December

December

torsdag 19 februari 2015

Bitch

Bildresultat för bitch

Igår var jag värsta bitchen här på jobbet. Sur som skam och fick skälla ut lite folk.

Vet inte hur många gånger och hur ofta jag får säga till skolungdomar som är i våra omklädningsrum då dom har en fotbollsprofil och då lånar lokalerna till detta att dom måste lugna ner sig - det skriks, gapas och har sig. Men på ungdomars/barns vis - det är olika åldersgrupper så skiter dom ju totalt i vad jag säger.

Därför kan jag då tycka att en ledare skulle göra sitt jobb och ha ordning på detta.

Igår! Då kom dom in i vår stora samlingslokal, flyttade undan bord och hade någon lek i rummet. Jag blev skogstokig och gick dit och sa att nu får ni väl lugna ner er. Och så stängde jag dörren och gick.

Då kom deras ledare och sa det går liksom inte säga till barn och sen gå. Nä men jag jobbar här och det här är ingen gymnastiksal så det är inte så att ni får hålla på så här och jag har nu sagt till otal gånger och inget händer.

Han säger - oj, jag visste inte att någon jobbade i lokalen - BLÄNÄHÄ - det gör han visst för han har pratat med min kollega och är han HELT dum i huvudet undrar jag. Hur kan han ha missat att det är kansli för två olika föreningar i ett hus?

Men jag sa som det var att jag tycker det är för jävligt rent ut sagt att inte respektera dom som jobbar här och att det inte är en lokal för annat.

Sen förklarade jag också att jag vissa dagar har mer tålamod än andra och igår hade jag inget! Och det var hans uppgift att gå och säga till oss att nu skulle vi vilja göra den här aktiviteten och kolla om det är ok. Inte tvärtom. Dom har egentligen ingenting att göra i våra lokaler. Vi är snälla och upplåter omklädningsrummen utan att ens ta betalt för det så att den närliggande skolan kan ha denna profil.

Han sa att han förstod och bad om ursäkt - ja ja får se hur långt det håller till nästa gång men jag har än en gång gjort mig förtjänt av bitchstämpeln här på jobbet.

Men jag hade som sagt noll tålamod. Hade världens huvudvärk hela dagen och jag har inte så ofta huvudvärk - tack och lov - men när jag har det så har jag det rejält.

Har lite huvudvärk även idag tyvärr och tröttheten och huvudvärken kom när jag kom hit till jobbet. Tror inte luften är så bra här. Ska det hålla på så här får dom nog komma hit och titta på detta och se hur ventilationer är etc.

Igår strulade det också med vår skanner. Den använder vi rätt ofta men jag har inte behövt det på några dagar men vet att kollegan hade problem men tänkte inte så mycket mer på det. Så igår fick jag kollat på displayen, tryckte på lite knappar, drog ut en felrapport, ringde supporten och fick pratat med en så urtrevlig stockholmare och vi försökte ihop men det hände inget så idag kommer det ut en kille och ska försöka få ordning på detta. Vi bytte router och därefter hände något.

..................... lång tid senare

nu är det fixat och vi kan skanna - men det var inte helt enkelt att lösa problemet men supportkillen fick ringt lite och så visade det sig att med ny router följer ny ip-adress. Kunde inte man upplyst om sånt när dom skickade ut en ny router (inte samma företag som har vår skrivare/fax/skanner).

Och huvudvärken har eskalerat - ogillar!

Igår så försvann lite av huvudvärken när jag kom hem, fick koncentrera mig på middagen. Igår hade vi alla varit iväg på jobb så då får man dela på bördorna. Det blev enkelt. Skar fläskfilén i bitar, kokade pasta, hade pesto och soltorkade tomater och sallad till.

Idag äter jag och dottern pasta som blev kvar från igår men med bacon och champinjoner. Sonen äter lasagne men innan oss eftersom han börjar jobba 4 till 8 ikväll.

Sen blev det lite vila och boklyssning innan vi åkte iväg till yogan och jag kan ju prata mig väldigt varm om denna yoga - till andras förtvivlan och förtret - ska hon aldrig sluta! :D

Men yogan är bra, vissa rörelser är så otroligt sköna och jag känner hur kroppen mår gott av att får sträcka ut sig.



Men sen finns det övningar som inte passar mig alls. Igår hade jag problem med solhälsningarna - dom är ju i ett flöde och jag kände mig lite yr och sen skulle vi göra den nya övningen som jag fick namnet på igår - nålsögat - bilderna ovan - den gjorde jag inte alls. Då satt jag och bara vilade. Vår instruktör brukar ju alltid säga - känn in din kropp, din dagsform etc för den är inte alltid densamma. I bland är det inte bra att lyssna på henne för jag kunde då känna att jag hade ont än här och än där. Då förbannar jag det hela och tänker - lyssna inte på detta - känn inte in din kropp och bli extra medveten om smärtan.

Men jag är nöjd att jag gick i alla fall.

Sen blev det semla i varm mjölk - hade kvar från tisdagen och så direkt i säng och en god natt med sömn. Var väldigt frusen när jag la mig och då var värmefilten på - gott men så fick jag stänga av den precis innan jag somnade för sen blev jag varm istället.

Nyss petat i mig värktabletter. Känner mig inte alls på topp. Det värker nu också här och där, energin har tagit slut och huvudvärken är kvar och nyss yrslade jag till och nacken ömmar. Jädrans skräp. Vad är detta!

Och vi ska iväg och handla jag och dottern. Pensionen har kommit och det är slut på en hel del så vi ska börja på Rusta och köpa tvål, schampon mm. Fick rabattkuponger innan jul som ska användas och vi brukar köpa sånt här på Rusta - dotterns schampo finns på storpack här. Sen ska vi nog gå och titta lite i några klädaffärer innan det blir ica och matinköp och hemkörning av sonen.

Så det blir lite energibortfall ikväll.

Men det är fredag i morgon och det blir lugn kväll och en lugn lördag och sen en långpromenad på milen på söndag och idag skriver smhi att det ska bli sol då. Ska iväg med aktiva hundar gänget så det ska bli trevligt. Så jag tänjer verkligen på mina gränser.

Men jag kan inte hela tiden bara göra kroppen nöjd. Själen ska också ha sitt och det får den verkligen på söndag. Sen är det ju lite själsligt att åka iväg på shopping med dottern också. Men också ett måste.

Om en timme får jag åka hem och kanske ska jag försöka göra lite mer nytta även om det just här och nu sitter långt inne.

Må Gott

Bildresultat för bitch

1 kommentar:

  1. Tjenare Bitchen :-)
    Härligt att man inte är ensam om den stämpeln.... Fast jag brukar kalla mig för mummy from hell :-P

    Jobbigt det är att ha huvudvärk, man blir så djäkla sliten & orkeslös...
    hoppas du känner dig bättre imorgon :-)
    Vi har oxå handlat idag men imorgon ska jag åka till en annan affär & köpa kött/köttfärs mm för jag hittade inget som jag tyckte såg trevligt ut på coop. Vårt coop har blivit sämre ren köttmässigt tycker jag... men sånt går i perioder... Allt annat har vi köpt iaf tror jag... ;-)
    Visst är det mysigt att handla tsm med sin dotter men oxå enegrgikrävande...

    Ha en riktigt god natt!
    kram

    SvaraRadera