December

December

torsdag 12 februari 2015

Istället för lakan

Bildresultat för fastna i en mangel

Av och till, då och då så har jag så attans ont i mina händer, ovansidan och det känns som om dom har gått igenom en mangel. Vet inte om jag drömt om manglade lakan i natt kanske.

Inatt har jag vaknat av just den värken men tack och lov somnat om men när jag sen vaknade riktigt idag vid 10 så var det sån värk. Stoppade i mig det starkaste och la mig och satte på värmefilten som fick värma händerna och lindra dom medan tabletterna kickade in.

Nu känns det lite bättre men har ändå en svag värk-känsla på handryggarna och det sticker lite i några fingrar.

Och det är sånt där oerhört grå-trist-blött-fuktigt-skitväder. Ok det är plusgrader men ge mig hellre några minus och sol istället.

Vi var på yogan igår och det var så behagligt för vi var i en annan lokal för dom höll på att slipa golvet där vi annars är - det är ju lov så då passar dom ju lämpligt på och vi hade ju tur som fick vara i denna lokal som vi var i häromsistens när vi fick flytta på oss. Helt målat i svart är den för det är en dramasal och med knappt någon belysning alls mer än levande ljus och skenet från exit-skylten var det ett härligt mörker och nu har vi gjort så mycket av rörelserna i olika skeden så det gick jättebra trots att det var nedsläkt. Sen vet jag inte om det var någon ny som tyckte det var jobbigt att kanske inte se alla rörelserna men det tror jag inte.

Magen är inte lika orolig av ångest idag. Och som svar på en fråga - mina barn betalar mycket hemma och detta har dom hjälpt till med också men det är ändå så trist med oförutsedda utgifter som ruckar på tillvaron och även om jag borde veta att det löser sig så blir jag omskakad av sånt här. Men som sagt det är löst och dottern är ju den som tjänar mest av barnen och har tagit den största delen.

Men det kommer ju också en sväng av dåligt samvete för att jag själv inte kan återgälda detta. Och kommer nog aldrig kunna hjälpa till med ekonomi om dom hamnar i knipa därför så är jag den där curlande föräldern istället.

Ska hämta dottern som slutar halv 10 ikväll, ska hämta hem henne från jobbet imorgon på dagen för hon ska jobba extra så hon slipper vänta på buss utan kan komma hem snabbt eftersom hon sen ska iväg.

Så ja barnen betalar för sig som dom ska både med ekonomin och dom är också duktiga att hjälpa till med hushållssysslor och annat.

Sen kan jag ju absolut givetvis också bli lite sur på att man kanske inte har sett att disken står i hon och väntar på att diskmaskinen ska bli urplockad, eller att man inte har sett att det finns en tvättad tvätt i maskinen som ska hängas, eller en soppåse som ska slängas men det är i det stora hela egentligen bara små små bagateller men sånt kan ju också reta en vissa dagar.

Middagen stod på bordet när jag kom hem och det blev soppan och den hade gottat till sig och fått ett uppkok och potatis i sig som fick bli mjuk. Och så hade vi ostgratinerade mackor till. Gott.

Och det är som sagt helg snart igen och på lördag vill dottern åka på loppistur så det blir nog en sån med besök på minst 3 stycken. Det är inget speciellt vi letar efter utan mest för att det är mysigt och dottern kanske hittar något hon vill ha. Eller jag kanske också hittar något och dottern köper åt mig :D

Och så har jag nu anmält mig till söndagens promenad med nytt hundgäng så nu kan jag inte backa. Ska åka med en kompis som hittar dit väl, fika ska packas och det är 8 km vi ska gå. 1 km mindre än förra helgen så man lär nog bli mör igen men det är det värt hoppas jag.

Man får ta vara på dom där tillfällena som man känner att man vill göra och mår bra av även om kroppen inte helt håller med.

Men jag har sagt det förr och för min del gäller det alltid. Smärtan och tröttheten finns där ständigt, alltid och jämt.

Men jag klarar det för att jag får det själsliga också. Och för mig är det hunden, naturen och promenader. Och så får jag ju också det sociala när jag är på sånt här. Synd att jag inte hade hittat dessa grupper förr med gamle jycken. Men bättre sent än aldrig.



Fick frågan igår om jag inte träffat någon ny då jag pratade med grannkollegan här på jobbet - en man som har gått in i väggen och är rätt öppen med det och skulle till kuratorn och vi kom in på om det var "min" men det var det inte även om det är samma vc och vi har lite gemensam historia av det lilla vi pratat med att bli lämnad för någon annan av våra ex.

Men han hade via match.com hittat en ny och frågade om det där att hålla någon i handen, gå ut och äta med etc. och visst kan jag sakna det absolut många gånger. Och jag gjorde ju några försök direkt efter skilsmässan till nätträffar men det föll inte väl ut. Det var inget som lockar och jag träffade absolut inte heller någon som var rätt.

Sen kom ju allt kroppsligt elände när jag kanske hade varit mer på väg att bli redo och bearbetat skilsmässan och sen dess har jag inte haft ork, lust, vilja att försöka mig på en nätdejt för hur ska jag kunna orka fokusera på en annan person när jag knappt klarar av mig själv många gånger?

Och den lilla energin jag har vill jag kunna fokusera på det jag nu gillar, hundar etc men jag skulle heller inte tacka nej om det likt kaffereklamen damp ner en prins i min trädgård :D

Bildresultat för prince charming
Bildresultat för grodprins

Nu ska jag min energi gå till att koka.......................................... kaffe!

Må Gott

1 kommentar:

  1. Jättebra att barnen hjälper till med ekonomin när det kniper... Jag menar man ska ju hjälpas åtbörder man är en familj ❤️
    Alla kan bidraga med ngt o DU ger din barn så enormt mycket kärlek omtanke och trygghet ❤️
    Der är värt mer än pengar kan köpa!!
    Ha INTE dåligt samve❤️

    Ja vem vet rn vacker dag kanske grodan blir en prins :-)
    Tror inte der hjälper att leta.. För händer det då händer det ❤️
    Du har ju ett rikt liv nu oxå utan en Karl ❤️
    Ha en fin kväll!
    Kram ❤️

    SvaraRadera