December

December

fredag 6 februari 2015

En kolsvart........ katt



Jag sa inte tvi tvi när jag såg en helt svart katt. Den satt nämligen i det träd där jag har hängt fågelhängare med mat.

Tyckte det var en konstig form på fågeln - ovanligt stor när jag tittade ut och såg det där svarta i trädet och insåg - det är en katt!

Där satt den på en gren som inte är så tjock och den tittade på mig och man såg att den försatt sig i en situation som den inte riktigt visste hur den skulle komma ut ur.

Så på mer stövlar och tröja och ut. Ställde mig på bänken som står vid trädet och försökte komma så nära det gick för att få katten att försöka krypa mot mig. Det bytte gren och så ställde jag mig på andra sidan trädet på en stubbe och nådde då upp och kunde få tag i den lilla jamande svarta katten och det var en kattunge som jag aldrig sett förut så vart den bor har jag ingen aning om.

Han hade nog blivit lockad av alla goa sparvar i trädet och inte insett att det var en dålig idé. Min katt har aldrig ens försökt klättra upp i det trädet - däremot gjorde han det ofta i ett annat som vi hade men som kommunen fick sågat ner.

Katten ville inte alls vara kvar i min hand utan tog sig snabbt ur och iväg ur min trädgård och så gick den sen sakta upp mot andra hus. Får se om den lärde sig något eller om den får räddas fler gånger.

God Karma måste det väl räknas som i alla fall.

Och sen har jag också fjäskat för vår nya kamrat här på jobbet. Inte våran avdelning men han kommer på besök varje dag den här trasselsudden. Idag bjöd jag på torkad lunga och det gjorde mig väldans populär. Har försökt med levergodis förr men det föll honom inte i smaken - kräsna jycke :D


Körde dottern till jobbet och passade på att besöka djuraffären och fick köpt några torkade senor som vovven gillar och det är bra att få gnaga på. Men det blev också ett annat sort ben - pressat sånt så får vi se om det är något som också går bra att knapra på. Bra för tänder och tandkött att få jobba lite.


I morse fick jag ställt klockan tidigt - redan 8 ringde den och så körde jag sonen till sitt möte med af och praktikbesök. Och han har fått erbjudande på 2 olika platser att få praktisera på och han kommer välja det som ligger närmast och det är bara att hoppas att det nu går hela vägen och han får in en fot där och det kan sen leda till i alla fall timmar och det är många ungdomar som jobbar där bland annat en kompis så det vore bra och så får han erfarenhet och till sist kanske det kan leda till något stadigvarande.

Dottern ska också hämtas ikväll så jag kommer vara vaken när kvällens avsnitt av Shetland börjar. Men det blir nog från sängen jag tittar.

Vi gjorde lite ärenden igår jag och dottern. Hon hämtade paket från Ellos och ett par jeans som går till vaden åker tillbaka. Dottern är lite bredare om baken än vad jag är och kunde inte ha dom och jag provade men det gick ju inte ens få dom upp över vaden utan att få ta i rejält. Väldigt konstig form på dessa byxor. Tighta, korta i midjan och även rejält tighta längst ner vid foten.

Men resten behöll hon, det ena är blus eller vad man kallar det som man ser på tv-reklamen. Och 2 par byxor.

Dottern passade också på att besöka en inredningsaffär som vi fick leta efter då dom flyttat men dom har doftljus som också sprakar när man tänder dom. Hon har gjort slut på 2 redan och glasburkarna blev perfekt till sminkborstar och tops. 2 olika storlekar har hon haft och det finns också ett jättestort som hade varit perfekt till hårborstar tex men där hade hon inte så goa lukter så det blev ett mellan.


Och så blev det apoteket och hämta ut nasonex som jag beställt och då hade även LDN tabletterna kommit som jag också haft beställning på. Dom ska jag hämta idag för jag hade inte så mycket pengar på kontot. Men jag är nere på 50% av priset via högkostnadsskyddet så jag får betala 400:- drygt mot då över 800:- så det är jag rätt nöjd med. Det går rätt snabbt att komma upp när man har dyra och många mediciner.

Sen blev det ica och inköp av diverse matvaror. Sen en stor burk av Nutella - det var ju internationella nutelladagen igår. Gjorde hembakade semlor som vi åt på kvällen istället och vi skippade att ha nutella i dom som jag ser andra har - det kändes inte som om det skulle bli så gott tyckte vi men sonen han rostade bröd senare på kvällen och då blev det nutella på mackorna. Det finns numera en massa olika recept med nutella så vi får se vad vi kommer göra för något eller så blir det på mackorna eller på en sked - en stor sån :D

Så till väder och natten och måendet.

Vädret - det är tö. 4 plusgrader och snön sjunker och nu är det ju risk att det blir rejält halt istället. Lite orolig för morgondagens väder och vår hundpromenad. Hade föredragit någon minus och sol istället för plus och dis.

Natten - jag har varit utomlands i drömmarnas värld och bränt mig på näsan - bland mycket annat. Men jag har sovit gott när jag väl somnade vid 11 och sen vaknade jag strax innan halv 6 av katten och somnade om relativt snabbt men det blev ju inte lång tid innan klockan ringde.

Värken är mindre idag men jag är tröttare - så den där vågskålen tippar ju över på ena eller andra sidan hela tiden.

Men men det är ju fredag!

Må Gott

1 kommentar:

  1. Han var nog tacksam kattungen... Hoppas han lärde sig ngt av detta ... Fint gjort av dig ❤️
    Håller tummarna för sonen hoppas det kan bli ett jobb av praktiken :-)

    Nutella är smarrigt men jag tycker den vanliga nötcremen är ännu godare :-D

    Hoppas du har en härlig helg!
    Kram ❤️

    SvaraRadera