December

December

lördag 5 april 2014

Solfritt

Tidigt i morse fanns solen där men nu är den bakom molnen och regn ska tydligen komma också. Passar mig väldHadigt bra idag. Jag har nog en förkylning som i och med att jag är allergisk mot pollen blivit extra förstärkt. Näsan rinner och täpper igen på en gång nästan efter att jag tagit näsdroppar.

Natten har varit jobbig just av den anledningen -kunde ju inte andas kändes det som ett tag och jag ville inte ta några mer droppar just då men jag gick upp och blötte en handduk som jag andades igenom för att få fukten - hjälpte lite och sen vaknade jag igen efter flera timmar och kunde ta nässpray och somna om och sen vaknade jag upp och tänkte - dottern har försovit sig men hon var inte hemma så henne hade jag inte hört alls.

Så jag har inte sovit sen dess - halv 7 och då var som sagt solen uppe.

Har haft mattor som hängt ute i flera dagar - trasmattor. Skulle behöva slå på dom lite och ta undan innan det blir regn men jag får be sonen om hjälp där.

Ska också iväg på biblioteket - tänkte att jag kunde ha gjort det igår när jag skulle köra sonen till en kompis men dom stänger tidigt på fredagar och idag är sista dagen för att hämta en reservation men jag behöver iväg till apoteket för mer av näsdropparna och så ska dottern hämtas.

Jag gick sen och la mig tidigt igår - inget på tv och alldeles för snuvig för att orka något annat och dottern fick skjuts av en arbetskamrat så när hon sen kom hade jag somnat men vaknade till som hastigast.

Log för mig själv igår. Man kan ju se att det är svenskar utomlands om man står som förstenad med ansiktet mot solen - det är tydligen typiskt oss här i skandinavien - vi soldyrkande folk. I andra länder framstår vi som konstiga även i detta avseende att ställa oss med ansiktet upplyft mot solen och stå där och blunda så fort vi ser den - speciellt den här årstiden och jag gör precis likadant.

Och nu har spanjoren acklimatiserat sig som svensk.



Och till frukost hade jag sällskap när jag tittade på några youtube klipp - här är det en dansande fågel som katten tyckte var intressant. Ett annat var en undulat som lekte med en halvsovande katt. Min tycktes då tänka - men hallåååå - det är ju bara att öppna munnen och vips - frukosten är klar :D


Mycket nöje man har av dom här två - på så olika sätt.

Må gott denna lördag.

1 kommentar:

  1. Söta bilder och vackert väder med sol!!
    De kan tycka att vi är solfixerade, de som redan har sol så det räcker och blir över...tänk så mörkt vi har lååånga tider här uppe i norden!!
    Regn här idag med.
    Ha det gott och krya på
    Kram Lollo

    SvaraRadera