December

December

fredag 28 november 2014

Svart Fredag!



Black Friday är det tydligen idag - ska vara en dag då man är extra prisvärda i affärer och butiker. Som det mesta kommer det från Usa och har med thanks giving att göra.

Såg att en butik har 50% på blockljus idag och jag insåg att jag hade bara 3 av en sort som jag använder till adventsljusstakar så det blir att åka och handla idag efter jobbet.

Och det är också en härlig dag och jag blev så glad när jag efter min promenad med vovven länsade brevlådan och där låg något annat än räkningar och reklam. Ett handskrivet kuvert - lite tjockare än vanliga brev så jag blev självklart väldigt nyfiken.

Och där i låg ett par jättefina örhängen i forma av små julkulor som kommer passa perfekt till min julbordsmiddag nästa fredag. Har t o m nagellack som kommer matcha fint.

Kan inte annat än känna mig lite tårögd och rörd över att bli uppmärksammad på detta sätt av en god vän som jag faktiskt aldrig träffat i verkliga livet men det får nog ta och bli en ändring där. Eller va säger du Pisan - en fika vi som inte bor så långt bort från varandra vore väl på plats under 2015 för i år lär vi nog inte hinna med.




Jag var som sagt ute och gick en go runda i morse - eller fm med vovven efter att som vanligt kört sonen till sitt klockan 10. Och ringklockan var ställd till 9 men jag vaknade en kvart innan. Trött och ont i ryggen som skam.

Men solen lyste och det gör att man blir på bättre humör. När jag gick till jobbet var den försvunnen men nu börjar den komma tillbaka och jag såg på SMHI att det nästa vecka finns mer chans att få se den bleka gula vintersolen. Håller tummarna.

Lite frostigt var det men jag var klädd och likaså vovven så det gick ingen nöd på oss. Sen blev det gott att sätta sig i soffan med en kopp kaffe. Frukosten hade jag klarat av innan vi åkte.

Och natten då - jo tack! Gick och la mig vid 8 igår kväll och sov gott fram till 4 och sen låg jag vaken till efter 6. Hörde hur grannen gick till jobbet och han brukar gå strax innan 6. Låg och lyssnade en stund på dokumentär på radion medan jag inväntade sömnen igen.

Igår åkte vi och handlade efter jobbet. Först på Lindex där vi fick hittat lite saker och fick också utnyttjat rabatter. Handlade man för 400:- fick man 100:- rabatt och det gjorde vi och sen hade vi en sak till och fick 25% rabatt på den. - Så det blev lite black thursday där :)

Sen in på ica och handla lite. Det stod korvbröd och pommes på listan då det var korv barnen hittat i frysen och tagit fram. Blev lite annat också som alltid. Och jag var helt slut när vi åkte hem. Kände mig febrig så det blev middag, undanplock och sen sängen så något mord i Sandhamn orkade jag inte se på.

Beställningen på skumtomtar är klar. 5 burkar med 120 - cirka - i varje. 16 burkar pepparkakor och 306 julmust pet 33 cl. Det ska räcka men tänk om det inte gör det - denna ständiga oro oavsett om man är på jobbet eller har ett kalas hemma. Hur ofta har man inte ätit något själv av kalaset för att det kanske inte räcker och sen står man där med rester. Då känns det rätt skönt att inte kalasbekymmer numera.



Det är som skrivet fredag. Kanske blir det att titta på lite tv ikväll - på spåret börjar. Eller så blir det som den senaste tiden - sängen!

Har tagit fram lasagne ur frysen idag. Känner inte för att laga mat och frysen ska ju tömmas så jag får plats med lite nytt och bakat.

I morgon jobbar dottern kväll och då blir det kanske fisk till middag. Lite lax kanske. Men det är då. Nu är nu och Ha en trevlig helg.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar