÖNDAG8 Mars
Mulet
max-1°
min-1°
0.0 mm.. - ..
1
(3) SO
m/s
06:47
17:57

Idag har jag planerat en promenad med hundgänget 1 själv och har lagt ut förslag i vår fb grupp om datum. Men det blir inte förrän i april för i mars är helgerna redan bokade. Då ska vi gå en av mina favoritsträckor i ett vackert landskap med ån som sällskap mestadels. Och då är vi ju långt fram på våren så då har kanske det kommit upp lite vitsippor eller varför inte blåsippor också. Man ska ha något att längta efter.

Lyssnar på stafetten men det laggar och buffrar hela tiden så jag missar en del så just nu vet jag inte vilken sträcka det är - första tror jag. Och det går inte lika bra som igår - än! - nej det är 2:a och det går bättre nu.

3 dagar i rad har jag vaknat vid 4. Idag kunde jag inte skylla på katten och sen har jag legat vaken ett par timmar. Det är inte bra för jag blir seg när jag inte får den där jämna långa bra sömnen.

Somnade efter sonen smög sig hemifrån 20 i 7. Han åker med sin pappa på morgonen då han börjar 7 och det är ju smidigt. Och så hämtar jag honom. Passade på idag att köpa mjölk - alltid denna mjölk men också en burk med arla färskost. Vi brukar köpa den med curry men idag fick det bli med senap och honung. Har tagit upp fläskkotletter idag så denna kan nog bli god till - hoppas jag. Och om det blir pasta eller potatis till har jag inte bestämt ännu. Ska rådfråga dom där hemma också.

Bildresultat för arla färskost
Igår blev det kyckling som jag skar i tunna tunna skivor och så hade vi wokgrönsaker, ris och jordnötter till. Jag stekte även i jordnötsolja. Och en woksås.


Det blev riktigt gott och man ångrar att man inte gjorde dubbelt så man hade det som rester också.

Tittade på Hustrumördaren på webben igår - fy sicken otrevlig karl riktig psykopat men spännande är det. 

Spännande är också sluttimmarna på Stalker. Den blir nog färdiglyssnad på i helgen.

Och Sverige leder på 3:e sträckan - och nu vill inte svtplay hänga med i sändningen - det är ju inte så bra att dom har problem - som dom skriver att dom håller på att lösa i en textremsa - när då - då dom gått i mål???

Är själv på jobbet idag och det är en lugn dag. Har inte så mycket som jag behöver lägga fokus på och det är skönt. Behöver såna dagar.

Ikväll är det nytt avsnitt av Shetland - 22:00 - hade ju föredragit att den börjat 20:00 istället. Lets dance börjar men det är inget jag kommer att se.

Helgen är ledig helg för båda barnen. Dottern ska nog iväg och se på mello hos kompisen imorgon och sonen - ja där bestäms ju inget förrän man är en halvtimme ifrån det man ska göra - typ.

Gav dottern förslag att hon kunde följa med på hundpromenaden - men näe det ville hon inte. Om det inte är strålande - strålande sol! 

Sverige tar nog en medalj ändå - kanske - det är ju inte slut än. SVT play kan inte visa, webbradion funkar inte heller - allt är tydligen överbelastat så nu lyssnar jag på radion på mobilen.

Bildresultat för radio

Och ska gå och ta mig en kopp kaffe och en smörgås - det börjar bli tomt i magen.

Må Gott

2 kommentarer:

  1. Ska också se Shetland. Let´s Dance struntar jag i, precis som vanligt :-) Hoppas du får en fin helg vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  2. Här blev det Let's Dance. Jag gillar programmet och jag bara älskar David Hellenius och hans humor... att Stenmark var så duktig gör det ännu roligare :-)
    Vi hade iaf tur med vädret i Göteborg i lördags. Uppehåll o lite sol 🌞
    blev vårkänsla och vi öppnade altandörren en stund i flyttkaoset :-)

    Din mat lät väldigt god :-)

    Hoppas du har en bra måndag!
    kram ❤

    SvaraRadera